Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at bo og arbejde i England

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer 

Er der nogle herinde der har erfaringer med at bo og drive virksomhed i England/London?

Mig og fruen har længe drømt om at flytte til England af personlige grunde. Jeg søger folk med erfaringer indenfor dette, som måske kunne rådgive omkring nogle af de typiske faldgrupper og forskelle imellem Danmark og England.

Jeg har selv en underlig kombination af erfaring - Jeg laver både hjemmesider + branding, samt jeg har en pædagogisk uddannelse.

Især sidstnævnte kunne veje tungt på vægtskålen, da begræbet SFO eksempelvis ikke eksisterer i England. De fleste børn har enten en nanny eller går hjem alene efter skole - fritidstilbud som vi kender dem i Danmark, eksisterer ikke helt på samme måde :) En normal nanny-løn ligger på omkring £4-500 om ugen - hvis jeg startede med eksempelvis 5-6 børn, til en lidt lavere takst - eksempelvis £600 om måneden pr barn - er det nok til at leve og bo fornuftigt for i udkanten af London? Kunne eventuelt supplere med at lave hjemmesider. Det er tanken at fruen skal styre kontor-delen.

Dette er muligvis et semi-retarderet spørgsmål der er formuleret delvist i søvne, men var nød til at få det ud af mit system :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Nicolai,

jeg har boet i England igennem både kortere & længere perioder, hvor jeg har drevet virksomhed.
Jeg fandt det særdeles nemt at finde såvel lejemål som andre praktiske ting, men, ikke for komme malurt i bægeret: Glem alt om at bo i London, eller bare inden for en 1 timers radius med offentlig transport, medmindre du kender en som vil leje dig noget meget billigt eller du særdeles velhavende.
London er ikke bare dyrt - men ekstrem dyrt.

Men så snart du er udenfor London, er tingene rimelige prissat og englændere er generelt et særdeles venlige og høflige - og meget ivrige efter at hjælpe.
Jeg kan dog ikke huske hvordan det er med sygeforsikring, mener blot den kostede "knaster".

Du skal også være opmærksom på, at der er i visse område er meget høj arbejdsløshed, så undgå disse områder (naturligvis, men blot, så er det nævnt)

Jeg oplevede englænderne som et meget sociale mennesker (altid en tur på pub etc.), så at være en "enespænder", kommer man ikke langt med. De vil meget gerne snakke, og man deltager generelt i de forskellige arrangementer der er i ens område.

Blot lige "on top of my head"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads 


Tusind tak for dit svar!

Hvor ville være et godt sted at bosætte sig så? - Hvor boede du selv f.eks.?
Hvad skal man forvente af boligudgifter når man er 2 voksne og 1 barn?
Kender du noget til regler om drift af virksomhed fra eget hjem, i England? Wink

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

nu har du måske skrevet dette, men hvad virksomhed ønskede du at drive. Generelt vil jeg aldrig anbefale at drive en virksomhed fra hjemmet, og slet ikke i UK (eller DE og US for den sags skyld).
jeg vil til hver en tid anbefale kontorhotel eller lign., At du reelt arbejder hjemmefra, er så en anden ting.

Jeg har boet i London (af ca. 6 mdr.) . Hastings & Plymouth.
Syd England har en høj stjerne hos mig, så det har også været af personlige årsager, simpelthen fordi jeg syntes det er et dejligt område.

I Forhold til boligudgifter, er denne lidt sværere for mig at komme med et bud på. Jeg boede sammen med min kæreste, og vores leveomk. kan jeg simpelthen ikke huske.
Vores husleje lå på £ 850  pr. mdr. for en stor 3 værelses.

Fordelen med Hastings, eller for den sags skyld, Brighton, er at det er "kort vej" til London

Men du kan også med fordel kigge på noget i radius 2 timer fra London (hvis det er fordi du ønsker at være tæt på London)

som eks. fra sidst jeg var afsted (sep. 2015) Vodka/Redbull - £12  i London / Wakefield £2,5 - Men det giver dig en lille ide om hvor dyr London reelt er (Wakefield ligger ca. 2 timer fra Kings Cross)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Specielt fordi du selv er inde på at omkostningerne er relevant og som andre også nævner: Måske London ikke er det rigtige valg.

Da jeg flyttede herover for to år siden (om 5 dage) var jeg først i Liverpool, men er siden flyttet til Manchester. Udover vejret så er det et fantastisk sted at bo - specielt hvis det der hjemmeside-noget har interesse: http://www.manchestereveningnews.co.uk/business/media/if-youre-digital-professional-manchester-11648744

Det kan virkelig være svært at få lov at oprette bankkonto, NINo og registrere sig hos en læge. Det kræver et proof of address, hvilket f.eks. kan være et brev fra en bank e.lign., hvilket er svært hvis man ikke er forberedt inden man tager herover. Et godt råd kan være at få lov at låne en midlertidig adresse (du siger bare til hvis du tager til Manchester) og så få din danske bank til at sende en kontoudskrift e.lign. til adressen. Det bliver din nøgle til at få sat gang i alle de andre ting som skal på plads.

Vær forberedt på at boligstandarden er lavere. Selv om et hus er ny-renoveret er det ikke en garanti for at der termoruder, isolering, blandingsbatteri i håndvasken og mange andre ting man tager for givet i Danmark.

Hvis du arbejder med Wordpress skal du helt sikkert tage til et af de månedlige Manchester Wordpress User Group Meetups, Mike Little (WP co-founder) kommer og en masse andre pro WP-brugere og opdaterer på hvad der sker med WP og så sparring.

Fly direkte til CPH. ~£100/person tur/retur BLL.

Hvis du har Manchester specifikke-spørgsmål er du velkommen til at skrive.

For at runde af; medmindre du har en rigtig god grund til at det skal være London, så overvej om ikke dine penge var bedre brugt på noget andet end husleje.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge Jeres utrolig fine tilbagemeldinger!

Det var bare så fedt med en masse brugbar info! Nu ryger det hele i overvejelsespuljen og hvis de projekter jeg er i gang med her i danmark ikke bliver til noget nævneværdigt, så rykker jeg over på den anden side af nordsøen inden længe.

Dog et sidste spørgsmål til de erfarende herre - jeg ved ikke nogle af Jer har børn - men hvad er Jeres indtryk af englændernes vilje til at betale for børnepasning? Jeg tænker på at lave et tilbud der vil udkonkurrere nanny's og samtidig være bedre end at børnene sad alene hjemme efter skole - lidt ligesom SFO'erne i Danmark. Og så ville jeg supplere, hvis nødvendigt, med at lave hjemmesider :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

2 værelses lejlighed i Enfield (Nord London - Zone 5). £1450 / Måned

Council tax (Kommune skat for lejligheden) £1400-1800 / år. 

Nusery (Vuggestue) for min 2 årig søn; Flatrate £75 / dag... Er barnet sygt eller ved ferie, SÅ BETALER DU STADIG... Ingen vej uden om - uden at opsige pladsen. 

Privat dagpleje koster cirka £8-10 / time. 

Du kan bare maile direkte på jh@jannikhansen.co.uk - hvis du har flere spørgsmål. 

Jeg bor her, og driver virksomhed herfra. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik - Lækkert med hands-on erfaring :) 

Er du bekendt med tilbud i stil med SFO, som vi kender det i Danmark, der eksisterer i/omkring London?

Det jeg drømmer lidt om, er at lave et sfo-lignende tilbud med et hav af udendørs aktiviteter - Måske sætte det op i nordisk stil og brande det lidt :) 


Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit barn er desværre kun 2.. Derfor er mine erfaringer mest mht det. 

Såvidt jeg forstår, så har skolerne "hele" arrangementet fra 5-års alderen.. 

Så tvivler om der er et markede for noget over 5 års alderen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! :) Så ved jeg da at det ikke er der jeg skal ligge min energi. Tak for hjælp til afklaring :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)