Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg gjort det rigtigt ift skat/moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godtfolk :)

Jeg driver en lille enkeltmandsvirksomhed som har kørt i lidt over et halvt år - Jeg har tjent et beskedent beløb og vurderede derfor at det var bedst at få det skrevet ind hos SKAT - kontaktede dem for at få det gjort ordenligt - de sagde at de bare ville sænke mit fradrag i stedet for at jeg skulle betale skat af hele beløbet jeg havde tjent - Kan dette godt passe? (Stoler ikke så meget på SKAT) :)

Moms er betalt/lagt til side.

Hvad der så er tilbage af pengene fra salg, når moms er trukket og SKAT har fordelt beskatningen ud over resten af året, ved at sænke mit fradrag, må jo så være penge jeg sagtens kunne bruge af - altså min "løn"?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Du kan roligt stole på Skat lissåvel som på politiet og diverse aminoer. Skat er ikke sådan et bæst, som man kunne tro - og det er jo ikke dem, der har lavet reglerne.

I dette tilfælde er de så flinke at sige, at du bare kan betale skatten resten af året i stedet for at betale den nu. Du kan evt. lægge pengene til side, hvis det er et problem.

Du kan 'sagtens' bruge de penge, som måtte være til overs, med mindre du tjener endnu mere. Det skal man nemlig passe på med, for så skal du betale mere i Skat. Du kan så gentage succes'en og sætte dit fradrag ned igen - eller forhøje din trækprocent, hvilket jeg nok ville have valgt. Skat er fleksibel, så det vælger du selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Jørgen :)

Det gav mig lidt ro i sindet. Vil helst gøre tingene rigtigt og synes også jeg havde sat mig godt ind i tingene, men ville bare lige spørge en ekstra gang, for at være sikker :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal forskudsregistrere - og det er ved det du har gjort. Dermed så betales skatten i først omgang netop ved nedsat skattefradrag så den bliver betalt via anden indkomst - og derefter via opkrævninger

Derfor, når du forskudsopgiver korrekt - så bliver din skat betalt under året og resten af pengene er dine - men du mangler nok forståelse af hvordan man beskattes osv http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html skulle give gratis forklaring - ellers overvej min E-bog Personlig Virksomhed som link her som gennemgår meget mere om alle reglerne, skat, moms osv i dit virksomhed. Lidt opbyggende sommerlæsning Stick out tongue
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John - det vil jeg læse op på!

God dag til dig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)