Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket sprog skal mit system udvikles i?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Jeg driver til daglig virksomheden Bitkompagniet ApS (http://bitkompagniet.dk/). Vi har lavet flere systemer, der lyder som om de er i samme boldgade. Vi ville typisk udvikle det i enten C# med MSSQL eller Node.js med PostgreSQL. Vi er begyndt at gå i en større bue udenom PHP + MySQL af en række forskellige årsager - primært udviklingens hastighed og fleksiblitet.

Jeg vil gerne give dig et meget dybere indblik i dette. Vi kører for øjeblikket et sommertilbud, hvor vi giver 3 timers gratis, personlig rådgivning om mulighederne for virksomheder, der står overfor denne type teknologiske valg. Herefter 7 timer til reduceret timepris. Du er ikke forpligtet til at købe de 7 timer, ej heller til at vælge os i et eventuelt videre projekt.

Lad mig høre hvis dette kunne have interesse.

Med venlig hilsen

Kristian Videmark Parkov
Chefudvikler, Bitkompagniet

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil give tidligere svar herinde ret i at en fornuftig kravspecifikation samt generel funktionsforståelse er det bedste udgangspunkt.

uden at være i stand til at udtale mig omkring sprog som C# mv fra nogen større erfaringsmæssig baggrund, så kan jeg fortælle at min egen erfaring med Python samt web-frameworket Flask er rigtig god i forbindelse med udvikling af dashboard værktøjer.

Python har den helt store fordel at man lynhurtigt vil kunne udvikle software der virker. Det er utrolig let at lære, og når man læser kode i Python så er syntaksten meget forståelig og letlæselig.

Dertil kommer at Python er open source, hvorfor der ikke kommer store licensomkostninger mv. du skal dog sikre at din host tilbyder python hosting.

Mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Poulsen:
Dertil kommer at Python er open source, hvorfor der ikke kommer store licensomkostninger mv. du skal dog sikre at din host tilbyder python hosting.

Hvilke andre sprog mener du har store licensomkostninger og under hvilke betingelser ? 

 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker primært omkostninger til udviklingsmiljøer, men der er da også visse systemer der er licenspligtige, heraf kan fx nævnes WaveMaker.

At Python er Open source er jo heller ikke et kvalitetsmål i sig selv, det kan jo være lidt af en jungle at navigere rundt i, da der jo ikke er tale om en færdig samlet pakke til netop dit formål.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi taler finansielt system med revisionsspor, og de fleste vil nok vælge C# eller java (eller PHP) som programmeringssprog. Og enten IBM db2, Microsoft SQL server, (my sql), oracle eller postgresql som database-server. Hvis man anvender express-udgaverne af database-serverne, så er der ikke nogen udgifter. Det er klart at du skal have nogle windows server licenser i forbindelse med hostningen hvis du vælger windows (65 kr om måneden hos hosteurope.de) fremfor linux. 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)