Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkning af fødevare

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Er der nogen af jer der kender til mærkning af fødevarer. Jeg skal til at importere nogle økologiske fødevare fra udlandet (EU). Men så står varedeklarationen jo på udenlandsk engels, tysk, svensk mm.

Eller kender evt til et firma der ompakker produkterne med dansk varedeklaration?

Min plan var at oversætte varedeklarationen til dansk. Og så få trykt et klistermærke og sætte ud over den udlandske varedeklaration. Er det en løsning der er lovlig? Jeg har prøvet at ringe til fødevarestyrelsen uden resultat. De henviste mig til deres vejledning til mærkning af fødevarer på nettet. Det er en noget tung sag at læse, og jeg synes ikke jeg finder svar på mine spørgsmål i den.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fandt dette, som muligvis kan hjælpe dig.

"

Obligatorisk mærkning skal anføres på et sprog, der er let forståeligt for forbrugeren i den med- lemsstat, hvor fødevaren markedsføres22. Det betyder, at i Danmark skal mærkningen være på dansk eller på andre sprog, der kun ved uvæsentlige forskelle i stavning adskiller sig fra dansk23. "

Vejledning om mærkning af fødevarer - Dansk Erhverv

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er også det jeg selv har fundet frem til. Men er det lovligt at bare sætte et klistermærke med dansk varedeklaration hen over den udlandske varedeklaration?

Jeg har skimmet denne vejledning i gennem, og synes ikke jeg er blevet meget klogere på mit spørgsmål.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Ja det er også det jeg selv har fundet frem til. Men er det lovligt at bare sætte et klistermærke med dansk varedeklaration hen over den udlandske varedeklaration?

Jeg har skimmet denne vejledning i gennem, og synes ikke jeg er blevet meget klogere på mit spørgsmål.

Jeg kan ikke forstå, at du siger, at Fødevarestyrelsen ikke vil hjælpe... De plejede ellers at være hjælpsomme overfor mig. Mit råd ville være at trænge igennem til dem. De kan virkelig, virkelig hjælpe - hvis de ellers gider og ikke holder ferie. :-)

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja måske jeg skal prøve igen til august. For det er helt umuligt at få dem til at sige andet end jeg må hyre en fødevarekonsulent.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)