Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger du ungarbejder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit navn er Mikkel og jeg er 17 år gammel. Jeg er lige afsluttet 9.klasse og skal starte på HTX Køge efter sommerferien. Jeg skriver herinde fordi, jeg har en lille drøm om at jeg en dag skulle gå hen og blive selvstændig, men desværre føler jeg ikke at erfaringen er der helt endnu. Derfor mener jeg at det ville være en fantastisk mulighed hvis jeg kunne arbejde som ungarbejder i en virksomhed hvor jeg også kan få et indblik i hele processen med virksomheds drift. Så dette er ikke kun et kald efter et job, men et ønske om at blive en lille del af en virksomhed, hvor jeg kan samle en masse erfaringen, og gøre et godt arbejde. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er fantastisk at se, at der er så mange unge (jeg er selv i den alder), som enten selv vil drive virksomhed, eller som vil have et job, der ikke bare er at uddele reklamer! Jeg kan ihvertfald give dig positive nyheder, og det er, at der er en klar tendens mht. ungarbejdere for tiden - flere og flere virksomheder søger dem. Før i tiden var en ungarbejder blot en, der kunne bære skrald ud osv.... Men idag ses det oftere, at folk under 18 bliver ansatte i en supportafdelingen, til at holde sociale medier opdateret og meget andet. Alt dette ved jeg fordi, at jeg er i gang med at starte en jobportal for unge mennesker som os under 18, der gerne vil finde et fritidsjob, som rækker ud over det sædvanlige som værende avisbud.... Der er rigtig mange positive ting for virksomheder ved at ansætte en ungarbejder, fordi at de kan lære vedkommende op, så vedkommende passer perfekt ind i deres team. Der er selvfølgelig også det, at en under 18 har ikke "krav" på så høj en løn, men det er ikke så relevant i denne sammenhæng. 

Ellers så skal du vel bare tage springet og blive selvstændig? Det kan helt klart anbefales - jeg har også selv 17 år. Du skal være meget velkommen til at skrive til mig, hvis du vil snakke om det, at være - eller ville være - ung iværksætter som umyndig.

Desuden - hvis jeg må - så vil jeg meget gerne tilmelde din mail til Jobtilunge.dk´s nyhedsbrev, så vi kan sende dig en mail, når den nye side er online om et par uger ca, så du kan finde et fritidsjob, der ikke bare er avisbud. 

Men ellers vil jeg anbefale dig at holde dig opdateret i dine omgivelser - de fleste lokale aviser plejer at have en sektion bagerst, hvor der står "stillinger tilbydes", og den indeholder ofte jobannoncer fra virksomheder, der kunne bruge folk i vores aldersgruppe. Jeg har også set, at der er blevet delt diverse jobopslag på facebookgrupperne "Iværksætter Netværk" og "UngIværk", hvor folk bevidst søger en ansat, der er under 18 år. Jeg så faktisk en annonce forleden fra en virksomhed, der søgte en sælger, der var under 18 - det er sjældent man ser det.

Jeg ønsker dig al held og lykke i din jobsøgning! Hvis du har lyst, så vil jeg klart anbefale dig at starte din egen virksomhed; jeg garanterer dig for, at det er både sjovt og lærerigt.

Fra Greve
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for opbakningen, det er dejligt at høre at der er stor interesse for ungarbejdere som ikke bare vasker gulv, men som dit eksempel holde styr på sociale media. Det lyder som noget jeg godt kunne se mig selv gøre.

At tage springet nu lyder også spændende, men jeg føler dog at jeg har meget at lære før jeg kan kaste mig ud i det. Jeg vil helt klart læse på lektion, og prøve at skaffe en masse viden,(dette er som sagt også en af grundende til jeg gerne vil have et job lige udover det normale) jeg håber jeg kan lære nok til at kunne starte op i fremtiden.

Min mail er mikkel1260@gmail.com og du er velkommen til at skrive mig på.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel M. Jensen:

Hej Kasper

Tak for opbakningen, det er dejligt at høre at der er stor interesse for ungarbejdere som ikke bare vasker gulv, men som dit eksempel holde styr på sociale media. Det lyder som noget jeg godt kunne se mig selv gøre.

At tage springet nu lyder også spændende, men jeg føler dog at jeg har meget at lære før jeg kan kaste mig ud i det. Jeg vil helt klart læse på lektion, og prøve at skaffe en masse viden,(dette er som sagt også en af grundende til jeg gerne vil have et job lige udover det normale) jeg håber jeg kan lære nok til at kunne starte op i fremtiden.

Min mail er mikkel1260@gmail.com og du er velkommen til at skrive mig på.

Hej Mikkel

Jeg har nu tilmeldt dig Jobtilunge.dk´s nyhedsbrev, så du modtager en mail, når sitet er online. 

Mht. til at lære meget, før man tager springet, så kan jeg garantere dig for, at iværksætteri bestemt er et område, hvor "learning by doing" kommer til syne. Du kan selvfølgelig studere debet og kredit hjemmefra, hvis det giver dig en indvendig tryghed, men jeg tvivler på dets relevans. Jeg vil klart anbefale dig at starte virksomhed - det er sjovt, og risikoen ligger placeret nederst på skalaen mellem ingen risiko og begrænset; hvad er det værste, der kan ske? :-)

Skriv endelig, hvis jeg skal hjælpe dig. Jeg kender til det med at være umyndig samt besidde lysten og motivationen til at kreere en virksomhed selv. 

Fra Greve
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget overbevisende, men hvordan står det til med opstart af virksomhed u/18 Har læst du først skal søge om det og det kan blive en lang process, og er der vise begrænsninger for hvad man kan starte op?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel M. Jensen:

Det lyder meget overbevisende, men hvordan står det til med opstart af virksomhed u/18 Har læst du først skal søge om det og det kan blive en lang process, og er der vise begrænsninger for hvad man kan starte op?

Der skal nemlig søges, ja. Jeg var så heldig, at jeg fik et CVR nummer på cirka et måned. Det kræver, at man (dine værger) ansøger hos Statsforvaltningen - her skal du bl.a. have forretningsplan på plads. Men når den ansøgning er accepteret, er der ikke rigtigt nogle begrænsninger... Der eksisterer selvfølgelig en begrænsning ift. at skulle låne penge i banken - men det gøres jo ikke rigtigt, hvis man starter virksomhed som u18. 

Her er 2 links, som jeg vil anbefale dig at kigge på:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html

Fra Greve
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant, Kunne godt overveje at starte op meget småt og lav risiko så tænker at en service virskomhed kunne være en god start. Hvad er chancerne for at blive godkendt hvis man f. Eks. Starter et vindues vasker firma op eller noget i den slags, og ville du synes det er en god start?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er en god start.

Du kan se, hvad de lægger vægt på i ansøgningen. Realistisk forretningsplan. Ikke nogen risiko osv. Det er klart, at hvis du skriver i din forretningsplan, at du skal låne 500.000,- af banken for at komme i gang, så bliver du nok ikke godkendt. Men fortæller du derimod, at du blot mangler at købe en vaskebørst til 199,- for at komme igang, så skal du nok blive godkendt. Men et godt råd: sørg for at gøre det ordentligt i første omgang! Hvis de ikke er tilfredse i Statsforvaltningen, så sender de den blot retur, og ventetiden kan være op til måneder.

Hvis du kender nogen, der driver - eller har drevet - eller har forstand på - virksomhed, så spørg ham/hende. Sørg for at skriv en detaljeret forretningsplan med tilsvarende realistiske budgetter. Du skal være velkommen til at maile mig på kasperfriis@jobtilunge.dk, hvis jeg skal læse noget igennem for dig.
God vind. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)