Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - bør jeg udbetale mig selv løn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en højere indtægt pr. år end jeg har udgifter.
Bør jeg udbetale overskuddet til min lønkonto, eller bliver mit personfradrag, feriepenge m.m. medregnet, når jeg opgiver min selvangivelse?
Jeg vil som så mange andre, gerne have flere penge til mig selv i sidste ende, men er der nogen forskel på at udbetale til min lønkonto, eller lade dem stå?

Mvh Jacob

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, din skat afhænger af overskuddet af hvad du tjener - ikke af hvor meget du hæver/overfører til dig selv. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tjener ikke noget privat, det hele forgår igennem min enkeltmandselskab. 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er den skat du skal betale jo bare overskuddet i din virksomhed. Igen ikke hvor meget du hæver. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så med mit personfradrag? 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du angiver hvad du regner med at have af indtægter og udgifter på din forskudsopgørelse. Udfra det beregnes din skat og du betaler så B-skat løbende over året.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen som helst forskel -OG du kan slet ikke bruge løn, med mindre du driver din personlige virksomhed under virksomhedsskatteordningen VSO, hvilket generelt kan være fordel hvis du betaler topskat eller overstiger SU grænse, men ellers ofte bare er en bagdel, da den samlede skat altid bare bliver som bundskat

dit personligfradrag og alt bliver naturligvis medregnet når du forskudsangiver dit forventede overskud + i  selvangivelsen - Feriepenge er der ikke noget af som personlig selvstændig - det er stadigt bare dit overskud du må gemme af

Om du hæver - eller ikke hæver, er helt ligemeget for skat i alm personlig virksomhed. Det punkt og VSO og meget andet skat, moms og vigtig inspiration kan du hente meget mere om letlæst HER I LINK 

God vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)