Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Konkurrencen på keywords?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Heya alle, 

Er der nogen erfarne SEO-eksperter herinde, som kan give mig et lille indblik i hvilket brancher, der er mest konkurrence på?

Umiddelbart virker rejsebranchen og tøjbranchen ret hårde?

Er naturligvis godt klar over, at det afhænger af, hvilket keywords man vil ranke på osv.

Men tænker at der stadig må være en overordnet statistik eller andet, der viser konkurrencen indenfor de forskellige brancher? :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg er ikke SEO-ekspert, men jeg har dog opdaget en metode, hvorpå man kan tjekke søgeord. Det er ikke 100% svar på dit spørgsmål, men mit input kan sikkert hjælpe dig.

Slå søgeord op i Google Adwords, hvorefter de giver dig et overblik over, hvor meget folk søger på de ord. :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren-Emil 

Google AdWords har et tilhørende værktøj der heder Keyword Planner (Søgeordsplanlægning). Her kan du se hvor stor månedlig volumen der er på de pågældende søgetermer. 

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Søren-Emil

Som de andre så fint skriver, så kan du benytte dig af Keyword Planner for at tjekke volumen på et søgeord. Dette giver dog intet konkret billede af konkurrencen. Der findes jo nogle søgeord (skønt de er svære at finde), som har relativt høj volumen uden stor konkurrence.

Du må dog aldrig benytte Keyword Planners "competition" guidelines til at fortolke konkurrencen, da dette kun gælder den estimerede klikpris på AdWords, og har altså ikke rigtigt nogen betydning for hvor høj konkurrence der er organisk. I de fleste tilfælde vil det selvfølgelig gælde, at en højere klikpris også trækker flere til organisk, men det er altså ikke et tilfælde som er 100% skudsikkert.

Til gengæld vil jeg anbefale dig at kigge på topplaceringerne i SERPS - altså de organiske resultater. Har de lækkert og unikt content, hvordan er deres backlink profil osv. - Dette er (efter min overbevisning) den eneste rigtige måde at se konkurrencen på. Har de en meget diversificeret linkprofil med backlinks fra sider med høj autoritet, så er det nok ikke den niche eller de keywords du skal satse på - med mindre dit budget selvfølgelig overstiger deres ;-)

Et eksempel kunne være en branche som Kviklån. Hvis du ser top3 i de organiske resultater på kviklån, vil de garanteret have en bumstærk linkprofil med en masse gode links fra højautoritetssider - ellers vil de simpelthen ikke kunne ende med den placering. Ligeledes vil de have godt og værdiskabende content på deres side, og deres on-site bør spille max, kviklån og smslån er meget konkurrencepræget keywords.

Mit råd vil være at finde long-tail keywords og LSI keywords og begynde at arbejde på dem. Lav enormt værdiskabende content for læseren, og så vil dine rankings komme helt af sig selv (såfremt det basale on-site er på plads). SEO er meget mere omkring værdiskabelse end tekniske metrics og keyword density i mit hoved :-)

Pøj pøj med det!

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LSI Keywords - den måtte jeg lige Google. Det lyder jo ret fornuftigt, så det vil jeg da kigge nærmere på. Tak for tippet :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PPC-branchen (Pills, Porn and Casinos) har altid været blandt de mest konkurrenceprægede områder. Det er det stadig. Alt efter hvilket land du så skal markedsføre dig i, kan der være store forskelle. 

I Danmark oplever vi generelt stor konkurrence i bl.a. rejsebranchen, lånemarkedet, visse dele af modetøjs- og børnetøjsmarkedet, SEO-markedet og computer og gadget markedet. 

I USA er konkurrencen på bl.a. advokatmarkedet ekstremt hård, men det oplever vi næsten ikke her. 

Du skal også være opmærksom på, at på flere og flere områder er det lokale søgninger, der udgør den væsentligste konkurrence og der kan forskellene mellem de enkelte byer være meget store. Det er f.eks. meget sværere at ranke på "frisør" hvis din målgruppe ligger i København i forhold til en lille Jysk landsby. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)