Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af væsker - lovgivning omkring beregning af mængde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skal til at sælge olie og eddike i "løsvægt", dvs. at kunderne selv kan tappe lige så meget de skal bruge ned i en flaske.

Planen var at veje flasken (og trække dens egenvægt fra), så kunderne betaler efter vægten af indholdet. Men nu har jeg fundet ud af, at der i hvert fald i Tyskland er noget lovgivning, der ikke tillader dette, så at man enten skal få beregnet væskernes densitet inden man kan sælge det efter vægt - eller må nøjes med at sælge efter milliliter-mål.

Er der mon nogen af jer, der ved om noget tilsvarende gælder i Danmark? Jeg har googlet og googlet men intet fundet.

På forhånd tusind tak!! :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Spørg hos fødesvarestyrelsen, de vil kunne fortælle dig alt om lovgivningen på området.

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for svaret.

Selvfølgelig, dem har jeg også taget kontakt til, men min tilsynsførende er på ferie, og de beder mig om at vente på svar fra ham.

Derfor tænkte jeg bare, at der måske var nogen herinde der havde erfaringer med det, så jeg ikke behøver at vente i flere uger på svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JanneT:
dem har jeg også taget kontakt til, men min tilsynsførende er på ferie, og de beder mig om at vente på svar fra ham.

Det lyder mere end mærkeligt at de ikke skulle have andre der kan svare - prøv dem igen og sig at det ikke kan vente.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)