Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man efterfølgende få fradrag for et kursus når man bliver CVR registreret?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu her til Oktober har jeg tilmeldt mig til et Ykursus i yoga med henblik på senere at afholde leksioner, men jeg er ikke moms registreret endnu så er det muligt at trække kursets fra senere når jeg har oprettet et "firma" Jeg regner med at blive moms registreret senere på året?

Mvh

Kenneth

 

 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg mener helt klart du kan fratrække omkostninger i op til et ½ år før firmaoprettelsen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er nok mere, om du overhovedet kan trække kurset fra - Det forudsætter du HAR virksomhed og at du har en uddannelse hvor det kursus er en del af en nødvendig efteruddannelse og ikke bare ny viden, for det er der slet ikke fradrag fra

Det er nok langt fra sikkert her

Jeg vel heller ikke mene du kan trække det fra uanset hvad - før du er etableret men i alle fald, slet ikke hvis ny viden bare. Ellers ville alle læger og ingeniører jo have sig et selskab og trække uddannelsen fra - ud fra de skulle bruge den i virksomheden siden-

Efter etablering kan du trække kurser fra i det omfang der er tale om nødvendig opdatering af EKSISTERENDE uddannelse der er nødvendig i virksomheden

F.eks kan en frisør ikke trække kursus i neglemanicure fra - Det er ny viden og ikke update af eksisterende - og heller ikke selv om negle skal indgå fremover

Det du kan trække fra før etablering er køb af aktiver med moms - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)