Hvis du poster det fulde indlæg på en åben profil på f.eks. Facebook, så Google kan indeksere den, så er der en risiko for, at de vil opfatte det som Duplicate Content, hvis du også poster det samme indlæg på din blog. Og da Facebook er et domæne med meget større autoritet risikerer du, at det er din blog der bliver filtreret ud af søgeresultaterne.
Jeg vil anbefale, at du i stedet for publicerer det fulde indlæg på din blog og kun et resume på de sociale medier, så undgår du problemer med Duplicate Content.
Hvis du poster det fulde indlæg på en åben profil på f.eks. Facebook, så Google kan indeksere den, så er der en risiko for, at de vil opfatte det som Duplicate Content, hvis du også poster det samme indlæg på din blog. Og da Facebook er et domæne med meget større autoritet risikerer du, at det er din blog der bliver filtreret ud af søgeresultaterne.
Jeg vil anbefale, at du i stedet for publicerer det fulde indlæg på din blog og kun et resume på de sociale medier, så undgår du problemer med Duplicate Content.
Helt enig med Mikkel.
Du skal kun have et "snap" til at trække trafikken hen. Dvs bruge et guldkorn, som er et budskab fra din artikel.
Kig på hvordan Snapchat, Twitter og Instagram virker - hvor man også er tvunget til at være kreativ til at drive trafikken væk - brug Facebook på samme måde.
Kig eventuelt på Gary Vaynerchuk som et godt eksempel på hvordan man driver trafik fra Facebook til alle mulige andre kanaler. www.facebook.com/gary