Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omvendt momsformel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det irritere mig at jeg ikke kan finde en brugbar formel, hvorfor jeg spørger herinde..

findes der en nem formel/måde hvor du kan regne total beløb ude fra moms beløbet.

lad os sige jeg har betalt 100 kr i moms skat.. hvad har jeg så faktureret ? med og uden moms ? hvad er formellen ?

på forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Monsen udgør 1/5 af det fakturerede beløb, så svaret er 500 kr. Altså du ganger med fem. Vil du have det momsfri beløb ud af det fakturerede ganger du med 4/5 eller 0.8

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Y =  0,2*x

Y = den moms du har betalt.

X = samlet pris inklusiv moms

Eller lidt mere forsimplet kender du momsen som i det tilfælde du har opgivet er kr. 100, skal du gange med 5 for at finde pris inklusiv moms.

samlet pris minus moms og så har du pris uden moms.

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle..

moms * 5 eller moms * 4 virker perfekt.

mange tak

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er du jo tilfreds med svaret så det er næsten synd at sige, at dem der har svaret dig har ikke nødvendigvis svaret på det du spurgte om. Men de har alle svaret på det de mener du ønsker at få hjælp til...og dertil er svarene korrekte.

Men i forhold til dit spørgsmål findes den formel ikke, fordi dit moms beløb som jeg antager du prøver at regne tilbage fra, et et udtryk for forskellen mellem det du sælger varen til og det du køber varen til. Hvis du har købt for 100 kr. vare og sælger dem for 200 kr, så skal der betales 40-20=20 kr. i moms - regner du tilbage vil du tro du har fået varen gratis og din butik har omsat for 100kr. - det ved vi ikke er sandt her...

Jeg kan ikke se hvad du skal bruge den første info til, så det må være mit svar du søger. Sorry hvis jeg er på afveje...

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svar.

det er rigtigt. Jeg fandt ud af at det er mere komplekst end umiddelbart... fordi moms % ikke er altid 25 % og der kan også være andre faktorer ligesom den du nævner.

jeg skulle blot se om det mit regnskabsprogram siger passer med det der står på kontoen :) og der kan jeg faktisk godt bruger moms * 5 og det stemmer :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dansk moms er som udgangspunkt 25% for ALT (vi taler næppe kunstnere her) og det er jo kun dansk moms du skal operere med -. ikke udenlandsk som kan være mange andre %

Altid bare gang med 1,25 når du lægger moms på og gang med 0,8 når du trækker moms fra beløb med moms.

100 kr uden moms x 1,25 = 125 kr med moms

125 kr med moms x 0,8 = 100 kr uden moms

Der kan være udgifter hvor man kun har halvt momsfradrag - eller kvart - men det vil dit regnskabsprogram givet have specielle konti til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar den legendariske hannover ham selv :)

jeg vil finde ud af total beløb udefra moms beløbet.. 

nu har jeg 4 gode formeller.

pris uden moms * 1,25 = pris med moms

pris med moms * 0,8 = pris uden moms

moms * 5 = pris med moms

moms * 4 = pris uden moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)