Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået den her vanvittige ide... MEN??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Som titlen siger, har jeg fået den her vanvittige ide. Spørger du mig, kan du blive en ekstrem succes, der kan revolutionere alle virksomhedens tilgang til markedsføring.
Jeg har derfor overvejet de efterfølgende muligheder. Jeg har selv samlet et par tusinde jeg kan ligge i, men slet ikke nok til at få stablet noget på benene. Jeg har selvfølgelig også overvejet en investor, men også der oplever jeg nogle problemer. Her er det bla. at jeg kun er 17, og jeg går i Handelsskolen, hvilket sandsynligvis gør en investor usikker. Og det er ikke fordi jeg kun vil se udfordringer, er bare realistisk :)

Mit spørgsmål er nu. Hvordan kommer jeg igang med en ide. Har læst lidt på det, og synes alle skriver man skal lave en forretningsplan, men det er mere hvordan jeg kommer videre derfra. 

Håber ikke min tråd er for ukonkret, men håber da på at få nogle gode bud :)


Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekstra: Hvordan kan jeg desuden være sikker på, at andre ikke tager min ide, hvis jeg åbner op for f.eks. en investor

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er af samme grund, at jeg spørger til arbejdsmetode :) At ideen så er vanvittig god, er jo en anden sag.
God dag til dig

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj.

Jeg er på vej med en bog som hjælper førstegangsiværksættere med at komme lidt videre.

Den er ikke ude endnu, men du kan tage et kig på den her:

www.detlilleskridt.dk

Anyway: drop forretningsplanen og tag nogle små skridt.

Jeg kender intet om idéen så det svært at være konkret men:

- Er det et software produkt?

= prøv at få det tegnet produktet og lavet en lille prototype. Du er ung og klog, du kan uden tvivl lave en lille prototype selv, som du kan vise andre. Bare tag nogle engelske kurser på nettet. Herefter gå ud og se om du kan få et par kunder på software.

- Er det en ydelse?

= Så kræver det kun at du går igang. Start med at få nogle kunder i dag. Tænk ikke over hvor meget tid og manuelt du skal lave i starten. Se hellere om folk vil benytte din service!

Tal desuden alt det du kan omkring ideen. Der er så sjældent der nogle som stjæler ideen. Modsat kan du få en masse dejlig feedback du kan bruge ved at snakke med alle og enhver omkring den!

Håber du kommer godt fra start :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj - altid godt at have en ide!

Ja, du skal have en forretningsplan. Eftersom du er umyndig, så skal du også bruge din forretningsplan til at ansøge hos Statsforvaltningen ang. tilladelse til CVR-nummer. Dette kan selvfølgelig undgåes, hvis din bror, søster, mor, far - eller andet familiemedlem, der er over 18 - stifter et IVS for dig, som du derefter køber. Det kan godt være lidt af et sejtræk, men det kan sagtens lade sig gøre - det ved jeg, eftersom jeg selv har prøvet det og lykkedes med det.

Hvis din idé er "vanvittig", så overvej måske om du kan starte i de små, så du kan lave proof of concept - se om det virker. Lad mig give et eksempel:

Du vil gerne starte en webshop, men du har ikke penge nok til at få den størrelse, som du ønsker. Så kan du nøjes med at købe et lille varelager hjem, og efter det er solgt, så kan du købe nye varer. Dette her med en webshop er selvfølgelig blot et eksempel - jeg ved jo ikke, hvad din ide går ud på. :-)

Du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis du føler, jeg kan være til hjælp - jeg har selv fået et CVR nummer, selvom jeg er under 18, så jeg kender lidt situationen.

Læs evt. mere her: http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj absalon:

Der er af samme grund, at jeg spørger til arbejdsmetode :) At ideen så er vanvittig god, er jo en anden sag.
God dag til dig

Det jeg mener med mit link er, at du er nødt til at dele din ide for at komme videre. Ellers får du aldrig det input du skal bruge for at komme videre. Hvis du frygter at din ide bliver stjålet kommer du aldrig videre, og chancen for at den bliver stjålet er meget lille. Du skal ikke nødvendigvis dele din ide her, men så find nogle personer du stoler på som kan hjælpe dog videre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)