Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle der tager sig af det blå vin i Danmark?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 27
Fra  Ginpu Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Studsk:
Hej. Hvem har tænkt sig at gøre noget ved den trend med blå vin?

Det er sikkert noget en del vil synes er sjovt at prøve en enkelt gang eller to. Nogle vil måske drikke det som Breezers, da det jo er sødet. 

Jeg tvivler dog på at der i stor stil ryger sådan en flaske på bordet til en god middag, eller hvis man vil have et glas vin om aftenen.

Jeg køber (og drikker) en del vin, og jeg føler mig ikke fristet til at tage sådan en flaske istedet for en af mine normale røde/hvide/rose vine.  

Studsk:
Hvad er jeres tanker/anbefalinger omkring import af vin? Jeg tænker alkohol-regler osv

Det er ret nemt at importere vin, min far har tidligere gjort det, og det var der ikke de store udfordringer i. Problemet er nok, at det kræver at man køber en del ad gangen før det kan betale sig at importere selv. Man kan hurtigt binde en masse kapital i vin.

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 27
Fra  Ginpu Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak for svaret og især for indblikket i målgruppen - hvilket jeg tror du har helt ret i. Man bør sikkert satse på de unge.

Før det kan betale sig - store mængder: Taler vi der vin for flere hundrede tusinde eller hvad?

Men kræver det ikke et specielt licens ligesom alkoholbevilling eller hvad nu?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Studsk:

Hej. Hvem har tænkt sig at gøre noget ved den trend med blå vin?

Tror I ikke der kunne være et dansk marked for det?

http://ekstrabladet.dk/vin/vinnyheder/verdens-foerste-blaa-vin-til-salg/5657402

Hvad er jeres tanker/anbefalinger omkring import af vin? Jeg tænker alkohol-regler osv

Jeg har den første flaske af den vin der blev sendt til Danmark stående. Overvejede at gøre mere ved det, men jeg er ikke vin sælger og interessen var ikke stor nok på daværende tidspunkt til at jeg gad at blive vinsælger. 

Den er udmærket, men egner sig best til steder der vil sælge noget sjovt. Det er ikke en vin som jeg personligt ville drikke hver dag, man kan dog godt som en rose vin.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Studsk:
Taler vi der vin for flere hundrede tusinde eller hvad?

Nu er det ved at være nogle år siden, så jeg husker det ikke præcist. Men jeg mener min far skulle købe min. 600 flasker ad gangen fra det vinhus han købte fra. 

Studsk:
Men kræver det ikke et specielt licens ligesom alkoholbevilling eller hvad nu?

Igen, husker det ikke helt, men jeg mener du skal registreres ved fødevarestyrelsen. En alkoholbevilling kræves vist kun hvis du serverer det, hvis du forhandler lukkede flasker kræves det ikke så vidt jeg husker.

Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat og jeg har købt domænet 

www.blue-wine.dk og vil gøre et forsøg på at forhandle den blå vin :-)

Indtil videre har vi ikke fundet andre danske forhandlere, vi regner selv med at være klar med vores shop meget snart! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at der en nordmand, som på samme spanske koncept har lavet sin egen blå vin. Han har brugt chardonnay - en drue der nok taler mere til danskerne end den blanding som EB henviser til......

Eller man kunne tilbyde begge vin.....

eller

prøve at få sig egen etiket på - forslag til navn kølervæske......

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig helt ret Carsten. Det er godt nok noget af det sødeste. Nu har jeg prøvet at sætte mig en del ind i blå vin og købt et par flasker. Det er godt nok ikke pengene værd må jeg sige. Jeg tror dog at det har en enorm salespower da det jo er en sjov gimmick. Jeg tror dog lige som du siger at det bliver en one-timer for mange pga. kvaliteten. I hvert fald en tanke med skal have med inden man kaster sig over import af blå vin :-) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)