Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indbetalt Skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en personlig ejet virksomhed hvor jeg bruger VSO, og Dinero til bogføring.

Når jeg indbetaler en frivillig anslået skat inden året afslutning direkte fra virksomheden, hvordan skal det så bogføres?

Hvis jeg f.eks indbetaler 200.000 kr hvoraf 100.000 kr går til at dække privat skat og 100.000 går til at dække virksomhedsskat.

Skal det hele bogføres som en samlet privat hævning på 200.000 kr. eller særskilt?

Da overførslen af virksomhedsskat betragtes som sket forud for hæverækkefølgen og er skattefri vil jeg gerne sikre mig at ikke pludselig kommer til at blive privat beskattet af hele hævningen. Hvis det hele skal bogføres som en samlet privat hævning, så går jeg ud fra SKAT holder styr på at godtgøre den del der ender med at være virksomhedsskat når årsopgørelsen foreligger.

Hvad konto bør jeg bogføre det på - "hævet kontant i virksomheden", eller som "b-skat" eller noget andet?

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville umiddelbart sige at du skal bogføre under konto 60180 i standard kontoplanen hvor du bogfører dine løbende indbetalinger.  Det samlede regnestykke af hvor meget din samlede skat bliver udspringer af selvangivelsen når du bruger feks virksomheds ordningen. 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en hævning, men det er korrekt at virksomhedsskatten indgår forud i hæverækkefølgen så du bliver ikke personbeskattet af den virksomhedsskat du betaler forudsat du ikke indbetaler/hæver for meget skat end dit skattepligtige resultat. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)