Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed for to mindreårige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,
Min ven og jeg vil gerne starte en virksomhed op som er ejet 50/50, vi vil lave en hjemmeside, der laver turneringer og kampe til spil som call of duty, hvor man så vinder penge, lidt ligesom MLG (Major League gaming), hjemmesiden kan jeg godt selv lave.

Men vi er begge 16, så det er et problem, og en af os er bosat i Tyskland, stadig dansk statsborger og vi mødes ofte, så skal stifte et firma i vores forældres navn, i Tyskland eller Danmark, hvad for en virksomhedstype og kan det overhovedet lade sig gøre?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Konas

Super spændende projekt.
Uden at vide for meget, så kan jeg klart anbefale jer at blive registreret i Tyskland, hvis I har tanker om at købe midler hjem til den lave moms.
Fordelen ved eventuelt at oprette en forening eller selskab i Danmark, er at I har en forholdvis lettere tilgang til at få hjælp lige netop til jeres område.
Start eventuelt med at lav en forening i den kommune du bor i, og se hvad hjælp de kan give Jer.

Brug nogen forums hvor jeres område er dækket ind (gaming.dk) og eventuelt Zahid "Sui" Butt, som er Danmarks største event arrangør og som har en vifte af kontakter og samarbejdspartnere, som med sikkerhed vil hjælpe med jeres koncept og idé.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

sagt lige ud - I kan ikke gennemføre det lovligt. I får næppe her i 2016 ok til personlig virksomehed for 2 (I/S) Det har altid været svært. Tilbage er at gå hver for sig, eller så forældre eller andre til at stifte-  være direktør og sælge firmaet til jer, men det koster ganske meget. Det er 3 links det I får her og I bør løse alle 3 som minimum http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Konas:
hvor man så vinder penge

Det er måske ikke et problem, men undersøg evt. hvilke regler der findes på området. Så vidt jeg ved kan man ikke lave spil om penge frit som man har lyst til. Jeg googlede det lige hurtigt og fandt et linkhttps://spillemyndigheden.dk/ulovligt-spil-og-reklame 

Der er måske også nogle skatter, præmieafgifter eller noget i den stil der skal være styr på.

Men hvis nu man ser bort fra pengepræmier, og ikke tilbyder det i starten, så er der vel ikke noget i vejen for at I kan udvikle websitet, og begynde at få brugere på, uden at I behøver stifte virksomhed. Hvis der (ihvertfald i starten) ikke er et kommercielt aspekt, er der vel ingen krav til at stifte en virksomhed. Så er det jo bare to venner der bruger nogle timer på en hobby. Når I så fylder 18 kan I jo nemt stifte virksomheden, og begynde at gøre siden kommerciel.  

Det tager vel også noget tid at udvikle sådan en portal, især når man gør det i fritiden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)