Vi driver en online e-shop, hvor vi sælger to produkter (elektronik).
Vi oplever en stærk vækst, men løber også ind i en udfordring ift papirarbejde ifm ordre håndtering - og vil gerne høre gode tips/erfaringer/software løsninger!
- Vi har ca 5-20 ordrer om ugen
- Nogle kommer via vores online checkout (hostet via Smoolis), nogle vis mail/bank overførsel
- Vi shipper alle ordrer via FedEx
- En væsentlig del af Admin arbejdet består i at indhente manglende oplysninger, fx tlf nr, EUVAT (vi har ikke en automatisk måde at få dette i check out) mm
- derudover går en del arbejde blot med konstruktion af invoices, pro forma invoices, ordre bekræftelse, udsendelse af tracking ID mm (vi bruger et mix af excel templates og online forms hertil), og generel kundeinfo-jonglering på tværs af channels (stripe/Smoolis, PayPal, bank, ...)
Kender I nogle gode (evt gratis) software løsninger som kan hjælpe ift dette?
Alternativt har vi tænkt i baner af at "scripte" en del af det manuelle arbejde - dvs få en freelancer til at programmer et lille program/script der kan hjælpe os til at speede processen op - nogen med erfaring ift dette?
Tak for svar - ovenstående er sikkert rookie spg, men alt input er værdsat!