Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content på sociale medier?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer,

Jeg har brugt tid på at skrive posts på sociale medier, men nu har jeg lavet en blog og vil fremover bruge den som primær kanal. 

Jeg er dog blevet i tvivl om hvordan søgemaskinerne vurderer hvornår content er duplicate content. Hvis jeg 

Hvordan reagerer søgemaskinerne hvis jeg poster en tekst på min blog, og efterfølgende poster det samme indlæg på f.eks. LinkedIn Pulse? 

Håber nogen kan svare på dette!

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber det er okay at bumpe op én gang :) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du poster det fulde indlæg på en åben profil på f.eks. Facebook, så Google kan indeksere den, så er der en risiko for, at de vil opfatte det som Duplicate Content, hvis du også poster det samme indlæg på din blog. Og da Facebook er et domæne med meget større autoritet risikerer du, at det er din blog der bliver filtreret ud af søgeresultaterne.

Jeg vil anbefale, at du i stedet for publicerer det fulde indlæg på din blog og kun et resume på de sociale medier, så undgår du problemer med Duplicate Content.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis du poster det fulde indlæg på en åben profil på f.eks. Facebook, så Google kan indeksere den, så er der en risiko for, at de vil opfatte det som Duplicate Content, hvis du også poster det samme indlæg på din blog. Og da Facebook er et domæne med meget større autoritet risikerer du, at det er din blog der bliver filtreret ud af søgeresultaterne.

Jeg vil anbefale, at du i stedet for publicerer det fulde indlæg på din blog og kun et resume på de sociale medier, så undgår du problemer med Duplicate Content.

Helt enig med Mikkel. 

Du skal kun have et "snap" til at trække trafikken hen. Dvs bruge et guldkorn, som er et budskab fra din artikel. 

Kig på hvordan Snapchat, Twitter og Instagram virker - hvor man også er tvunget til at være kreativ til at drive trafikken væk - brug Facebook på samme måde. 

Kig eventuelt på Gary Vaynerchuk som et godt eksempel på hvordan man driver trafik fra Facebook til alle mulige andre kanaler. www.facebook.com/gary 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)