Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt spørgsmål til intjening

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

der er super mange gode råd til opstart af butik. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvor meget man skal omsætte for om måneden for, at have et rådighedsbeløb til sig selv på ca. 12.000-15.000 om måneden. Jeg kan måske få et lokale til ca. 7.500 i leje om måneden. Men kan ikke finde ud af, hvilke faste udgifter der vil være udover husleje. Hvad er normen for el, vand, forsikring, osv. Der var en der sagde til mig, at jeg skulle omsætte for ca. 1.500 om dagen, men er det nok ? Min plan er at have både retro ting og sager, samt evt, nye varer efter årstiderne, så det kunne være special ting til konfirmation/ jul, evt, suppleret med kommision salg. Jeg vil nok selv kunne have max 100.000 til opstart af alt. Ser frem til jeres gode råd og ideer. 

Bedste hilsen I.hansen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke der findes et fuldendt svar 

mere kendt nemmere markedsføre sig 

jo mere du vil arbejde jo mindre udgifter har du til medarbejder 

jo mere du kan alt samme jo færre udgifter til medarbejder 

jo mere du har venner familier netværk med gratis hjælp jo billigere er det 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal arbejde i min butik alene, mandag-lørdag indenfor almindelige åbningstider, og skal ikke have hjælp fra familie eller venner, det er vist forbudt, hvis de ikke skal have løn 😊

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo svært at svare på. Hvis ikke allerede du har lavet et budget, så ville nu være et godt tidspunkt at gøre det på Wink

Spørg evt. din udlejer hvor meget tidligere lejer plejede at betale i forbrug. Snak med dit forsikringsselskab og få en pris på den del. Så er der måske omkostninger til bogholderi, hvilket du måske selv kan klare, det koster sikkert noget at have en betalingsterminal, gebyrer for bank konti, løbende omkostninger til markedsføring (herunder evt. website), telefon, IT, Internet, materialer til butikken, tab på varer der ikke kan sælges og meget andet.

Og så betyder det jo også en del om du har en avance på 5% eller 50% på de varer du sælger. 

Umiddelbart lyder 1.500 kr. i omsætning om dagen af for lidt, men lav et budget, det er vejen frem hvis du vil have overblik.

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten, tak for dit svar, heldigvis er det ikke lige her og nu jeg vil åbne butik, dermed giver det mig tid, til at følge dine råd, jeg er på ide plan, for, at se, om det kan være muligt for mig, at have egen butik som jeg har ønsket i mange mange år, men har altid været godt ansat. Jeg mærker bare nu, at hvis jeg ikke forsøger, at realisere drømmen, at jeg måske på mine gamle dage vil ærger mig over, aldrig have prøvet. Dog er jeg helt på bar bund på hvordan jeg skal lave et budget, med henblik på faste omkostninger, udover husleje, som nok ikke skal overstige max 7.500,- men så er der jo skat, moms, og alt muligt, jeg ikke har styr på hvad koster. Derfor jeg spurgte den anden vej rundt, for, at finde ud af om de varer jeg vil sælge er realistisk, og kan godt se, at hvis 1.500 i daglig omsætning ikke er nok, skal jeg vist have indkøbt større varepartier, større ting, og hvad med kommision, er det en mulighed for, at hæve den daglige omsætning. Kan godt se, der er meget jeg bliver nødt til, at finde ud af 😳

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at bruge en time eller to med en revisor i dit lokalområde, som har andre kunder med butikker. Det kan være en rigtig god hjælp til at få lagt et godt budget, med realistiske tal. Det er alle pengene værd (og det behøver ikke være dyrt).

Snak evt. med dit lokale erhvervskontor, og få en anbefaling hvis ikke du kender en revisor. Nogle kommuner/regioner har også nogle tilskudsordninger til opstart, eks. til betaling af et par timer ved en revisor.

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode råd Carsten, dem vil jeg følge 👍

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

el/vand = altså medmindre du har et havecenter, så er vand nok en meget lille post i dit budget. El er jo umuligt at vide, det kommer jo an på om du har 200 spots eller bare kører almindelig lys, skal der være lys i udstillingsvinduerne om natten når der lukket osv.  Jeg vil afsætte 2500 kr. pr. måned. Og hvordan med varme - afsæt ydeligere 2000 i varme.

Forsikring - det kommer jo an på hvilket forsikring du skal have, og hvilket risikogruppe som dine varer befinder sig i - og om du har tyveri alarm. Men jeg vil afsætte 2000 kr. pr, måned.

Markedsføring er jo meget individuelt. Men afhængigt af hvor dit lokale er - er det i en gågade eller sidegade. Husk det kan godt betale sig at få en bedre placering på f.eks. en gågade selvom det er dyrere - fordi du sparer så noget på dine markedsføringsomkostninger. Men du bør nok afsætte min. 4000 til markedsføring.

Så er der bonruller, telefon, vinduespudser og alt muligt andet som er umuligt at remse op - men afsæt 5000 kr. Og så dit lokaleleje - så vil jeg mene at det vil koste cirka 25000 kr. pr. måned.

Og dit løn på 15.000 udbetalt, så skal du vel cirka have 23.000 brutto (afhængigt af 100 forskellige ting) men så du har nok udgifter til lokaler og løn for 50.000 om måneden (du må gerne få hjælp af familie, de må bare ikke modtage kontanthjælp eller a-kasse) Hvis du har 50% i avance på dine produkter, så skal du omsætte for 125.000 inkl. moms om måneden. Hvis du har 4 lukkedage om måneden, så har du cirka 26 dage at tjene pengene på (og her er ikke medtaget lukket pga. ferie) så skal det cirka tjene 5000 kr. om dagen for at det kan løbe rundt.

Jeg er godt klar over at nogle poster er højt sat og mange ukendte faktorer, men som en klog mand sagde omkring budgetter, så når du har lavet dit første budget så gang dine udgifter med 2 og divider dine indtæger med 2, så har du et realistisk budget.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marve, først set dit indlæg nu, men tak for dit udførligt skrevet indlæg, tror min optimisme i at have egen butik, daler en del, for kan godt se, at med mit koncept, vil det næsten være utopi at sælge for ca. 100.000 om måneden. 

Hilsen Irene

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)