Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen fremtid i "alternativ" form for bil klub?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Kevinff:
Per Krabbe, scanboat.com:
Hold nu op der er da ingen smart måde at få adgang til dyre biler på - med mindre det skal ske med tildækket ansigt.
Selvfølgelig er der det :) og det er tilmeld ikke på kant med loven men det er såmænd ikke pointen med spørgsmålet. Pointen er om (evt hvis vi bevæger os over i "eksotiske biler") folk er interesserede. Det afhænger selvfølgelig 99% af prisen men der skal jo også være en realistisk tilgang til tingene.
Deet var et svar til en anden der kommenterede - ikke til dig -

Hej Per - det var vel et svar til mig. Jeg er meget enig med Kevin i, at der godt kan findes en smart måde. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan kommentaren: "Hold nu op der er da ingen smart måde at få adgang til dyre biler på - med mindre det skal ske med tildækket ansigt" er   eller bidrager til dette indlæg. Jeg svarede blot på Kevins svar, så det er vel egentlig udemærket, at han selv svarer dig? :-)

Fortsat god, arbejdsom dag med Scanboat.com. :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
Hej Per - det var vel et svar til mig. Jeg er meget enig med Kevin i, at der godt kan findes en smart måde.
jeg ser det som du svarer på et svar som jeg har givet kevin - så hold dig til at svare på de indlæg der er rettet til dig - det vil gøre det lettere at holde tråden. Og meningen med hvad der skrives.


Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg tror at du skal overveje nøje hvem målgruppen er. For dem der kører i en Corolla eller Golf til dagligt, kunne det sikkert være super fedt at komme ud og fyre en M5 eller lign. af, men er det dem der er villige til at smide flere tusinde for den fornøjelse? 

Umiddelbart vil jeg tro at din målgruppe bør være dem der enten har den slags biler i forvejen, eller måske lige klassen under, og som bare gerne vil ud og prøve noget andet indimellem. Jeg kører eks. selv Audi RS5 til daglig, og bruger gladeligt penge på at komme ud og køre superbiler, sportsvogne og specialbiler.

Det giver rigtig god mening! Så jeg burde minimum stige en "klasse" bilmæssigt og feks gå fra S5 til RS5/4/7, AMG, Porsche og så meget gerne nogle sportsvogne/superbiler

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er som udgangspunkt fin.

Umiddelbart tror jeg ikke, der er marked for det i Danmark.

De omtalte eksotiske biler er ganske enkelt for dyre til, at det kan løbe rundt (efter min umiddelbare vurdering).

De dyre, men ikke eksotiske biler vil man formentlig hellere blot leje, når man en sjælden gang har brug for dem.

Folk som indgår i delebilklubber har typisk en mere idealistisk tilgang til bilkørsel, og vil derfor foretrække enten meget miljøvenlige biler (el- eller hybrid) eller meget praktiske biler (Berlingo eller lign.). 

Jeg har arbejdet med delebilklubber i en årrække, før deleøkonomi blev mere almindeligt. Ét af de helt store problemer er, at der er megen identitet knyttet til at eje en bestemt bil - især når du når ud over den "praktiske" klasse. 

Du bør lave budget og markedsundersøgelse, før du kaster penge i projektet.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Ideen er som udgangspunkt fin.

Umiddelbart tror jeg ikke, der er marked for det i Danmark.

De omtalte eksotiske biler er ganske enkelt for dyre til, at det kan løbe rundt (efter min umiddelbare vurdering).

De dyre, men ikke eksotiske biler vil man formentlig hellere blot leje, når man en sjælden gang har brug for dem.

Folk som indgår i delebilklubber har typisk en mere idealistisk tilgang til bilkørsel, og vil derfor foretrække enten meget miljøvenlige biler (el- eller hybrid) eller meget praktiske biler (Berlingo eller lign.). 

Jeg har arbejdet med delebilklubber i en årrække, før deleøkonomi blev mere almindeligt. Ét af de helt store problemer er, at der er megen identitet knyttet til at eje en bestemt bil - især når du når ud over den "praktiske" klasse. 

Du bør lave budget og markedsundersøgelse, før du kaster penge i projektet.

Venlig hilsen

Hans

Hej Hans. 

Fedt at høre dine tanker omkring alt dette og det er selvfølgelig noget der tages med i overvejelserne. Budget er jeg pt i gang med for at se hvordan og hvorledes alt kan hænge sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt afgjort at der nok skal være et marked for din idé i Danmark :) Der er dog mange leasing-selskaber i forvejen - hvordan forestiller du dig at du ville kunne skille dig ud fra mængden? :)

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Tranemose:

Jeg tror helt afgjort at der nok skal være et marked for din idé i Danmark :) Der er dog mange leasing-selskaber i forvejen - hvordan forestiller du dig at du ville kunne skille dig ud fra mængden? :)

Jeg er for det første ikke et leasing selskab :) Og så vidt jeg ved er der ingen leasing selskaber der tilbyder det samme som jeg beskriver her i tråden. Men super fedt at høre du også mener der er et marked for ideen!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)