Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerings råd søges - evt udlejning af huse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften alle sammen.

jeg er en ung hr på 23 år der startede som sælger for 2 år siden.

Jeg har nu skrabet en månedløn varierende fra 31-45k sammen og en mindre opsparing på 100k.

Jeg har lejet lidt med aktier i fritiden og finder det delvist interessant, men jeg har overvejet at investere i ejendomme i stedet.

Er der nogle der har nogle tips vdr dette?

det er vel ikke så simpelt som at købe en ejendom og derefter leje den ud så udgifterne er dækket ?

er det bedre at investere i billigere ejendomme og derved kunne opkøbe flere hurtigere ?

ville det være muligt at starte et mindre udlejnings firma op i fremtiden ? såfremt jeg ville kunne få det til at spille og hvad er regler i forhold til at opkøbe lejligheder?

God aften 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber lejligheder, så kan de belånes med ca. 60% i kreditforeningen, lejligheden kan belånes som en udlejningsejendom efter en kapitaliseret vurdering, hvor huslejen er den største faktor. Når lejligheden skal lejes ud, så kan den kun lejes ud til den omkostningsbestemte leje, hvis den er opført i 1992 eller tidligere. Lejen på disse ejendomme fastsættes efter den offentlige vurdering fra 1973. 

Det er ikke et let område at starte op på, det kræver typisk mere kapital end du har. 

En anden mulighed er at købe en lejlighed i dårlig stand og renovere den med en gennemgribende renovering, se

http://www.andersen-partners.dk/da/content/802

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har købt en del lejligheder i mit lokalområde (Lolland-Falster), som jeg lejer ud .  Der er fordele og ulemper ved det. Priserne er lave, men du kan typisk ikke få særlig attraktive lån. Jeg har banklån på 5,5% fastforrentet, og skal selv komme med 20% af købssummen selv - afbetalingstiden er mellem 6 - 10år. 

Halfdan Timm har skrevet en bog om det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)