Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tager man kontakt til sin forhåbetlig kommende leverandør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i øjeblikket i researchfasen af mulig start af egen virksomhed (webshop med børnetøj).

I den forbindelse vil jeg gerne høre, om hvordan jeg bør tage kontakt til en evt. kommende leverandør?
Altså hvad vil de gerne vide - og hvad vil de gerne høre? (Supersælger eller hudløs ærlig jyde? Wink )

- Formålet i starten er at forhører om hvor meget som min. der skal købes ind for ved dem, for at de overhovedet gider lade dig sælge deres produkt?
- Og hvor mange forskellige produkter af deres mærke de anbefaler man som min. har til at starte ud på, så kunden også har et udvalg? (Da der jo er flere mærker webshoppen forhandler og man er i opstartsfasen, kan man jo umuligt kører med hele deres sortiment.)

Hvad kan man tillade sig at spørge af "dumme"/"almen-dødelig" spørgsmål? Big Smile


Det er ikke selve salgstalen, men jeg vil jo heller ikke lukke døren ved at have spurgt om noget dumt blot ved, at forhører mig inden jeg går videre i processen.

Altså hvad er almindelig kutyme i dette tilfælde? :-)


Med venlig hilsen
Louise

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Jeg tror, at du ikke skal frygte for din "salgstale". Hvis man kigger teoretisk på det, så er det jo sådan set leverandøren, der sælger noget til dig og ikke omvendt. 
Tænk på det sådan her: Når din webshop kommer på skinnerene, vil du så ikke sætte pris på, at en kunde ringede til dig og spurgte lidt ind til det hele, hvorefter kunden lagde en ordre? Det er nok noget i samme stil som med leverandøren.

En leverandør er sjældent "fisse-fornemme" forretningsmænd (undskyld sproget)... 

Held og lykke :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det giver meget god mening det du skriver :-) Det er nok fordi jeg er så grøn hvad det angår, og har en idé om at de er, (som du selv siger ;-) ) fornemme og man skal levere salgstalen med det samme, ellers er den chance forspildt.

Men ja, de skal jo også leve af "sådan en som mig".

Mange tak, og tak for svar

Med venlig hilsen
Louise

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Romer Shoes Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg ville bare ringe og høre dem ad. Jeg anskaffede selv et CVR nummer og tog på messe i Bellacenteret, hvor jeg havde lavet forudgående aftaler med leverandørerne. Der spurgte jeg om alle de der spørgsmål. Jeg var så godt nok lidt længere i processen end dig, da jeg også var klar til at købe men tænker et opkald eller en aftale med dem er ingen problem.

Mvh
Maria
Indehaver af www.romershoes.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Tak for svar!

Hvilke forudgående aftaler havde du lavet med leverandørerne inden? (Hvis jeg må spørg)

Jeg sendte faktisk CIFF Kids en forespørgsel i sidste uge, om man kunne deltage hvis man var i en gråzone (altså ikke startet som erhvervsdrivende, men var igang med at undersøge markedet). Der sagde de at de gerne ville gøre en undtagelse.
- Så selvom jeg jo kun have spurgt "hvad nu hvis", så følte jeg lidt at jeg var nødt til at takke ja nu de lave en undtagelse. (selvfølgelig er jeg glad for at takke ja, men havde slet ikke tænkt så langt da det var rent formelt og ikke forventede et svar i den retning, kun om det var muligt eller ej ;) ..)

Så det vil jo være fint hvis jeg kan tage kontakt til dem inden jeg skal besøge dem på messen i august :-)

Med venlig hilsen
Louise

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Romer Shoes Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, undskyld mit sene svar.

Jamen jeg skrev faktisk bare en mail eller ringede dem op og fortalte om min ide og sagde, at jeg gerne ville have en aftale med dem, hvor jeg kunne se på deres produkter og høre om deres vilkår. Så havde jeg ligesom et par aftaler allerede, men jeg vil nu sige, at det var ligeså let bare at gå ind. Alle cirkler lidt rundt på messerne og så går man bare ind og får kontakt. Der kan du så kigge på varerne og spørger om levering, min. køb, leveringsbetingelser osv. Der kan du jo så bare sige, at du er i idefasen.

/Maria

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
vil du så ikke sætte pris på, at en kunde ringede til dig og spurgte lidt ind til det hele, hvorefter kunden lagde en ordre? Det er nok noget i samme stil som med leverandøren.

Man skulle tro at verden er som du beskriver, men det er desværre langt fra tilfældet  rigtigt mange mærkevare firmaer gider overhoved ikke bruge tid på små nystartede webshops, enten får man en blank afvisning eller ikke noget svar.  Det kræver vigtigt noget unikt før de er interesseret.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)