Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattereform anno 2016 - hvad skal den indeholde for at skabe vækst?

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolai, 

Og alle andre i øvrigt.. Beklager mit sene svar!! Jeres svar er stærkt værdsat. 

PashminaWear:

Hej Jannik

Statslån virker som en absurd idé. Altså først så napper staten 65% af din indtægt, for derefter at låne dem til dig. Det er langt bedre at fjerne topskatten og lempe skatten generelt. Skal du bruge et halvt arbejdsliv på at skrabe en million sammen er det ikke særligt sandsynligt at du vil investere dem i et risikabelt startup. Skal du kun bruge 5 år er risikovilligheden større.

Angående selskabsskatterne udgør de 5% af statens samlede indtægter, så de er ikke særlig interessante som indtægt. Det er langt mere interessant med de afledte indtægter som f.eks. de ansattes personskatter. For min skyld kunne selskabsskatten være 0, pengene vil alligevel blive beskattet når de bliver taget ud af selskabet.

Jeg mener ikke at sproget er nogen hindring for at tiltrække arbejdskraft. De fleste af de virksomheder som gør brug af udenlandske højtuddannede foregår alt alligevel på engelsk. Og det er vi gode til i Danmark.

/Nicolai

Statslån kan komme i mange former, men jeg tænker i princippet et alternativ til Vækst fonen - som uanset om du vil eller ej er statslån; så kunne hjælpe mindre iværksættere op. 

Hvis du er under 40 år - altid har haft arbejde, så skulle det være en smal sag at låne 50 tkr på favorable vilkår. Ja, det er måske absurt, men vi gør det allerede idag - bare hovedsageligt med større lån

Selskabsskatten - skal ned, og helst til det laveste i Europa - gerne fx med et krav om at den måske er 0% hvis den bliver geninvesteret i DK. Tager man den ud af landet, så måske der have en udbytte beskatning til Udland? 

Sporg er bestemt en hindring. Hvis du vil tages seriøs af det danske erhversliv, så går det bare ikke at tale engelsk. Selvom der er en del miljø'er det går i - så er der også mange hvor det ikke går i :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

moms ned på alt man køber ydelser i samfundet , mad , tøj med mere 

alt der forurenere og usund mad rygning holde moms oppe så man nemmere overholder vores klima aftale og der kommer penge ind og vi alle er sunde.

lav et højere arbejdsmarked så flere kan arbejde i samfundet meget svært ufaglært i danmark at få fast arbejde de fleste på langtidskontanthjælpen eller førtidspension er folk uden en uddannelsen nemmere dem tjene penge vil de jo ikke ende på offentlige ydelser  

der er mange deltidsjob og korte jobs til de ufaglært de kunne bedre få økonomien hænge samme hvis der var et større arbejdesmakredfradrag og derved få en større selvtillid de er selv forsørgelsen og klare sig selv .

 skatten ned bliver svær især når der er så mange på offentlige ydelser i danmark  og de penge skal jo ind med skatten  men kunne klare sig med færre timers arbejde i danmark hvis fradrag der er jo ikke Silicon Valley samme krav mindste løn som danmark i  USA er det  nemmere få arbejde eller man ligger på gaden men det er andre forhold og regler på arbejdsmarked 

Der er jo I USA ikke den sammen sikring når man ikke har arbejde til folk ,det hænger jo også meget samme med mindste løn derfor er jobs som ikke kræver meget uddannelsen de jobs er jo mange flyttet til udlandet ,

lige nu satser regering meget på at dem uden uddannelsen få det op med flere krav i folkeskolen hf , erhverv skoler med mere , men jeg har min tvivl om de får det ønsket tal op klare 02-04 så vi kan bibeholde den danske model for det er sikkert skatten ryger op hvis der ikke flere af dem uden en uddannelsen enten får et job eller får en uddannelsen og meget nemmere kan få et jo

Hej Mikael, 

Tusind tak for dit bidrag til denne debat!!

Moms på sunde ting, er jeg helt enig i - lad os få den ned på 5% da vi alligevel spare det på sygevæsenet bagefter :-)

Hele job problematikken, faglært vs ufaglært - vil jeg ikke gå ind i detaljer med. Jeg er enig i at uddannelses miljøet i Danmark ikke er perfekt - men jeg parkere den her. 

Men hvis vi sænker beskatningen - fjerner halvdelen af lovene og gør det mere "frit" at være i landet - så er job problematikken næsten løst, da det vil tiltrække meget godt med sig. 

Spørgsmålet er bare om de 179 mennesker har nosserne til at tage et stort skridt i at forbedre landet.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Emma:

Jeg må være enig og sige, at staten skal ikke betale for lån til startups. Det er ikke en bank. :-)

Jeg ville også gå ind for at sænke virksomhedsskatten. Hvor meget er noget jeg hellere vil regne på (eller måske folk med kompetencer) der skal det. Er der noget belæg på at virksomhederne skulle vælge Danmark med 15% virksomhedsskat? Mange lande har lavere end det.

For at virksomhederne skal tjene penge må forbruget også sættes op! :-) 10.000 kroner synes jeg, at man skal have lov til at tjene inden det bliver beskattet med personlig skat.

Jeg ville gerne komme med flere, men har desværre ikke tid. Håber det kan bidrage. :-)

Hej Emma, 

Tusind tak for du deltager i denne debat!!

Statslån har jeg forklaret i et tidligere indlæg - så vil ikke gentage det. 

Lavere virksomhedsskat vil være et godt tegn for udlandske investorer og danskere der overvejer om de skal stifte virksomheder i DK eller udenfor. Vi skal investere i de hårdt arbejdende - så de bliver belønnet, det er vejen frem!

Du har allerede i et personfradrag på små 50tkr, som du ikke betaler skat af. Så er lidt usikker på dit forslag. 

Men jeg er enig i at det enten skal hæves, eller skatten sænkes. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Også enig i at staten ikke skal financiere privat drift

Sænket selskabsskat er mere komplekst end spørgsmålet om at udregne provenutab op mod måske flere virksomheder. Vores 22% er i øvrigt ganske på snit med langt de fleste sammenlignelige lande faktisk

Man skal huske sammenhnnget mellem selskabsakt og udbytteskat. De er koblet, så hvis du betaler 22% selskabsskat og dernæst tager udbytte (op til 100.000 for ægtepar) med 27% udbytteskat af resten - så rammer du de samme 42% som alle andre betaler i bundskat - og for store udbytter, rammer man samme som topskat

Skal vi sænke selskabsskat, vil der givet følge en ny udbytteskat, da selvstændige ellers kan få pengene ud til forbrug til lavere skat end alm arbejde - selskaber vil for ejere stoppe med løn, og tage udbytte - så den vil givet blive sat op, så den udligner. Det vil skære en stor del af fordelen væk for selskabsejere + ramme alle med alm aktier - hvor de så også skal op med mere i udbytteskat

Det hee bygger på, at aktieejere ikke skal have pengene i lommen samlet billigere end de som arbejder for pengene

vh John Hannover

Hej John, 

Mange tak for dit bidrag :-)

Naturligvis er selskabsskat mere kompleks, da det rammer mange andre ting. Men min pointe er stadig at få alle satserne sænket, for at skabe et miljø hvor folk føler det kan betale sig at arbejde ekstra - og hvor de kan få noget ud af at tage store risikoer. 

Desuden syntes jeg man som virkomhedsejer burde have et langt større skattemæssigt incitament for at gører det godt end de "optil" 100.000 kr / år. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindajensen:

Det ville være godt med skattelettelser, men hvad med finansiereringen?

At der vil være nogle effekter af skattelettelser, men det er meget usikkert hvor store disse vil være.

Vismændene er pt. ikke positive stem overfor skattelettelser i større stil. 

Tror ikke der er mange vismænd der har lavet store successfulde virksomheder. Så hvorfor vi stoler på dem til andet end analyser, det ved jeg ikke.. 

Finansieringen er simple... 

Vi skal spare en pæn sjat på de offentlige udgifter - hvordan gør vi så det? 

Næste spørgsmål er om der så bliver færre sende på hospitalerne.. 

Men det er slet ikke det jeg taler om. Vi bruger rigtigt mange millioner på at vedligeholde og skabe umulig lovgivning - og derefter at sørge for at den bliver overholdt, og at der er en konsekvens. 

Hvis man har nosser nok til at kigge på Grundlovens oprindelige form, og så prøve at tænke på om det virkeligt er nødvendigt eller om frihed under ansvar i reglen nok er bedre? 

Hvorfor behandler politikere og staten os forskelligt, for hvordan vi selv behandler vores børn ?

Man kan komme ufatteligt langt i denne verden med frihed under ansvar istedet for overkontrol som status quo.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

En afgørende faktor er, ihvertfald som jeg ser det, at det er attraktivt for velhavende folk at investere deres penge i startups. Her tænker jeg primært på attraktivt ift. skat. Hvis det er mere attraktivt at investere i startups fremfor eks. aktier eller fast ejendom, vil flere sikkert gøre det.

Kapital til startups skal ikke komme fra banker eller offentligt administrerede puljer. Det skal komme fra andre iværksættere som har penge i banken, og lyst til at hjælpe nye iværksættere igang. Altså hvis det er virksomhedstyper der normalt kan investeres i, eks. en lille specialforretning der sælger antik er nok ikke noget mange har lyst til at investere i.

Tak Carsten for dit gode input - og ikke mindst USA-vinklen :-)

Jeg tror vi skal starte med at designe et skattesystem / land - hvor velhavende mennesker har lyst til at leve. Hvis man kan skabe en perle indenfor det - og få flere til at elske landet - så er vi også kommet et stykke vej. Og for at tiltrække folk med mange penge, så kræver det væsenligt lavere skatter

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik, du har helt misforstået. Undskyld arrogancen, men det er slet, sket ikke så simpelt, som du gerne vil have det til at lyde.

Løsningen er ikke lavere skat - men klogere skat.
Danmark har en helt fair og gennemsnitlig beskatning i sammenligning med mange af de lande, der er gode til at tiltrække kapital.

Derimod vil et smarter skattesystem være fordelagtig, hvor nogle lempes og andre øges. Herunder bremser mange mærkelige produktionsafgifter samt særbeskatninger den udlandske kapital.

Danmark er faktisk blandt de bedste holdinglande i verden igølge et af de større internationale revisionshuse.

Jeg er ultra kapitalist, men den nordiske skattemodel har uagtet gjort os alle blandt de rigeste i verden. Også dem, der ikke har så meget.



Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Jannik, du har helt misforstået. Undskyld arrogancen, men det er slet, sket ikke så simpelt, som du gerne vil have det til at lyde.

Løsningen er ikke lavere skat - men klogere skat.
Danmark har en helt fair og gennemsnitlig beskatning i sammenligning med mange af de lande, der er gode til at tiltrække kapital.

Derimod vil et smarter skattesystem være fordelagtig, hvor nogle lempes og andre øges. Herunder bremser mange mærkelige produktionsafgifter samt særbeskatninger den udlandske kapital.

Danmark er faktisk blandt de bedste holdinglande i verden igølge et af de større internationale revisionshuse.

Jeg er ultra kapitalist, men den nordiske skattemodel har uagtet gjort os alle blandt de rigeste i verden. Også dem, der ikke har så meget

Her tror jeg bestemt ikke vi er enige :-) 

Lige nu med vores nuværende model, så har mængden af lovgivning gået over styr. 

Vi bruger sindsygt mange penge på det offentlige - hvis vi begynder at tænke med hovedet, og finder ud af hvordan vi kan effektivitere alle processorne med ny modens teknologi, og mindre antal love der skal håndhæves, så kan dette gør os til et af de mest attraktive lande. 

Se UK pre-brexit, her betaler du meget mindre i skat, men hvis du ikke er på understøttelse, så får du cirka det samme. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, vi er ikke enige - og heldigvis er du også uenig med langt størstedelen af vores politikere. Også de mest liberale.

For du har en helt misforstået opfattelse af det danske samfund, samt makroøkonomisk skatteplanlægning.

Den almindelige kildeskat og selskabsskat i DK har overordnet intet påvirkning på investeringslysten. Det beviser tonsvis af studier. Herunder er skatten i overenstemmelse med mange af de gode, er er brugerbetalt i øvrige sammenlignelige lande.

Desuden er mange af de lande, der betegnes som skattely, hvor skatten er lav og de store selskaber trives, kendetegnet ved, at lokalbefolkningen lever i yderst fattigdom.

Alt handler ikke om lavest mulig skat, men en velbalanceret skat, der også udvikler samfundet. Ellers forsvinder købekraften og dine appleaktier vil ryge i frit fald!

Tror derfor du skal til at læse lidt mere på lektien. Det er meget kompliceret farvand, du er på!

Vi er dog enige om, at der kan gøres mere for at fremme investeringslysten - men dine forslag er ikke den rette vej dertil! En mere velstruktureret skattepolitik derimod. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Mikael christiansen:

moms ned på alt man køber ydelser i samfundet , mad , tøj med mere 

alt der forurenere og usund mad rygning holde moms oppe så man nemmere overholder vores klima aftale og der kommer penge ind og vi alle er sunde.

lav et højere arbejdsmarked så flere kan arbejde i samfundet meget svært ufaglært i danmark at få fast arbejde de fleste på langtidskontanthjælpen eller førtidspension er folk uden en uddannelsen nemmere dem tjene penge vil de jo ikke ende på offentlige ydelser  

der er mange deltidsjob og korte jobs til de ufaglært de kunne bedre få økonomien hænge samme hvis der var et større arbejdesmakredfradrag og derved få en større selvtillid de er selv forsørgelsen og klare sig selv .

 skatten ned bliver svær især når der er så mange på offentlige ydelser i danmark  og de penge skal jo ind med skatten  men kunne klare sig med færre timers arbejde i danmark hvis fradrag der er jo ikke Silicon Valley samme krav mindste løn som danmark i  USA er det  nemmere få arbejde eller man ligger på gaden men det er andre forhold og regler på arbejdsmarked 

Der er jo I USA ikke den sammen sikring når man ikke har arbejde til folk ,det hænger jo også meget samme med mindste løn derfor er jobs som ikke kræver meget uddannelsen de jobs er jo mange flyttet til udlandet ,

lige nu satser regering meget på at dem uden uddannelsen få det op med flere krav i folkeskolen hf , erhverv skoler med mere , men jeg har min tvivl om de får det ønsket tal op klare 02-04 så vi kan bibeholde den danske model for det er sikkert skatten ryger op hvis der ikke flere af dem uden en uddannelsen enten får et job eller får en uddannelsen og meget nemmere kan få et jo

Hej Mikael, 

Tusind tak for dit bidrag til denne debat!!

Moms på sunde ting, er jeg helt enig i - lad os få den ned på 5% da vi alligevel spare det på sygevæsenet bagefter :-)

Hele job problematikken, faglært vs ufaglært - vil jeg ikke gå ind i detaljer med. Jeg er enig i at uddannelses miljøet i Danmark ikke er perfekt - men jeg parkere den her. 

Men hvis vi sænker beskatningen - fjerner halvdelen af lovene og gør det mere "frit" at være i landet - så er job problematikken næsten løst, da det vil tiltrække meget godt med sig. 

Spørgsmålet er bare om de 179 mennesker har nosserne til at tage et stort skridt i at forbedre landet.

jeg tror der sker noget på et tidspunkt men hvornår det ved jeg ikke , vi skal jo sørge for at for der kommer flere hænder i arbejde  og færre udgifter i danmark 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)