Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansøkonom vil gerne i job inden for revision, controlling osv...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg er en ung kvinde på 32 år, som virkelig gerne vil i arbejde inden for revision, bogholderi, løn, regnskab.... i den dur der.. 

Jeg har dog det problem at jeg hele tiden for afslag på mine ansøgninger. 

Jeg har en finansøkonom uddannelse, som jeg jo rigtig gerne vil have i brug og derfor spørger jeg, er der nogle herinde som kunne bruge et menneske som jeg?? 

Jeg har også en pædagog uddannelse og jeg har været på udenlandsophold, både som pædagog og under FØK-uddannelsen. 

Jeg syntes virkelig jeg har gjort hvad jeg kunne for at udvikle mig. MEN.. jeg har aldrig været god til eksamener.. og det kan jo ses på mine karakterer. 

I de arbejdsforhold jeg har været i, har jeg altid været den som lærte nye op, tog ansvar for alle andres arbejde også, og den som vidste noget om, næsten, det hele og derfor altid var den der blev spurgt til råds. 

Jeg kan og kan godt lide og tage ansvar. Men nu står jeg uden job og med store udfordringer i at få job inden for det område som jeg rigtig gerne vil arbejde inden for. 

Håber nogle kan hjælpe eller give et godt råd. 

På forhånd tak. 

Mvh. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine eksamenspapirer er dårlige, hvorfor så vedlægge dem, medmindre det direkte ønskes? Normaltvis kigger kun et fåtal af arbejdsgivere på din papirer, og det bliver helt overflødigt efter første arbejde.

Er det umuligt at finde en arbejdsgiver, så start op selv - eventuelt tilbyd gratis bogføring til x kunder, således du får nogle gode referencer. Derefter kan du nemt finde betalende kunder, da bogføring og regnskab generelt er et tilbagevendende issue for mange.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Er det umuligt at finde en arbejdsgiver, så start op selv - eventuelt tilbyd gratis bogføring til x kunder, således du får nogle gode referencer. Derefter kan du nemt finde betalende kunder, da bogføring og regnskab generelt er et tilbagevendende issue for mange.

Enig. 

Hvis dine papire er dårlige - så skal du sælge på personlighed. 

Så prøv at udbygge dit netværk i en retning, hvor du har en chance for at vise din personlighed. 

Ellers byg netværk. 

Netværk og personlighed er det eneste der har hjulpet mig frem. Tror dårligt nok jeg bestod folkeskoles 9. klasse :-) 

Go for it. 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I siger noget mine herrer :)
Jeg ved ik om det er en kvinde-ting at lægge alle kort ud med det samme og ik mene at kunne leve op til mål, uden at kunne det hele + 50 % mere..

Dog har jeg den bekymring at jeg ikke føler at jeg bare kan gå ind og udføre et stykke arbejde, inden for området, uden at have en at læne mig lidt op af, her til en start ihvertfald.. Derfor var min tanke at jeg nok skulle starte med at blive elev/trainee et sted..

Hvor og hvordan ville I søge i forhold til at udvide netværk? Hvis jeg må spørge?

PS. Tak for jeres råd og tid :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget få jobs, som man forventer at kunne påtage sig fra dag et. De fleste har brug for en oplæringsperiode, og har du en baggrund som finansøkonom, så bør du have viden omkring de fundamentale begreber. Jeg er slet ikke i tvivl om, at du sagtens kan indgå i et team og bidrage med dine kompetencer - det virker på mig forkert, hvis du have en uddannelser, og påtænker en elevuddannelse..

Mht. netværk, så kunne du starte med at spørge dit eksisterende - der må være nogen, som kender til personer, der arbejder indenfor revision. Hvis du har en god relation til dine tidligere undervisere, så var en mulighed at kontakte dem. Nye kontakter er ganske enkle at etablere, hvis du kan få et navn på en kollega. Ring og fortæl om, at du har en drøm omkring et arbejde indenfor deres arbejdsområde. Forhør dig om du må kigge forbi til en kop kaffe, og høre lidt nærmere - på den måde får du både indsigt i faget, udvider dit netværk og får øget din selvtillid :)  Jeg benyttede selv denne fremgangsmåde, da jeg skulle søge en praktikplads i sin tid - Jeg endte med, at skulle mødes med syv forskellige direktører / ledere ud af de 10 jeg kontaktede. Når alt kommer til alt, så vil folk gerne hjælpe OG de vil gerne tale om dem selv ;-) 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina Hansen :
Jeg syntes virkelig jeg har gjort hvad jeg kunne for at udvikle mig. MEN.. jeg har aldrig været god til eksamener.. og det kan jo ses på mine karakterer. 

Der er jo også nogle firmaer, der ser dette som en fordel. Dermed gives en ekstra "skalle" både i forhold til til uddannelse du har, men sandelig også for at lære endnu mere.

Så bare klø på. Og som nævnt, send kun papirer med hvis det kræves.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)