Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par hurtige spørgsmål vedrørende SEO

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Når man søger på eksempelvis Amino.dk på google, så er første resultat "Amino.dk" og nedenunder er der 10 relaterede links, der er opsat i 5 rækker á 2.

 

Dette var der også engang på min shop på google, men tilsyneladende ikke mere. Hvad skal der til - og hvordan påvirker man hvad der står?

 

2) I forhold til meta-titler, hvor vigtigt er ordstillingen af ens keywords? Hvis man eksempelvis vil rangere på malerier, er der så en fordel i at skrive "malerier til salg på denne side" fremfor "på denne side er der malerier til salg"?

 

3) Google vs Bing - jeg bruger Waimea's SEO-monitor og har brugt det igennem fire uger. Jeg kan se, at mine keywords på google går stødt fremad uge efter uge (1-5 pladser pr. keyword pr. gang). På Bing derimod hopper og danser mine keywords frem og tilbage. Fra nr. 2 til helt ude og tilbage igen. Kan der gives en fornuftig forklaring hvorfor søgemaskinerne reagerer så forskelligt?

 

På forhånd tak :)

 

Mvh.

 

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Når jeg søger, så har du også disse deeplinks under linket til din forside.

Og de dukker op, lige så snart at Google vurderer at man laverer en søgning direkte på et brandnavn. Så når de ikke dukker op hos nogle folk, er det fordi at Google ikke ser deres brand som stærkt nok. Dette skyldes selvfølgelig flere ting, men ofte vil et par gode links med ankertekster der indeholder brandnavnet få Google til at forstå at det er brand man søger på :-)

2) Den er meget vigtig. Der er lavet flere undersøgelser der viser, at det giver bedst rankings at have søgeordet først i sidetitlen. Om dette skyldes at Google måler direkte på det, eller om det er en afledt effekt ved jeg ikke.

Dog har jeg set flere eksperimenter, hvor man holder øje med hvor på Google folk kigger mest - og dette er altid først i sidetitlen. Derfor vil det nok I de fleste tilfælde give en højere CTR, som både giver en bedre placeringer og mere trafik. Og derfor placerer man altid søgeordet først, hvis det giver mening.

3) Jeg har ikke noget godt svar på Google vs Bing. Dog tror jeg at de stabeliserer sig når din shop har været indekseret i længere tid, og allerede har en del links.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar Mathias

Vedrørende punkt 1; Ja, nu får jeg også deeplinks. Det svinger dog lidt frem og tilbage synes jeg. Kan man selv påvirke hvilke deeplinks, der vises?

2 og 3; Super, tak :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

mynewart.dk:
Kan man selv påvirke hvilke deeplinks, der vises?

Du kan demote link du ikke ønsker vist i Google Webmaster Tools under menuen "Udseende i søgning". Det fortæller bare Google at du ikke ønsker dem vist, men du kan ikke tilføje links selv.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Lidt i modsætning til hvad andre her skriver har det IKKE noget direkte med brand-søgninger at gøre. Google viser disse ekstra links når de vurderer, at de fleste der søger på det pågældende keyword leder efter dette website. Så hvis din ranking-score i Google er markant bedre end dem der ligger nummer 2, eller 3 på samme keyoword, så vil de normalt vise disse site-links. 

Du kan ike gøre andet end at optimere dit website meget målrettet for, at få site-links

2) Ja!

3) Bing viser desvære ekstremt forskellige resultater fra søgning til søgning. Så du skal ikke forvente at det stabiliserer sig. Det er desværre det vi lige p.t. må leve med i forhold til Bing - det er den triste virkelighed :-)

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til Metatitel-ordstilling kan jeg se, at Prestashop selv tilføjer "Mynewart: " før den tekst jeg selv har skrevet.

Er der en Prestashop-kyndig, der ved hvor jeg ændrer dette, da det jo tilsyneladende har en betydning :)

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskellige måder at gøre det på. Det nemmeste er at rette i header.tpl i dit theme

Erstat

<title>{$meta_title|escape:'html':'UTF-8'}</title>

med

{assign var=shop_name_to_trim value=" - $shop_name"}
<title>{$meta_title|replace:$shop_name_to_trim:''}</title>

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak for det :)

Så må jeg se om det giver et lille skub opad :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

- Og det gjorde det sørme. +5 pladser på flere keywords. Måske ikke altsammen grundet denne ændring, men tænker det alligevel har betydet noget. Er da oppe midt på side 1 for første gang nu :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)