Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eventmager med ven. Hvilken type virksomhed skal vi starte??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to venner der gerne vil starte en virksomhed hvor vil arrangere fester i lokaler vi selv lejer.

Vi har ikke snakket om at det skal være lokaler hvor vi selv sælger alkohol eller at udlejeren får baren og vi kun sørger for gæster.

Men mine spørgsmål er til at starte med:

Hvilken form for virksomhed vi skal starte?

Er der nogle regler vi skal tage højde for?

Hvilken form for skat skal vi betale?

Hvordan skal vi føre en faktura over fx at der er en gæst der betaler for at komme ind?

Er der nogle ting vi kan få billigere fordi vi kører det som en virksomhed?

Håber at høre fra jer

Mvh Mike Højgaard :)  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Højgaard:

Hvilken form for skat skal vi betale?

Her bliver du nødt til at uddybe - i hvilken sammenhæng tænker du? Det er et meget bredt spørgsmål..... :-)

Mike Højgaard:

Hvilken form for virksomhed vi skal starte?

I kan med fordel starte et Interessentskab, hvor i begge kan stå som ejer. Her skal I dog være opmærksomme på, at den ene ikke røvrende den anden - der hæftes personligt OG solidarisk ved interessentskab. 

Mike Højgaard:

Er der nogle regler vi skal tage højde for?

Der er atlid nogle regler, når det indeholder alkohol. Bl.a. noget med minimumsalderen på de personer, som I udskænker til. Der er også noget der kaldes alkohol- og spiritusbevilling. 

Læs evt. her: https://erhvervsstyrelsen.dk/restaurationsvirksomhed-og-alkoholbevilling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Højgaard:

1 Hvilken form for virksomhed vi skal starte?

2 Er der nogle regler vi skal tage højde for?

3 Hvilken form for skat skal vi betale?

4 Hvordan skal vi føre en faktura over fx at der er en gæst der betaler for at komme ind?

5 Er der nogle ting vi kan få billigere fordi vi kører det som en virksomhed?

1 enten personlig virksomhed I/S eller selskab - der er en del forskelle - i hæftelser men også i faste udgifter og mulighed for fratræk af evt underskud i anden personlig indkomst http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

2 udskænkning af alkohol kræver bevilling hvis det er jer der står for det - alderskrav også

3 I sidste ende altid den samme skat af penge i personligt har glæde af - af overskuddet - enten direkte personlig skat eller selskabskat efterfulgt af personlig skat eller udbytteskat - men i sidste ende ca 43% af jeres overskud ialt - indtil ca ½ mio for hver

4 via billeter solgt via f.eks. skatte"godkendt" kasseapparat ville være naturligt

5 måske - ikke specielt som virksomhed men fordi I måske køber større ind

For nu at vælge rigtigt- virksomhed eller selskab til en start - og så forstå meget mere om skat og moms, skrevet netop til de som starter op uden baggrundt, så overvej at købe http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html  som dækker det hele - eller endnu http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html som indeholder en masser ekstra inspiration og sideemner

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

"4 via billeter solgt via f.eks. skatte"godkendt" kasseapparat ville være naturligt"

Ville der være nogle mulighed for brug af MobilePay da det ville gøre tingene meget nemt?

Og tak for begge jeres svar :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Højgaard:

"4 via billeter solgt via f.eks. skatte"godkendt" kasseapparat ville være naturligt"

Ville der være nogle mulighed for brug af MobilePay da det ville gøre tingene meget nemt?

Og tak for begge jeres svar :) 

Jeg kan ikke se nogen grund til, at I ikke skal have mulighed for MobilePay. Google dig evt. frem. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan I sagtens - bare få online aftale med mobilepay - men I skal jo kunne dokumentere selve salget så I skal trække lister der viser hvem der har betalt og hvis der er moms - hvad der er moms og hvad der er selve prisen. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mike

Jeg kan se du egentligt har fået svar på det meste omkring din opstart af virksomhed.

Dog vil jeg umiddelbart lige bemærke at mit råd er du skal benytte dig at et ApS således du kan sikre dig en begrænset hæftelse hvis dine aftaler med samarbejdspartnere går i vasken. IVS er efter min opfattelse ikke den rigtige start, da du vil virke nyopstartet og som useriøs partner, når du skal lave aftaler med andre samarbejdsparter til at arrangere fester.

Husk at der skal udformes særlige vedtægter i selskabet når du skal ansøge om alkoholbevilling, og dette kræver også der er mulighed for det i lejekontrakten samt lokalplan.

vh

Bilal Andersen Khatib

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)