Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd vedr. køb af software fra Ukraine

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har fundet en webtjenestee jeg gerne vil overtage fra en Ukrainsk udvikler. Det bliver et større beløb og derfor er der nogen juridiske spørgsmål som trænger sig på hos mig. Han er klar på at sælge og vi er nogenlunde enige om pris.

Jeg ønsker overdragelse af alt materiale (kode, databaser, apps, domæne mv). og i den forbindelse:

- Jeg har krav om han ikke må lave en klon af det software han har udviklet efter køb og laver samme service igen som direkte konkurrent til mig.
- Hvordan sikre jeg mig at alt foregår korrekt (at jeg får alt og han får pengene) - forestiller mig en mellemmand af en art(tjeneste der kan gøre det ala virksomhedsbørs).

Og er der ting jeg bør overveje nøje inden sådan et køb? Jeg føler en del usikkerhed i denne forbindelse, men det er samtidig et vigtigt køb at få lavet også.

Havde Ukraine nu været en del af EU ville der sikkert være en masse sikkerhed for mig som køber (forestiller jeg mig).

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke meget til Ukranie og juridiske muligheder, men mit gæt er du kan nok ikke regne med særlig meget, med landets situation taget i betragtning. 

En ting jeg som udvikler tænker du kan overveje er at du køber et partnerskab med udvikleren og dermed får hans ekspertice og dine ideer (som jeg antager du har) med hans service. Så er det en win win, han får en sum penge som han sikkert er glad for, og kan fortsætte på det der lyder som hans hjertensbarn. 

Det kan du så overbevise ham ved noget ala - en indkøbssum han modtager, og så en aftalt løn eller yderligere betalinger løbende. 

Hvis du bare køber et eller andet system, uden at have fået checket det nærmere af andre udviklere (ved jeg ikke om du har) kan du stå med et system der vil koste dig en masse at få nye udviklere til at forstå og videreudvikle. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)