Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat salg fra USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dette er godt nok ikke virksomheds relateret, men ville altså lige høre herinde alligevel.

Hvis jeg nu som privat person køber noget af en anden privat person i USA, og får det sendt her til landet, lad os sige en vare til 300 kr . Så skal jeg betale moms og importgebyr, hvilket i den pris klasse gør det en hel del dyere. 160 kr for gebyret + moms som så udgør 75 kr.. Altså næsten det dobbelte i pris.

Kan jeg som privat person gøre noget for at undgå de 160 kr i importgebyr, ved selv at inberette det importerede ? Så jeg altså kun skal betale de 75 kr oveni?

Tak på forhånd !

Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.... Hvis du skal lave den øvesle, skal du lave en "faktura". her er det vigtigt at det er dig der står som afsender og modtager.:

Afsender.:

Jimi Hendrix

Fender avenue 6

US 90210 Beverly Hills

Modtager

Jimi Hendrix

Toldogmomsfrivej 12

DK 2770 KAstrup

Husk at det skal tydeligt markeres at der er tale om "personal Belongings" Tydelig vare beskrivelse eksempelvis Fender Strato Caster - Electrical Guitar.

Skulle speditøren komme med et told og momskrav kan du efterfølgende afvise dette.

For langs de fleste kurer firmaer, opkræves der et udlægsgebyr <-- Derfor bør told og momsfrie sendinger også være fritaget herfor. Husk der vil stadig være afgifter på varen hvis de er omfattet af disse. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Da9L:
person gøre noget for at undgå de 160 kr i importgebyr, ved selv at inberette det importerede

Ved at bruge et kurerfirma da de ikke opkræver et import gebyr.  Du kan ikke selv som privat indberette dine importvare.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)