Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. forkert indberetning af moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg indberettede forkert moms for min enmandsvirksomhed for 2. halvår 2015. Differencerne (salgsmoms og EU-salg uden moms) er hver under 5.000 kr. Det betyder, at jeg har fået for meget moms retur (for min købsmoms oversteg min salgsmoms).

Det nemmeste forekommer mig at være at medregne differencerne i momsregnskabet for 1. halvår 2016, altså så jeg samlet set kommer til at indberette korrekt moms set over de to halvår. På den måde har jeg god samvittighed ift. at have svaret det, jeg skal.

Men én ting er jo det moralske, og noget andet er det administrative. Er det en dårlig idé at gøre det sådan? Eller vil SKAT se igennem fingre med min fremgangsmåde, såfremt de en dag skulle udvælge min virksomhed til kontrol?

Jeg ved godt, at det sikkert er det mest korrekte at kontakte SKAT og oplyse de korrekte beløb for 2. halvår 2015, men jeg orker ikke mere bøvl end højst nødvendigt, så vil helst undgå det og bare "korrigere" det ved at tage højde for det i momsregnskabet for 1. halvår 2016. Spørgsmålet er, om det er decideret dumt/strafbart?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ret nemt at rette din momsindberetning via linket ”Ret momsindberetning (efterangivelse)” moms under punktet Moms i SKATs system.
Jeg har en gang betalt for meget i moms og rettede indberetningen via linket, og det for meget indbetalte beløb stod på min konto få dage efter.

Læs evt. lidt om det her: http://anettesand.dk/2015/fejl-i-momsafregningen/.

Dbh. Elund
www.prospeed.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

korriger - optimalt for 2015  og ja det er super let og hurtigt - men i alle fald korriger - for nej skal vil ikke se gennem fingrene men henretter heller ikke - blot vil de kræve pengene og muligvis/sandsynligvis en bod - Det gør de bestemt ikke ved en efterindberetning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, det prøver jeg. Så håber jeg, at det ikke er for sent (nu hvor det er 3 måneder efter fristen for momsindberetning for 2. kvartal '15).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det mener jeg ikke det er - ellers nødløs ved næste ordinære

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)