Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tog (købt privat)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis min partner og jeg har købt togbillet privat, hvilken konto skal den så ligges ind under hos Dinero? Virksomheden har vel en gæld til os, så det er vel ikke bare under kontoen "Tog" eller hva?

Mvh
Lasse

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Personbefordring, modkonto mellemregning.

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opretter en konto for privatforbrug og debiterer den, og derefter krediterer du din kasse eller bank alt efter hvordan du har betalt for billetten.

Hvis du har betalt for den med private midler kan du trække kontanter ud på samme måde.

Når året er omme vil privatforbrugskontoen blive trukket fra din egenkapital, egenkapitalen er firmaets gæld til dig, hvis det er en enkeltmandsvirksomhed.

Palle

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh, det kunne forstås på to måder. Har du betalt en privat togtur med firmaets midler, fx et kreditkort? Eller har I foretaget en "strengt" erhvervsmæssig togtur, betalt med private midler? Jeg forstod det som det sidste.

Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge svar.

Vi har foretaget en erhvervsmæssig togtur, som vi betalte i første omgang med private midler.
Skal vi til at oprette en konto i Dinero, eller kan du/I lynhurtigt sige os, hvilket kontonummer den evt. måtte have?

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke kontonumrene i dinero, men normalt ligger den i området med egenkapitalen.

Palle

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)