Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænket ophavshaver - Godtgørelse 10.000,-

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

musico:

Hey, 

Instagram og Facebook og andre hjemmesider er samme medium!! i min klare optik.

Forskellige medier er: internetreklame, tv, biograf, hjemmeside, osv. 

Hvad siger licensen "konkret", - kan du lavet et copy paste?

Jeg har selv anvendt billeder ofte,  abonnerer pt. på adobe Stock,  og jeg har altid alene set disse billedarkiver lave en skelnen mellem

internet, tv, biograf, lydbog, ebog, trykt bog osv... altså må man bruge fotos på ligeså mange hjemmesider man har lyst til, så din licens er virkelig usædvanlig

Selvfølgelig er Instagram og Facebook ikke samme medie. Der er tale om to konkurrerende firmaer.

Du giver trådstarter nogle falske forhåbninger. Han må betale beløbet og/eller forsøge at få det forhandlet lidt ned.

Han kan godt til dels have ret, såfremt krænkelsen der er sket, omhandler det samme. Man kan nemlig kun krænke en ophavsret en gang, dvs er det anvendt i samme sammenhæng, skal man kun kompensere en gang for krænkelsen, med mindre der er helt ekstraordinære omstændigheder, som gør at sagen adskiller sig fra normal praksis...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

musico:

Hey, 

Instagram og Facebook og andre hjemmesider er samme medium!! i min klare optik.

Forskellige medier er: internetreklame, tv, biograf, hjemmeside, osv. 

Hvad siger licensen "konkret", - kan du lavet et copy paste?

Jeg har selv anvendt billeder ofte,  abonnerer pt. på adobe Stock,  og jeg har altid alene set disse billedarkiver lave en skelnen mellem

internet, tv, biograf, lydbog, ebog, trykt bog osv... altså må man bruge fotos på ligeså mange hjemmesider man har lyst til, så din licens er virkelig usædvanlig

Selvfølgelig er Instagram og Facebook ikke samme medie. Der er tale om to konkurrerende firmaer.

Du giver trådstarter nogle falske forhåbninger. Han må betale beløbet og/eller forsøge at få det forhandlet lidt ned.

enig med dig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Massemedier/Medier_og_dagblade,_Danmark/medium

"medium, medie, kommunikationsmiddel, fx tale og skrift, billede og musik; inden for massekommunikation avisertvradiointernettet med World wide web osv."

 Trådstarter kan muligvis hævde at han har troet at med medie mente man "medie" som i definitionen ovenfor - jeg selv ville have troet dette. - helt ærligt! 

Jeg har heldigvis aldrig abonneret eller købt fotos med sådan en licens, en normal amerikansk licens ser sådan ud: 

(undskyld trådstarter, jeg vil ikke vande din tråd, blot lige gøre klart hvordan en typisk amerikansk licens ser ud - her er det fra http://www.shutterstock.com/license-comparison, henholdsvis standard og enhanced.) -her skelnes der ikke i antallet af reproduktioner, men om man holder sig indenfor et givet medium. 

Number of users 1 1
License duration Perpetual Perpetual
Number of countries you can use images Worldwide Worldwide
Digital reproductions, such as website views, ebook downloads, use in "apps", software, email, etc. Unlimited Unlimited
Physical reproductions, such as books, magazines, advertising posters, and packaging Up to 500K Unlimited
TV, online video, and film viewers Production budgets up to $10k Unlimited
Legal Indemnification Up to $10K per image Up to $250K per image
Copies of web or print templates Not allowed Permitted
Copies of merchandise for sale Not allowed Permitted

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Selvfølgelig er Instagram og Facebook ikke samme medie. Der er tale om to konkurrerende firmaer.

Du giver trådstarter nogle falske forhåbninger. Han må betale beløbet og/eller forsøge at få det forhandlet lidt ned.

Nu er de jo heller ikke mere konkurrerende firmaer end at Facebook ejer Instagram :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Global Web Partners Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Har ikke lige overskud til at læse alt igennem i denne tråd så det kan være svaret har været der men der er jo lovgivning på dette område i EU for hvad præcis man kan tage for det og man skal kun betale for billedet en gang hvilket vil sige de ikke kan tage penge for du bruger billedet flere gang (så vidt hvad jeg husker) tror det vil være en del billigere for dig at tage kontakt til en advokat det koster dig nok 900,- men kan forstille mig du spare omkring 5000 i forhold til det krav de har lavet

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lasse Frederiksen:

Har ikke lige overskud til at læse alt igennem i denne tråd så det kan være svaret har været der men der er jo lovgivning på dette område i EU for hvad præcis man kan tage for det og man skal kun betale for billedet en gang hvilket vil sige de ikke kan tage penge for du bruger billedet flere gang (så vidt hvad jeg husker) tror det vil være en del billigere for dig at tage kontakt til en advokat det koster dig nok 900,- men kan forstille mig du spare omkring 5000 i forhold til det krav de har lavet

Arrrrr der tager du nu lidt fejl, for vi har dog stadig retten til at fastsætte bødetakster, straf osv. selv om vi er en del af EU.

Der er ingen faste takster for disse krænkelser, men der er dog flere domme som danner præcedens for rammerne. Her skal det så dog siges at det er noget forskelligt hvordan de enkelte dommer tolker disse.

Her er der dog ting man skal være helt på det rene med.

1. hvis du har begået krænkelsen og den krænkede kan bevise dette, så har du som udgangspunkt en rigtig dårlig sag.

2. så længe sagen er under 50.000,- gå den under småsager og så er det at skyde noget over målet med en advokat, da sagen typisk vil blive taget over tlf. hvor ingen skal møde op i en retssal.

3. ved at tage fat i en advokat, kan du risikerer at han/hun tager den ud af retten som småsager og over i en alm domstol, hvilket kan bevirker at den krænkede også tager en advokat på sagen, og så ruller omkostningerne først. Her kan du meget sandsynligt risikerer at skulle betale alle omkostninger for sagen, dvs. både din egen advokat samt den krænkedes omkostninger for advokat, da du kan være 100% sikker på at den krænkedes advokat vil tage disse omkostninger med ind i kravet. Igen, hvis du har skylden, så er udgangspunktet rigtig dårligt.

Det er rigtig mange sure penge at skulle betale, men stjæler man, må man også bide i det sure æble og tage konsekvenserne af dette valg.

Slutteligt, er der naturligvis forskel på om man benytter billederne på forskellige platforme, da målgrupperne er forskellige. Det ville være noget andet hvis du havde benyttet det samme billede på samme website flere gange.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:
Slutteligt, er der naturligvis forskel på om man benytter billederne på forskellige platforme, da målgrupperne er forskellige. Det ville være noget andet hvis du havde benyttet det samme billede på samme website flere gange.
ja jeg har også undret mig om den koncensus om kun en krænkelse. Hvis man forestiller sig et firma bruger det på helt forskellige platforme og dermed har indtægt ved at bruge billedet uretmæssigt på flere platform, så må der vel være ret til at gå efter flere. Ellers enig i, at en advokat let æder mere end besparelsen.

Prøv med 5.000 til endelige afgørelse og beklag meget og væk med billedet overalt det er misbrugt - og skriv du betaler så snart de accepterer. Derved står de med valget mellem 5.000 kr  - eller DE skal til at trække dig i retten med omkostninger for at få 5.000 mere. Det er mindre attraktivt for dem at bruge advokat og tid på 5.000 end 10.000.

Din risiko er begrænset ved den løsning, med mindre du mener du slet ikke har krænket

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Sjovt at alle I som ikke til daglig beskæftiger jer med "billeddatabase-bureauer" udtaler jer og ignorerer mine indlæg og at trådstarter (som jeg ellers opfordrede ham til) IKKE offentligggør den konkrete ordlyd af licensen!

Jeg har ikke set EN ENESTE billedleverandør som kræver betaling pr. hjemmeside  - men hvis I er så mange som er så sikre i jeres sag og har kendskab til dette, så vil jeg da opfordre jer til her på tråden at offentliggøre -med links- disse firmaers licenser. - måske også lidt til skræk og advarsel for alle os andre, så vi ved hvor vi IKKE skal gå hen - som jeg har gjort opmærksom på har ALLE STØRRE STØRRE SPILLERE på markedet, f.eks. Shutterstock.com en politik, hvor man ikke tæller antallet af medier, men TYPEN af medier. 

Venter spændt på links til licenser. :)  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

musico:
Jeg har ikke set EN ENESTE billedleverandør som kræver betaling pr. hjemmeside  - men hvis I er så mange som er så sikre i jeres sag og har kendskab til dette, så vil jeg da opfordre jer til her på tråden at offentliggøre -med links-
der kan være en masse du ikke har set og som vi måske ikke i vores fritid vil lede efter Et kriterium for et hvert misbrug er den fortjeneste misbrugeren har haft og hvis det er på websites med forskellig indtjening tæller  det

Lad os forenkle det -DU musico betalet alt hvad der måtte komme fra dom ud over første billede - DET ER DA SIMPELT - du kan bekræfte her i tråden at den er du med på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointen her er jo også at det ikke er en billedleverandør, og at trådstarter ikke har købt en licens/brugsretten, men uretmæssigt har brugt billedet. Det skal der kompenseres for, og derefter skal brug af billedet stoppe. Kompensationen giver heller ikke efterfølgende brugsret af billedet.

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)