Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide - ønsker en masse konstruktiv feedback

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler faktisk ikke noget for at bruge curbside. Jeg går ud fra at curbside har forhandlet nogle rabatter med forretningerne, og at de lever af differencen.

Der er jo flere måder at lave prissætning på. Der kan være pr. pickup, eller fast abonnement.

Jeg betaler eks. $99/år for ubegrænset leveringen til døren ved Google Express og $149/år ved Instacart (ned til 30 minutters leveringstid ved hasteordre). Jeg plejede at betale pr. leverance men det kunne ikke betale sig.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

tusind tak for dit feedback, det er noget jeg er i gang med at høre omkring og jeg er ved at skrive en buisnees case på det.

Men godt tænkt og skønt med feedback jeg kan bruge. Jo Nemlig.com levere til døren, og jeg har flere ting som vi kan bygge ideen videre på, bland andet med levering til døren, eller pizzabestilling etc :)

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tror du så Curbdside får deres indtjening på dette? har du evt nogle ideer til indtjening?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

grap2ndgo:
Hvordan tror du så Curbdside får deres indtjening på dette? har du evt nogle ideer til indtjening?

Jeg gætter på at de får et kickback fra butikkerne, eks. 10% af den omsætning der går gennem dem (gæt).

Baseret på mine egne erfaringer, vil jeg foretrække tre forskellige muligheder: 1) Betaling fra gang til gang, 2) Månedsabonnement med ubegrænset levering, 3) Årsabonnement med ubegrænset levering.

I starten var jeg ikke interesseret i at betale et abonnement før jeg havde prøvet det i en periode, så der betalte jeg bare hver gang, men så snart jeg havde fundet ud af at jeg brugte det regelmæssigt, tegnede jeg flatrate årsabonnement for at spare lidt penge på det.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for super input.

 

Ser du nogle vanskeligheder som der nok altid er når man starter noget op, men mere helt klare ting jeg skal være opmærksom på? :)

 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du ikke bare lige starte med at udkonkurrer samtlige supermarkedskæder, for der er da ingen fornyelse i den danske dagligvare branche :) Spændende om du kan få nogle med på den, som nævnt hvem skal stå for omk., det kræver en ny logistik, som danske kæder næppe kan hitte ud af. 

Stod det til mig skulle alle dagligvare butikker kunne fungere på denne måde med virtuel butik klar til afhentning, men med mulighed for at vælge centrale vare selv. Kød og frugt skal man helst kunne mærke og se, mens en liter letmælk en temmelig standard.

Så mit spørgsmål er om det skal tænkes som en kombi, hvor kunden kommer ind i biksen eller mere som et macdrive koncept?  

 

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:
Kunne du ikke bare lige starte med at udkonkurrer samtlige supermarkedskæder, for der er da ingen fornyelse i den danske dagligvare branche :)
- God ide :D

 

Jeg er helt enig alle hader og handle det blevet for kedeligt og flere og flere har travlt. :)

 

En kombi løsning var nu ikke helt ideen, og jeg har da også i min plan punktet (kød, frugt/grønt) etc. hvordan man som kunde kan sikre sig at det er det bedste man får hver gang :)

 

Men ikke en dårlig løsning vi kan skrive på :)

 

Tak for denne skønne feedback

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må bare sige, at jeg ikke kan se det her som en fremtidig idé. Der er så meget der taler imod.

Kæderne har selv udbringning, nemlig.com har det, og hvorfor skulle jeg handle på nettet/app og så starte bilen op og køre ned og hente, når jeg kan få det til døren? 

Nemlig.com tager 15-40 kr. forudbringning afhængig af tidspunktet, men ofte har de grqatis fragt. Som der kommer flere konkurrenter til, vil udbringningsprisen dale og helt forsvinde. 

Jeg kan ikke komme på et eneste tidspunkt hvor jeg ville bruge sådan et koncept. 

Der skal nok være nogen der synes det er godt/smart, men kan man leve af at pakke til 20-30 personer dagligt?

Og så er der regler om salg af fødevarer. Køleopbevaring? Etc.

De står og handler med ferskvarer i vejsiden. Det tror jeg ikke kan være lovligt i Danmark.

Så mit råd er at opgive det her.

Bare opstarten vil koste voldsomt meget. 

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback, en anelse negativt uden egentlig at komme med brugbar argumenter og det virker allerede i US, så hvorfor skulle det ikke slå igennem her? :) - men jeg er super glad for du er ærlig, og hver konstruktiv kritik er brugbart, og det vil kun få vores fokus endnu mere rettet ind.

Jeg har tilladt mig at argumentere lidt under dine udtalelser.

Rasmus Jakobsen:
Jeg må bare sige, at jeg ikke kan se det her som en fremtidig idé. Der er så meget der taler imod.

Hvad taler i mod for en ide? jaa godt spørgsmål det betyder enten du ikke har forstået budskabet godt nok, ikke tror på noget før firmaet har eksisteret i 3-7 år, en ide kan alle få det jo selve udførelsen der skal diskuteres, om det bliver godt eller ej.

 

Rasmus Jakobsen:

Kæderne har selv udbringning, nemlig.com har det, og hvorfor skulle jeg handle på nettet/app og så starte bilen op og køre ned og hente, når jeg kan få det til døren? 

Nemlig.com tager 15-40 kr. forudbringning afhængig af tidspunktet, men ofte har de grqatis fragt. Som der kommer flere konkurrenter til, vil udbringningsprisen dale og helt forsvinde. 

Jeg kan ikke komme på et eneste tidspunkt hvor jeg ville bruge sådan et koncept. 

 

Ja nogle kæder bringer ud, og ja det gør nemlig.com og Iposen.dk osv. også men det er slet slet ikke vores koncept. Vores koncept bygger på nemt handle, hurtigt afhentning, flexible tider, høj kundeservice, og en masse andet der er skrevet ned i vores buisneescase, som gør os en tand bedre. :)

Man slipper altså som forbruger at fysisk at gå ind og handle det kan gøres fra mobilen, og en mor til 4 unger - overabejde kan nemt køre fra job, hente mad og børn og direkte hjem.

Selve udbringen er altså ikke en del i vores første version, men det skal nok komme :)

 

Rasmus Jakobsen:

Og så er der regler om salg af fødevarer. Køleopbevaring? Etc.

De står og handler med ferskvarer i vejsiden. Det tror jeg ikke kan være lovligt i Danmark.

 Vi opbevare intet udendørs, vi pakker og udleve varerne, så simpelt er dette :)

 

Rasmus Jakobsen:

De står og handler med ferskvarer i vejsiden. Det tror jeg ikke kan være lovligt i Danmark.

Så mit råd er at opgive det her.

Bare opstarten vil koste voldsomt meget. 

 

Vi står ikke og handler på gaden? Igen har du misforstået konceptet, vi pakker varerne direkte fra den kæde vi nu laver samarbejde og bære det ud til bilen. :) meget enkelt og simpelt faktisk.

Tak for dit råd, men vi giver ikke op, men vi kæmper som en gaal til dette kommer i gang i DK, som det allerede gør i US, og andre lande :)

Tak for dit indlæg

 

Kan du have en SUPER DAG!! :D Solen skinner og vi har det godt :)

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på hvad du skriver. 

At det er en succes i USA er forståeligt, da det har eksisteret i en del år. Også fra før det er blevet nemt og bekvemt at købe på nettet. 

At det kan betale sig i USA skyldes nok til dels den lave løn til dem der skal pakke. Du kan få studenter til at pakke i Danmark til en relativt høj timepris. 

Så snakker du kundeservice. Er det studenternes du taler om. Studenterjobs er nok ikke vejen frem på kundeservicesiden. Se bare detailhandlen rundt omkring. Folk klager over dårlig service og manglende viden, men hvad kan man forvente af 16 årige Poul, der bare skal tjene lidt ekstra.

Og fleksibiliteten. I pakker og går ud til bilen? Hvad så når det er 30 grader i solen, og folk ikke kan komme frem til tiden. Hvor skal varerne opbevares? Er ret sikker på at der må ligge noget lovgivningsmæssigt her. Handlen med fødevarer er ret striks, og det er jo netop det I gør. Jeg handler ikke i Netto, jeg handler hos jer.

Det er ikke for at rive idéen fra hinanden for sjov, men føler også at jeg er nød til at være kritisk.

Det er da bedre at få den her slags feed back nu, end når du har investeret 2 mio.

Og lad os bare antage, at det blev en bragende succes. Hvor lang tid ville der så gå, før Super Brugsen havde udlevering i døren/drive in handel?

Så er jeg mere på deleøkonomi tanken. Måske lave en platform, hvor folk der skal ud og handle, kan handle dine ting ind også, og så køre forbi med dem. Så kan man tjene lidt ekstra ved at handle.

Eller jeg kunne handle for 2-3 stykker i min fritid, og køre forbi med varerne for en sum penge. 

Så kan man også gøre det super responsivt, for du kan måske se hvem der er ude og handle i dit område lige nu og sende dem en bestilling, når du mangler noget.

Jeg står og laver lagkage til en fødselsdag, men har glemt fløden til flødeskum. Om 20 min så kan flødeskummen være hos mig med sådan en app. Imens kan jeg få gjort resten af festen klar.

Kunne laves sådan at det ikke kun behøvede være fødevarer. Måske et macdonaldsmeal, når man ikke selv kan starte bilen op og køre forbi, eller bare er doven? 

Nå, det vare bare tanker. Held og lykke med forretningerne fremover.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)