Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop system og søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, håber at der er nogle som er kloge på dette område.

Er ved at opstarte ny webshop, navn er på plads, men er lidt i tvivl omkring hvilket system jeg skal bruge. For mig så handler det om hvilket system er bedst i forhold til søgemaskineoptimering, hvis det altså gør nogen forskel hvilket system jeg bruger?

Ud fra hvilket interface som jeg kan lide, så er det enten SmartWeb eller Wordpress (WooCommerce) de to valg som jeg står mellem. Er godt klar over at Wordpress skal sættes op, men er udelukkende interesseret i hvilket system er bedst til søgemaskineoptimering og hvilke fordele de hver især har?

Hvis jeg går med Wordpress, betyder hostingen så noget i forhold til søgemaskineoptimering? Er det lige meget om jeg bruger f.eks. UnoEuro eller skal jeg investere i et dyrere webhotel?

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Filmtek,

Jeg ville sige: DROP WORDPRESS + Woocommerce! :) Der findes CMS'er, som udelukkende er udviklede til at være webshop-systemer, tag et af dem!? Her tænker jeg på Prestashop eller Magento... Jeg har leget en del med PrestaShop, og det er super nemt at lære at bruge... :)

Hilsen,

Caspar

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Filmtek,

Som du selv har fundet ud af er det ene en hosted løsning og det andet en open source løsning.

Det er egentlig det vigtigste valg du skal træffe før du så finder det bedst egenede til SEO. Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, og valget bør afhænge af hvor teknisk stærk du er. Hvis du ikke gider rode med html og php, eller kender en som kan hjælpe dig, så vælg en hosted løsning.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FilmTek, 

Wordpress/WooCommerce kan godt anbefales, men hvis du f.eks. køber et template/theme, så husk at kigge på om det er optimeret, så du kan begynde med dit SEO-arbejde. Der findes mange gode plugins til WordPress, som kan hjælpe dig med onpage-SEO.

Skal du have hjælp til at sætte WordPress op eller have et webdesign, så skriver du bare: ehj@grafikr.dk  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Det er svært at sige hvorvidt WordPress eller Smartweb er bedst i henhold til SEO, da det afhænger rigtig meget af hvorledes den pågældende løsning er udarbejdet, samt hvilke moduler der tilknyttes. 

WordPress, hvori vi udarbejder alle vores kunders løsninger, er meget SEO-venligt, hvis du har det for øje igennem hele udarbejdelsen. Hostingen kan have betydning for hastigheden, som derved kan påvirke SEO. Hvis du "blot" skal have en simpel webshop, udarbejdet i eksempelvis WordPress burde du være fint kørende med Unoeuro til en start.

I forbindelse med WordPress, så vil jeg anbefale dig SEO by YOAST som plugin ift. din SEO optimering. Super brugervenligt og nemt at gå til. 

Du er meget velkommen til at sende mig en mail i forbindelse med opsætningen, såfremt du måtte ønske assistance. Jeg kan kontaktes pr. mail simon@erhvervshjemmesider.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)