Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man godt opkræve husleje for periode hvor jeg ikke må bo i lejemålet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det her er stedet at spørge. 

.. Men ifølge min lejekontrakt skal jeg fraflytte 14 dage før opsigelsefristens udløb med henblik på at give udlejer tid til fornøden istandsættelse. 

(Det er det eneste der er beskrevet udover at nævne paragraf 11, 4 stk 5, 4 stk 8, 4 a, 4 b, og fri lejefastsættelse 53 stk 3-5)

Min udlejer kræver nu at jeg skal betale fuld husleje for hele måneden selvom jeg i følge kontrakten skal flytte 14 dage før, er det lovligt?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen Sofie

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er normalt at fraflytter hæfter for huslejen i istandsættelsesperioden, som normalt er 2 uger.

Så ja, det er lovligt.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er det der står i din lejekontrakt, jeg går ud fra at der er tale om en lejelejlighed til privat beboelse.

Husk at gennemfotografere hele lejligheden inden du fraflytter. Se også i din lejekontrakt om der er gennemgang af lejligheden ved udflytning og sørg for at få din del af udflytningsrapporten fra gennemgangen. Dette skal du gøre for at sikre dig mod unødvendige ekstrraregninger, som ofte giver anledning til diskussion. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)