Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til hvordan jeg omdanner konverteringer til salg?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino brugere, 

Jeg har lige startet denne webshophttps://bilgearet.dk/ og har lavet en lille statistik, for webshoppens besøgende over en lille periode. Vil hører om i har, nogle gode råd til hvordan jeg kan omdanne mine konverteringer til salg. Billedet nedenfor viser mit samlet antal besøgende, og hvilke dage der har været besøgende.

Jeg har erfaret det, at markedsføringfacebook, har givet et ekstra boost. Så ved ikke om det er noget jeg skal gøre mere ud af?

Mvh Lars Madsen

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Først og fremmest - fedt projekt! 

Du nævner at du får ekstra hits når du kører Facebook annoncer - super fedt! Men er målgruppen den rigtige? Når de ind på siden, hvorefter de blot bouncer? I så fald betaler du for klik, som ikke giver værdi på bundlinjen. Det er uhyre vigtigt at have målbare data på disse ting, da du ellers ikke ved, hvorvidt du faktisk smider penge i lokummet eller driver en god forretning.

Det smukke ved e-handel er nemlig, at (næsten) alt kan måles. Sørg for at få opsat Google Analytics, Facebook sporingspixels, så du får målbare data at gå ud fra.

Når det så er sagt, så er der masser af arbejde du kan foretage på din hjemmeside. Jeg har listet et par punkter, som er værd at kigge lidt på:

1) CTA farven (læg i kurv) er simpelthen ikke fremtrædende nok. Farverne på siden er grå og triste, og der er intet "spil" i farverne på siden.
2) Banners er fint på forsiden, men få noget mere liv. Dit banner på forsiden er super kedeligt, og formidler noget, som du ligeså godt kunne have i dit logo.
3) Skriv nogle mere indholdsrige produktsider. Husk value proposition - WIIFM (What's in it for me). Lav nogle guides som forklarer, hvorfor jeg ikke kan leve uden en mikrofiberklud til min bil. Du vinder kunder på det, og det vil give dig en stor fordel i forhold til SEO i det lange løb.
4) Lav evt. kurven mere fremtrædende
5) Checkout processen vil sagtens kunne optimeres en del, men dette vil kræve nogen tid og noget mere data at lave flot (heatmaps, behavior analyser o.l.)

Hvis du har lyst kan jeg sagtens guide dig på vej med ovenstående. Du er velkommen til at sende en e-mail, hvis du ønsker lidt konsultation med hensyn til konverteringsoptimering og markedsføring: o.lonstrup@gmail.com

Lykke til :-)
Oliver Thorsen

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på, at du ikke mener det således: "Hvordan jeg omdanner besøg til salg"? Salg og konverting er typisk i samme boldgade.

Din markedsføring på Facebook giver jo flere besøgende på siden, og det er jo en god ting.

Hvis du vil have en større konvertingsrate (dem, der køber på din side), så vil jeg anbefale dig at være super skarp på din målgruppe. Hellere have 50 ind på siden, hvor 25% køber noget end 100 ind på siden, hvor 5% køber. 

SÅ sørg for at markedsføre dig knivskarp mod din målgruppe og oplev flere konvertinger. :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal have noget interessant og inspirerende tekst på dine produkter.
Du har korrekturfejl i de tekster, du allerede har, så jeg vil foreslå dig at få nogen til at læse korrektur, når du lægger dine lidt længere tekster op.

Læs lidt om, hvordan man laver tekster, er konverterer i mine blogindlæg her:

http://tekstspot.dk/tre-tips-til-bedre-online-salg/

Dette indlæg - og de andre indlæg, som der henvises til konkluderer, at dine produkter konverterer bedre, hvis du skriver gode og inspirerende tekster til dem med den rigtige grad af identifikation og involvering af læseren.

Venlig hilsen

Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville satse mest på google der er jo nærmeste nul links til siden så få nogle flere links til siden https://majestic.com 

søge ord optimere siden vil give flere besøgene fra google af 

jeg kan ikke se du har en google https://www.google.dk/intl/da/business/ få det og komme op nemt i google lokale søgninger det giver 100% sikkert flere kunder til dig 

jeg kan kun se h3 på siden , det er også vigtigt med overskrift h1 og underoverskrift h2 på siden og teksten h3 og h4 ,det tæller også op i antal ord på siden .

billeder meget få har al tekst på siden og ingen af de tjekkede billeder har titler på siden det vil også hjælpe lidt på antal ord på siden .

titlen heder det samme hele siden dit domæne det ligger du nummer  1 ligevel hvad med så lav plads i titlen til bedre titlen der giver flere klik , husk brug mindst 40 tegn og maksimalt 60 tegn produkt siden er på 29 tegn og nul tegn i meta beskrivelsen 

der mangler google plus på siden 

husk cvr nummer i fodnoten på siden 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Oliver, Tusind tak for den info du giver! super brugbart. beklager meget jeg ikke lige har fået svaret før nu, men har lige været lidt på ferie. Jeg vil helt sikkert prøve at gå i dybden med noget af det du har har du har givet mig at gå ud fra. 

Jeg skriver lige tilbage, når jeg er noget længere med projektet :)

Mvh Lars Madsen

Fra Jyderup, Vestsjælland
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 55
Fra  Cooper Webdesign Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at prøve med Google AdWords. Der kan du evt. starte med en kampagne der kører på fast budget og eksempelvis en annonce titel som "FRI FRAGT ved køb over 200,-":
https://www.google.dk/adwords/how-it-works/

På den måde kan du være sikker på at få en højere CTR (salg) ud fra den CPC (kost pr. klik) trafikken kommer fra. Jo mere målrettet din CTA (knappen den potentielle kunde klikker på) er, jo højere CTR.

Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råddet Dennis! Det prøver jeg.

Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak AP! jeg kigger på det ;) beklager mit sene svar

Mvh Lars Madsen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)