Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter - men flytter snart til Tyskland. :-/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.
Jeg er 20 år og kan snart starte mit eget firma. Jeg har dog samtidig fået en mulighed for at flytte til Tyskland, for at få international erfaring. Dette har ikke noget med iværksætteriet i Danmark og gøre. Spørgsmålet er, hvilke forbehold skal jeg tage ift. Stiftelse af firma, og den snart tyske adresse jeg får?
Skriv hvis. I mangler mere info. Mangler virkelig hjælp!!!

Mangle hilsner,
Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør præcisere hvovidt du bliver tysk statsborger (statsborgerskab i Tyskland) eller blot bliver bosiddende i Tyskland, men beholder dit danske statsborgerskab - der er en kæmpe forskel. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en tråd - ganske vist ret gammel - om emnet:http://www.amino.dk/forums/t/139712.aspx

Det ser ud til at flere driver dansk virksomhed, selv om de bor i udlandet (bl.a. Sverige)
Men jeg kan læse mig til, at du som minimum skal have en adresse i Danmark (overfor Tyskland burde det ikke blive et problem, da de opererer med et begreb, der hedder 1./2. Wohnsitz.

Du skal afklare, hvilket land du skal betale skat i.

Men som det fremgår af tråden ville Erhvervsstyrelsen måske være et godt sted at få hjælp til at få besvaret nogle spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne der er snakke om at jeg bliver bosiddende i Tyskland. Mit statsborgerskab forbliver i DK. Beklager den misforståede overskrift.

Birte. Tak for link og råd. Jeg sætter mig til at læse lidt. :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kspr_hnsn:
Beklager den misforståede overskrift.

Rettet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)