Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterlyses: lidt inspiration

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, nu jeg håber ikke mit indlæg kommer til at fremstå lidt "needy" da det ikke er hensigten, vi er vist bare kommet til et punkt hvor vi mangler lidt inspiration og gode idéer til noget vi kan starte i fællesskab.

Min kæreste og jeg, er begge ved at køre lidt sur i vores jobs, og vi har derfor snakket om at starte et firma sammen - hovedsagligt fordi vi elsker hinandens selskab og så har vi altid gået med en lille drøm om at starte vores eget på et tidspunkt. Det er bare lige den gode idé vi stadig søger efter. Det behøver ikke være noget særligt, det skal bare passe til vores person. 

Vi har snakket lidt frem og tilbage om følgende:

Rengøringsfirma, Kureer firma eller Webshop

Men igen. Jeg er sikker på der findes mange andre fede muligheder derude, som vi bare ikke har fået øjnene op for.

Det vi søger helt konkret er: 

Lidt sparring mht. mulighederne for opstart af et af de firmaer vi selv har gået og haft tanker om.

Gode idéer til hvad vi ellers kunne starte op med, da jeg er sikker på der sidder en masse af jer derude med gode idéer og erfaring at dele :-) 

Om os:

Vi kommer begge fra detailbranchen, med en god håndfuld år i bagagen. 

Vi er "hard workers" og kender til 60 timers uger, og hårdt arbejde for at nå vores opstillede mål.

Vi kommer begge fra ledende stillinger med 10 til 30 mennesker direkte under os.

Vi har omkring 150.000 i kapital.

Tak!

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nogle hårde brancher, I overvejer at begive jer ind i.

Har I ikke nogle nichekompetencer af en art?

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Det lyder hyggeligt det i skal igang med.

Hvor bor i henne?

En idé kunne være at finde ud af hvad jeres by/gade/område mangler. Ville en Café ha' "sikker" succes, da der ikke ligger nogen i nærheden? Det kunne også være et galleri, hvor i lejer vægplads ud.. 

Det er altid en go idé at undersøge markedet inden man går igang :)

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kompetencer angår, er det mest det vi kan tage med fra vores nuværende jobs i detailhandlen. Jeg har hovedsagligt stået med ledelse (som jo ikke er det mest relevante for et nystartet firma hvor det bare er os to :-) ), nøgletalsanalyse og controlling - og så selvfølgelig alt hvad der angår generel drift af en butik. 

Det samme gælder min kæreste - bare i lidt mindre skala.

Vi befinder os i midtjylland, relativt tæt på de store byer i området.

Butiksdrift har vi gjort meget i, så noget i en anden retning ville være et friskt pust, men ikke et must. Nu har det været ved snakken så længe at vi følte det kunne være sjovt at rykke på inden for en overskuelig tid, om ikke andet så måske den ene af os sprang ud i det til at starte med. Så står vi heller ikke med en så stor risiko rent økonomisk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)