1) Når man søger på eksempelvis Amino.dk på google, så er første resultat "Amino.dk" og nedenunder er der 10 relaterede links, der er opsat i 5 rækker á 2.
Dette var der også engang på min shop på google, men tilsyneladende ikke mere. Hvad skal der til - og hvordan påvirker man hvad der står?
2) I forhold til meta-titler, hvor vigtigt er ordstillingen af ens keywords? Hvis man eksempelvis vil rangere på malerier, er der så en fordel i at skrive "malerier til salg på denne side" fremfor "på denne side er der malerier til salg"?
3) Google vs Bing - jeg bruger Waimea's SEO-monitor og har brugt det igennem fire uger. Jeg kan se, at mine keywords på google går stødt fremad uge efter uge (1-5 pladser pr. keyword pr. gang). På Bing derimod hopper og danser mine keywords frem og tilbage. Fra nr. 2 til helt ude og tilbage igen. Kan der gives en fornuftig forklaring hvorfor søgemaskinerne reagerer så forskelligt?
På forhånd tak :)
Mvh.
Mynewart.dk |
1) Når jeg søger, så har du også disse deeplinks under linket til din forside.
Og de dukker op, lige så snart at Google vurderer at man laverer en søgning direkte på et brandnavn. Så når de ikke dukker op hos nogle folk, er det fordi at Google ikke ser deres brand som stærkt nok. Dette skyldes selvfølgelig flere ting, men ofte vil et par gode links med ankertekster der indeholder brandnavnet få Google til at forstå at det er brand man søger på :-)
2) Den er meget vigtig. Der er lavet flere undersøgelser der viser, at det giver bedst rankings at have søgeordet først i sidetitlen. Om dette skyldes at Google måler direkte på det, eller om det er en afledt effekt ved jeg ikke.
Dog har jeg set flere eksperimenter, hvor man holder øje med hvor på Google folk kigger mest - og dette er altid først i sidetitlen. Derfor vil det nok I de fleste tilfælde give en højere CTR, som både giver en bedre placeringer og mere trafik. Og derfor placerer man altid søgeordet først, hvis det giver mening.
3) Jeg har ikke noget godt svar på Google vs Bing. Dog tror jeg at de stabeliserer sig når din shop har været indekseret i længere tid, og allerede har en del links.