Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk / Dansk virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg er ny "iværksætter" og er i gang med mit første projekt. Jeg skal udvide en tysk forretning til Scandinavian med kontor i dk. 

Men jeg er meget i tvivle om hvordan vi skal lave dette set up.? 

Jeg bor og lever i dk, og planen er jeg skal være deres salgskanal i dk og senere hele Scandinavian. 

1. skal jeg starte en virksomhed her hjemme, blive selvstændig og lave en form for "datter" selvskab til det tyske hovede firma. Og fungere som en agent Og hvordan gør jeg det smartes? 

2. Skal jeg "bare" blive ansat med tysk kontrak men arbejde og bo i dk? Og hvordan fungere det med løn og skat?

3. Hvis jeg skulle få mig et CVR. Og lave en et dansk firma hvilken form skal jeg vælge? 

Jeg forstiller mig at jeg skal sælge deres produkt. Men om jeg skal købe det hjem til det danske og sælge videre og på den måde få lidt penge i den danske firma. eller skal jeg sælge det direkte fra det tyske firme og så, sender det danske firma en regning til det tyske for arbejdstid ??? 

Hjælp, jeg har ingen ide om hvordan vi skal skrue det sammen.. Og hvis jeg laver et dansk firma, hvordan kan de overføre penge til mit firma så jeg kan udbetale mig selv løn.? :) 

Håber rigtig meget på nogen kan give mig noget gode ideer til at komme videre, for jeg sidder lidt fast i det. 

Tak 

Mvh 

Janus 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

DKJAPE:

Jeg forstiller mig at jeg skal sælge deres produkt. Men om jeg skal købe det hjem til det danske og sælge videre og på den måde få lidt penge i den danske firma. eller skal jeg sælge det direkte fra det tyske firme og så, sender det danske firma en regning til det tyske for arbejdstid ??? 

Du stiller mange forskellige spørgsmål! Men helt grundlæggende skal du nok først overveje og beslutte om du vil være lønmodtager eller selvstændig? I bund og grund er det spørgsmål om; hvor meget risiko vil du tage i forhold til indtægt? 

 

Som selvstændig (kapitalselskab eller personlig virksomhed er ligegyldigt) har du umiddelbart størst chance for den store gevinst, dog følger risikoen også med. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)