Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

info om forskning, hvor? (TREES)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Man opfandt i 2015 et begreb kaldet TREES (totally renewable energy efficiency and storage) der er løsningen på at genskabe fotosyntese kunstigt. De skriver at al info er offentligt tilgængeligt og open source.

Men jeg kan slet intet finde om det selv om opfinderen siger at alle kan genskabe experimentet der får solceller til at reproducere sig selv vha solen der skaber det kemisk.

Der er nogle forskellige versioner af historien, og jeg fornemmer at man har blandet lidt info om oprindelse af forskningen, så ved ikke helt om det er cedar labs eller cedar creek college der har skabt det. Men jeg ser ingen reklame for det.

Jeg er løbet ind i en dør rent søgningsmæssigt så håber andre vil prøve at finde adgang til deres opensource forskning, men læs lige historien:

http://www.postcarbon.org/amazing-new-energy-source-introducing-trees/

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det du henviser til må da være en joke, projektets ingeniør hedder  Dawn O’Newday,  på dansk Daggry Ny dag - det lyder sgu lidt besynderligt.   Artiklen virker på ingen måde videnskabelig seriøs, specielt når der ikke forekommer nogen referencer eller henvisninger til den videnskabelige litteratur. Normalt ville man skrive i hvilket videnskabeligt tidsskrift et sådan kæmpe videnskabeligt gennembrud er publiceret.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

haha tak det kan jeg egenlig godt se det kunne være, den projekt medarbejder som informer hedder jo faktisk også Just in Powers lol Tror du har ret i at det måske er kilden den er gal med. Lyder mest som en aprilsnar fra 20. august (?)...det er nok nogen der har plantet en fake historie for at skabe debat om kunstig fotosyntese og hvilke muligheder det måske byder på.

Godt set Ravn...

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)