Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkud til medarbejder, kan det gøres via Danløn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Fra  Athrius Supplements Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal udbetale et forskud til flere af vores medarbejdere, da de er bagudlønnet og har første lønningsdag slut August, kunne de af gode grunde godt bruge lidt penge her til den første.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg lettest får lavet et forskud, da jeg er lidt bekymret for at lave det manuelt i E-indkomst, og så bagefter i Danløn til den rigtige lønningsdag. Jeg kan dog ikke se nogen funktion i Danløn der skulle gøre det muligt at lave a conto,

Og så er det vel også på tide at sige tak for alt den viden, jeg gennem tiden har fået fra Amino, selvom jeg ikke aktivt har postet.

Jeg håber det er ok jeg poster halv anonymt, da alt viden i vores branche, bruges til at stikke en, en kæp i hjulet.

Tak for jeres tid.

Med Venlig Hilsen

Rami

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset E-indkomst eller hvad - så vil det jo betyder, at der trækkes skat af lønnen og det er jo helt som det skal være - skat betales ved forskuddet som anses for et lån

Kan du ikke bare, for at komme videre - hvis du vil give lønnen nu frem for ult august - lave en løn med udbetaling 20/7 i danløn og så nedsætte augustlønnen tilsvarende, frem for at rode med forskud? http://www.tax.dk/jv/ca/C_A_3_1_1_4.htm 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Fra  Athrius Supplements Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar & linket, jeg ville have foretrukket at vi holdt os til det som kontrakten med medarbejderen foreskrev, hvilket jo ville have været i overensstemmelse med et forskud, men jeg kan godt se det kan give noget bøvl med skat, og for medarbejderen er der ingen forskel, så jeg gør som du foreslår.

Endnu engang tak.

Med Venlig Hilsen

Rami

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)