Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering, "du er for lille" - what to do then?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke på de er helt ærlige de banker,  min kasse kredit er kun halvt så stor da jeg løbende langt hen ad vejen er selvfinansierende. Jeg kan dog konstatere at de alligevel formår at tjene adskillige tusind kroner på at stille den til rådighed og til det brug der er.  Men egentlig tankevækkende at et billån med pant i bilen (som trods alt er en mega dårlig forretning for kunden da der er kæmpe værditab)  er mere attraktiv for banken end et lån til varelager måske med pant i lageret, hvis man kan det.  Mon de virklig vurderer at netto prisen for varelageret ikke er sikkert nok ?

Fra Jyderup, Vestsjælland
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 55
Fra  Cooper Webdesign Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkusK,

Det tænker jeg faktisk godt at de gør! Og lige i mit tilfælde, da det er tøj falder det jo hurtigt. Det er "0" kr. værd hvis ikke det er solgt i den pågældende sæson.

Ellers lander det på et outlet-lager hvor det er købt for en slik, fordi det bare fylder og ingen værdi har mere. Så tænker banken også regner det med i det. For som du selv siger, billån er det mere end villig til at give.

Jeg har selv en kassekredit/Billån som er udbetalt for nogle år siden, men ved ikke om hvordan og hvorledes jeg kan gøre brug af de penge hvis det skulle være. - Da det jo vil være et mix med privatøkonomien som frarådes.

Firmaet vil være en enkeltmandsvirksomhed, så ved ikke om det gør en forskel

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet Vestjysk bank, også kaldet nationalbanken, de plejer at være til at tale med og de har som lokalbank en forståelse for at de skal styrke små selvstændige. Spar Nord har jeg kun dårlige erfaringer med.. glem de store, prøv nogle lokale.

Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Dropshipping kunne være et sted at starte, selvom man selvfølgelig ikke er hære over alt i den sammenhæng.

En anden mulighed kunne være at du finder en partner som også kan skyde noget kapital i projektet. 2 + 2 = 5 :)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)