Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg til caféer & spisesteder?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Fra  VICTR Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminobrugere

Min virksomhed har udviklet et nyt gratis produkt til caféer, som vi i første omgang vil lancere i Århus, og har testet på 3 prominente caféer. Testen er gået over al forventning, og kunderne er utroligt galde for det.

Det er i alt sin enkelthed en router med gratis wifi til deres kunder, som er professionelt opsat, således at man ikke kan få adgang til cafeens egen router, og at man skal acceptere brugervilkårene for at få adgang til internettet. Vi opsætter, servicerer osv. gratis, så det koster ikke en krone for cafeerne og spisestederne at have det. 

Overraskende mange caféer og spiseteder har ikke gratis wifi, og det har ved de første 3 caféer kun taget et salgsmøde at få en aftale, men det har været frygteligt svært for os at få møder. Ikke fordi at der mangler interesse, men forbi at der ofte er frygteligt travlt i caféen, og der der ikke er tid til at snakke med os. Dette gælder både når vi ringer og når vi møder op på caféerne.

Har I derfor nogle erfaringer med salg til caféer eller lign. som I kan give videre, eller gode ideer til hvordan vi kan nå disse caféer og spisesteder og få et møde?

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Der må være en "hage" ved det her? :) Hvorfor giver i gratis internet til caféernes kunder?

- Hvis der ikke er nogen "hage" ved det, så er det vel bare om at gribe telefonen, og ringe rundt? Jeg kan ikke se hvorfor at jeg ikke skulle gøre brug af det, hvis det reelt er gratis internet til "mine" kunder?

Vh,
Erdal

Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Fra  VICTR Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erdal

Du har helt ret, jeg glemte helt at skrive hvordan det hænger sammen. Vi har lavet det efter samme koncept som mange af caféerne kender fra eksempelvis go-cardsne. Der bliver derfor vist en reklame ved logind, som finansierer routeren og softwaren. 

Vi har prøvet at ringe rundt, men desværre er det sjældent beslutningstageren vi kan få fat i, og hvis det er, så har de som regel virkelig travlt med at servicere kunder. Jeg spekulerer derfor på om nogle har erfaringer med en alternativ vej til deres opmærksomhed og en dialog.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg er glad for at høre, at jeres produkt får gode anmeldelser.

Det er sådan, at rigtig, rigtig mange virksomhedsejere er "trætte" af sælgere, hvorefter de pludselig får travlt. De beder derfor ofte blot sælgerne sende en mail, som derefter ryger i papirkurven. Jeg har selv været rigtig aktiv mht. salg til virksomhed, når jeg skal sælge jobannoncer - både cafeer og mange andre virksomheder. Måske skulle du overveje at ændre din tilgang til virksomhederne. Dette kan gøres ved at skrue lidt på tingene. De fleste virksomhedsejere ved, at når der står en pæn mand i skjorte og slips i døråbningen og spørger efter chefen - så er det en sælger. Måske er det ikke vejen at gå? Salg er en kunstart, som meget få personer forstår at gøre godt. Gå ind med humor og smil, snak med tjenerne osv. - giv et godt indtryk. Hvis du forlader cafeen, hvor både du og hende/ham, du snakkede med, har et smil på læben, så er dine chancer for at få noget "solgt" (jeg ved godt, det er gratis) meget bedre. Jeg er ikke nogen erfaren sælger eller salgsekspert, men jeg ved af erfaring og det, jeg hører, at folk tit har en øjenrullende reaktion i forbindelse med sælgere. Du kunne selvfølgelig også markedsføre dig, så det er cafeerne, der kommer til dig og ikke omvendt. Henvend dig til lokalaviserne og -radionere, hvor du fortæller, hvordan du giver gratis WIFI til kunderne - lav en historie ud af det. 

Jeg ønsker dig held og lykke med salget :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

du behøver ikke hjemmeside denne service men dukker op lokale søgninger netop din by folk ser dig derved https://www.google.com/business/  opret dig igennem google mape det synes jeg er lettest og du får et brev efter 14 dage så er du oppe med lokale søgninger nu 

opret en https://plus.google.com/collections/featured side og jeres egen facebook firma side 

 i kunne også starte med en hjemmeside den online altid og koster trosalt kun lidt over 100 kroner en Wordpress blog 

mine ideer til siden når den er færdig 

få en video på siden 

få skrevet en presse meddeles 

når i har en hjemmeside kan i have visit kort med jeres hjemmeside og link og hvis siden er flot fremstår i meget som en forretning og det vil sikkert være nemmere derved overtale cafeer med mere til jeres wifi  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Fra  VICTR Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej Kasper

Jeg er glad for at høre, at jeres produkt får gode anmeldelser.

Det er sådan, at rigtig, rigtig mange virksomhedsejere er "trætte" af sælgere, hvorefter de pludselig får travlt. De beder derfor ofte blot sælgerne sende en mail, som derefter ryger i papirkurven. Jeg har selv været rigtig aktiv mht. salg til virksomhed, når jeg skal sælge jobannoncer - både cafeer og mange andre virksomheder. Måske skulle du overveje at ændre din tilgang til virksomhederne. Dette kan gøres ved at skrue lidt på tingene. De fleste virksomhedsejere ved, at når der står en pæn mand i skjorte og slips i døråbningen og spørger efter chefen - så er det en sælger. Måske er det ikke vejen at gå? Salg er en kunstart, som meget få personer forstår at gøre godt. Gå ind med humor og smil, snak med tjenerne osv. - giv et godt indtryk. Hvis du forlader cafeen, hvor både du og hende/ham, du snakkede med, har et smil på læben, så er dine chancer for at få noget "solgt" (jeg ved godt, det er gratis) meget bedre. Jeg er ikke nogen erfaren sælger eller salgsekspert, men jeg ved af erfaring og det, jeg hører, at folk tit har en øjenrullende reaktion i forbindelse med sælgere. Du kunne selvfølgelig også markedsføre dig, så det er cafeerne, der kommer til dig og ikke omvendt. Henvend dig til lokalaviserne og -radionere, hvor du fortæller, hvordan du giver gratis WIFI til kunderne - lav en historie ud af det. 

Jeg ønsker dig held og lykke med salget :-)

Hej Kasper

Spændende perspektiv på det opsøgende salg, og det er helt sikkert værd at overveje, om en pullstrategi vil give bedre resultater. Mange tak :)

Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Fra  VICTR Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

du behøver ikke hjemmeside denne service men dukker op lokale søgninger netop din by folk ser dig derved https://www.google.com/business/  opret dig igennem google mape det synes jeg er lettest og du får et brev efter 14 dage så er du oppe med lokale søgninger nu 

opret en https://plus.google.com/collections/featured side og jeres egen facebook firma side 

 i kunne også starte med en hjemmeside den online altid og koster trosalt kun lidt over 100 kroner en Wordpress blog 

mine ideer til siden når den er færdig 

få en video på siden 

få skrevet en presse meddeles 

når i har en hjemmeside kan i have visit kort med jeres hjemmeside og link og hvis siden er flot fremstår i meget som en forretning og det vil sikkert være nemmere derved overtale cafeer med mere til jeres wifi  

Hej Mikael

Vi har allerede Google Business, ligesom at vi har en hjemmeside og en facebookside, som, hvis jeg selv skal sige det, ser professionel og indbydende ud. Vi arbejde stadig med vores pagerank. Problemet er dog, at caféerne, ifølge vores nuværende partner-caféers udsagn, ikke aktivt opsøger løsninger, da det traditionelt er dyrt at få sat op.

Men en video, pressemeddelelse og visitkort er helt sikkert på tegnebrættet. Mange tak :)

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at sende et fysisk brev ud. Dette lyder som noget cafeerne burde ville have.

Eller sende routeren med et brev, om at du kommer forbi en uge senere og enten installerer den, eller tager den med?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Frandsen:

Hej Kasper

Spændende perspektiv på det opsøgende salg, og det er helt sikkert værd at overveje, om en pullstrategi vil give bedre resultater. Mange tak :)

Ja. 

Men er du passioneret om din produkt, hvilket du sikkert er, så brænder det igennem, hvorefter du bliver en 20 gange bedre sælger! :-)

Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Fra  VICTR Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas1974:

Hvad med at sende et fysisk brev ud. Dette lyder som noget cafeerne burde ville have.

Eller sende routeren med et brev, om at du kommer forbi en uge senere og enten installerer den, eller tager den med?

Hej Thomas

Jeg kan godt li' idéen med at sende routeren, men da den har en ikke ubetydelig værdi, vil det nok ikke være smart. Jeg har dog natten igennem tænkt på at finde en alternativ løsning, som også gør det lidt spændende at modtage brevet, og jeg er kommet frem til følgende:

Jeg pakker en helt hvid kuvert med en brochure og en "tillægsseldel" som lige introducerer konceptet. Denne seddel skal være mere personlig og med mig som afsender. På den hvide kuvert bliver der kun skrevet "Til chefen" eller lign., og kuverten bliver leveret til butikken med bud. 

Jeg ved ikke om det er komplet dumt, men tanken er, at den hvide kuvert, uden afsender og detaljer, og buddet gør det eksklusivt og spændende, så jeg sikrer at der er interesse for brevet og at det bliver læst. Er det helt ude i hampen tror I, og i så fald har I nogle bedre idéer som jeg må snuppe? 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)