Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. Dropshipping

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg er ny her på siden, ja faktisk har jeg lige oprettet en bruger for at stille et par spørgsmål, omkring en hypotetisk idé jeg har. Jeg er hverken iværksætter eller det der ligner. Jeg er blot en ganske almindelig løn-slave på 24 år.

De fleste herinde har naturligvis snakket, rådgivet og hørt om dropshipping før, så vidt jeg kan læse mig frem til, så tænkte jeg kunne få lidt hjælp her også.

Jeg var for nylig på ferie, og på vej hjem i lufthavnen kom jeg i snak med en gut som levede af, at dropshippe andres produkter.

Der er nogle fordele og ulemper, så vidt jeg forstod. Fordelene er, at man slipper for at skulle hente stort kapital til opstart, betale for lager, ens faste udgifter er lavere, man kan have mange forskellige produkter, hvis man altså ikke holder sig på et niche marked, og det er mere overskueligt at følge med, når der er vækst etc.

Det lød alt sammen fantastisk, så der måtte jo være nogle ulemper også. Sådan som jeg forstår det, må der vel være konkurrenter som kan ødelægge ens virksomhed hvad angår priser, selv hvis kvaliteten på produktet er lavere, vil folk stadig kigge på priserne og vælge det billige (i hvert fald størstedelen). Derudover må der opstå en del problemer med lager synkronisering mellem hjemmesiden og stedet man dropshipper fra, for ikke at nævne fejlordre, sure kunder og forsvundne ordre. Dette nævnte personen dog intet om.

Jeg gjorde mig nogle overvejelser og tænkte, at hvis det er et nogenlunde billigt og overskueligt projekt, vil jeg også have lidt personlig erfaring med markedet, da det rent faktisk lød spændende. Så jeg har sat mig i tænkeboks og er kommet et lille stykke. Jeg er dog ikke iværksætter af natur så bær over med mig hvis alt hvad jeg siger er helt hen i skoven.

Produktet jeg havde forestillet mig at dropshippe kommer fra England. Hjemmesiden tilbyder i forvejen dropshipping og har et ganske fint produkt og et lille marked som har deres "peak" op mod sommerferierne og vinterferierne . Der er allerede inkluderet fragtpriser og leveringstid for alle de forskellige lande der kan sendes til inkl. Danmark naturligvis. Jeg har snakket med dem på skype og mail og det hele virker ganske fornuftigt. Produktet har en høj pris men også høj kvalitet og derudover kan man tilpasse sit produkt, dvs. man har en del features og personlige præg man kan smide på det. Segmentet som produktet regnes med at blive solgt til mænd og kvinder i alderen 30 - 60 år og også som gave til mindreårige.

Konkurrenter; Der findes 1½ hjemmeside i DK som tilbyder samme produkt. Når jeg siger ½ er det fordi den sidste hjemmeside ikke tilbyder en at tilpasse sit produkt. Den første hjemmeside tilbyder dog det samme og i samme prisniveau. Hjemmesiden er dog ikke vedligeholdt og ligner noget fra det tidlige år 2000., hvilket jeg personligt kan gøre meget bedre. Der findes en god portion potentielle kunder. Jeg har sågar lavet en lille stikprøve på min arbejdsplads og desuden bedt kollegaer samt chefer om at spørge familiemedlemmer og forældre om deres potentielle interesse for sådan et produkt. Alle er kommet tilbage med postive svar.

Idéen er til for at få banket lidt mere viden ind i hovedet på mig selv. Livet som selvstændig virker tiltrækkende men jeg har ingen erfaringer og tænker derfor dette kunne være en start.

Hvis det er muligt vil jeg gerne have så mange pros/cons, svinere, ros, ris osv. som muligt. Det kan jo være jeg bare går med hovedet i skyerne og lige trænger til at blive banket ned på jorden igen.

Marketingsplanen har jeg forestillet mig skulle finde sted hovedsageligt på facebook. Jeg er ikke en kniv til SEO og har derfor ikke overvejet at bruge kræfter på en god placering på google.

Det enkelte spørgsmål jeg har vedrøre Skat.

Min ansættelseskontrakt tillader, at jeg har en anden indkomst. Dog er jeg en supermongol hvad angår Skat, jeg forstår det simpelthen bare ikke, grundet der er så mange forskellige termer/begreber som jeg intet aner om ( det kunne have været rart hvis de underviste i et fag der hed "skat" i skolen så man kunne blive klar til det i fremtiden!).

Hvad vil I anbefale, at gøre hvis man ikke er en haj til Skat når det gælder virksomheder og lignende. Jeg går ud fra det må være det samme som den personlige skat, altså med forskud, selvangivelse og årsopgørelse. Jeg har naturligvis læst lidt her og der på nettet, men det er rart at få input fra flere forskellige.

Jeg søger blot lidt råd og lidt respons på min lille idé.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Frontshop IVS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel. 

I forhold til skat og moms er det super enkelt. Du skal blot finde en billig revisor der kan ordne det hele for dig. Der kan jeg på det kraftigste anbefale e-bogholderen. De laver det hele for dig til en fast og fornuftig pris, hvilket inkluderer indberretning af moms, årsrapport osv. Du skal blot sende dem alle dine bilag

M.h.t hjemmeside skal du være velkommen til at kontakte mig her på Amino og vi kan finde ud af en god løsning.

Held og lykke

m.v.h

Mathis

Salg af elektronik - Frontshop // Webdesign - Frontsites.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk, at det kan blive en dyr fornøjelse at handle med UK i fremtiden. For dig, eller dine kunder.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)