Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed - Fakturering...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoèr håber I kan hjælpe mig.

Jeg skal til at lukke min virksomhed og vil høre om jeg kan lukke ned selv om jeg stadig har tilgodehavende?

For lige at ridse op:

Jeg ønsker at lukke ned her pr. 1. august men jeg sender min sidste faktura 30. juli og Kunden har 8 dages betalingsfrist så får først pengene ind, efter virksomheden er lukket - kan jeg det, når bare fakturaen er sendt mens virksomheden stadig var aktiv?

Håber der sidder nogen derude der ved det - Har prøvet at søge mig frem men uden held.

Med venlig hilsen

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bimlende ligegyldigt for slutresultatet - du skal jo have ALT med. Alt du har købt uanset afskrivning skal ud igen til dig selv eller andre, og alle salg er jo per fakturadato og du kan jo ikke fakturere efter du har lukket. Om folk har betalt er helt ligemeget.

Du bør nok sætte dig meget mere ind i at lukke personlig virksomhed, så du ikke ender med dum skattebod

se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html som kan hjælpe

Sandt og sige, virker du til at skulle vide mere om skat i personlig virksomhed ,for hvornår folk betaler er helt underordnet http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vhj John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg er helt klar over at mht. regnskabet er det fakturadato der gælder, jeg ville bare være sikker på at der ikke var noget jeg havde overset og at alle tilgodehavende ikke skulle være i virksomheden inden lukning af en eller anden uforklarlig grund.

Og hvor er det dog dejligt at du kan skrive sådan en pæn besked, uden at virke nedladende (Ironi kan forekomme).

Men tak, tror jeg har styr på resten vedr. nedlukning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

det var ikke nedladende du - men du spørger om du kan lukke efter at have sendt faktura - og kunden har 8 dages betalingsfrist. Det lyder som klar indikation af at du skal søge mere hjælp faktisk, så du ikke får lukket, og så ikke har fået alt med. Vi har jo ingen chance for at vide, om du forstår at kundens betaling er ligemeget for regnskabet som sådan - det er jo ren balance og har intet med drift at gøre.

Der er bare så meget andet du skal have med-  f.eks om du har fået alle aktiver korrekt ud - til dig selv eller andre, uanset straksafskrevet - det er der mange der kløjs i, f.eks. at momsen ikke er 25% af værdien bare - men har fast nedskrivning over 5 år hvis man tager ud til sig selv - og MEGET andet - som du vil se du skal redegøre lidt for i selvangivelsen efter lukningen.

Der er ingen ironi i dette til gengæld, men fuld advarsel om, at spørger man som du gør, så er der et lille advarselsflag oppe - udelukkende for at hjælpe dig som en voksen person

Som lille extra bare reminder om - husk når du lukker  - så lukker din firma digitale signatur også - så du kan ikke gå i den virksomheds E box og skal have kode fra skat til momsindberetning (fås let ved henvendelse til skat)

og extra 2 Smile husk at momspligt binder i 2 år - så lukning er lukning - du kan ikke køre multiservice momsfrit videre direkte - igen ikke nedladende men fordi nogen kommer galt af sted der, og får moms på deres salg - efter lukning i visse fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar - undskyld jeg blev en smule irriteret, har lige lidt pres på og det skal selvfølgelig ikke gå ud over dig.

Jeg har givet mig selv adgang til virksomheds E-Boks via privat E-Boks.

De få materialer jeg har købt til virksomheden, bliver købt af 3. part så det er rimelig overskueligt.
Er klar over jeg skal have kode fra SKAT for at indberette moms da jeg ikke længere har adgang ved lukning af virksomhed.
Men ellers er jeg klar over at momsen bliver nedskrevet med 20% pr. år hvis jeg selv skulle købe dem.
Har styr på regnskabet og har selvfølgelig lagt en rimelig buffer til side (ud over den moms jeg skal betale) hvis noget skulle være glemt.
Har rettet min forskudsopgørelse til de reelle tal, både for mit overskud i virksomhed og mit kommende job.

Mangler at trykke "luk" på VIRK og indberette lukningen til SKAT og selvfølgelig lukke P-nummer, hjemmeside mm.


Side 1 ud af 1 (5 indlæg)