Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde kræver penge tilbage for brugt vare - hvad gør man her?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

En kunde har sendt et smykke retur der tydeligvis er brugt så det ikke kan videresælges da jeg ikke sælger brugte smykker.

Jeg har sendt billede af smykket til kunden samme med et nyt hvor der tydeligt kan ses det er meget ridset og der står i mine handelsbetingelser at der ikke tages brugte varer retur for værdiforringelsen er dermed 100% og lig med 0kr.

Har forsøgt at sende det brugte smykke tilbage til kunden, men han nægter modtagelsen - og påstår at det blot er et andet smykke vi har taget billede af, og påstår dermed at vi bare vil snyde ham.

Hvad ville i gøre i denne situation?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tja, den nemme løsning er jo at refundere og slippe for evt. bøvl - Specielt hvis prisen ikke er for høj.

Også selv om du ved du har ret :( 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du ret i, og det er normalt også det jeg gør, men lige denne situation er mig lidt for meget - da han påstår jeg snyder med foto og bare tager billede af andet - og jeg ved han 100% godt er klar over jeg egentlig har ret - men heldigvis er det meget få som er som sådan.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender det - og kan også finde på at tage kampen ( selv om jeg ved jeg ikke burde) :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne overvejes at refundere evt. 50 % og hvis kunden ikke er tilfreds så må han overveje om det er værd for ham at forfølge sagen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med at give kunden et symbols beløb retur, f.eks 10-20% af prisen. Herefter henviser du til lovgivningen angående returnering af brugte varer.

Så er det kundens ansvar at dokumentere, at smykket ville kunne sælges til en højere pris, såfremt han tager sagen videre til myndighederne, hvilket jeg tvivler på, at han gør. Risikoen er dog, at han begynder at øffe løs online...

Så er værdien minimal, bør du overveje, om det ikke er billigst bare at refundere beløbet og komme videre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)