Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CVR.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Otterup
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino vennner ;) 

Jeg er 15 år gammel og skal til at gå i niende klasse. 

Efter Niende klasse starter jeg en forretning ;) men mangler cvr, men er under 18 år og mine forældre vil ikke give mig et lige nu. 

Hvad ville i gøre? 

Jeg har overvejet at vise dem at jeg kan tjene penge ved at køre uden cvr i starten og få cvr når de er overbevist. 

MVH Niklas

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas83:

Jeg er 15 år gammel og skal til at gå i niende klasse. 

Efter Niende klasse starter jeg en forretning ;) men mangler cvr, men er under 18 år og mine forældre vil ikke give mig et lige nu. 

Hvad ville i gøre? 

Jeg har overvejet at vise dem at jeg kan tjene penge ved at køre uden cvr i starten og få cvr når de er overbevist. 

Uden tilladelse fra dine værger bliver det svært, prøv at læse John's blog om emnet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

 

Uden at kende til din forretningsidé, hvorfor det hastværk i sådan en ung alder? Har du en eller anden unik idé, så kan det selvfølgelig være nødvendigt. Men brug da dine unge år på at lære hvad det vil sige at have en virksomhed/forretning, de fleste unge kan fint kombinere et studiejob ved siden af gymnasiet eller lign. og jeg vil sige et studiejob giver dig alle muligheder for at spotte hvordan er forretning fungerer.

Om du kun kan være selvstændig i 50 år i stedet for 53 år hvis du starter nu, kommer ikke til at betyde noget (det er min påstand i hvert fald).

 

I øvrigt, så vil jeg råde dig fra at bevæge dig ind i eventuelle lovgivningsmæssige gråzoner omkring at få en bekendt eller en tilfældig myndig person til at stå som ejer/direktør. (efter min mening) er der simpelthen for mange risici forbundet med det. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas83:

n mangler cvr, men er under 18 år og mine forældre vil ikke give mig et lige nu. 

Jeg ved ikke, om "give" er det rigtige ord, men du kan godt få et CVR-nummer som umyndig; der er 2 muligheder.

1) Du får en person, der er over 18, til at stifte et IVS, som du efterfølgende køber for xxx,-. Dermed er du ejer, men personen over 18 er direktør; det er fuldt lovligt og legitimt.

2) Du ansøger hos statsforvaltningen, så du kan få din egen virksomhed og blive direktør - se her: http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543

Det er klart, at skal du ud og søge tilladelse hos statsforvaltningen, så kræver det accept fra din(e) forældre - det er dem, der skal sende ansøgningen afsted, de skal sende deres årsopgørelser med og naturligvis skrive under og godkende det hele. Jeg har selv gået den vej for at få et CVR-nummer, og det kan - hvis man gør det ordentligt - gøres på under en måned.

Held og lykke. Du kan bare skrive til mig, hvis du føler, jeg kan hjælpe med mere. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

uden forældrene er med - kan statsforvaltning og dispensation ikke bruges. Så er der tilbage kun et selskab - f-.eks IVS men det er en både dyr og ikke let løsning

Den over 18 der stifter, og sælger til jer, vil

For altid stå som stifter- uanset hvordan i klarer jer

Skulle være direktør med det ansvar det giver, og det er ikke et ligegylding ansvar

Ryge ud af f.eks dagpengeret så længe han skal være direktør

Skulle være omfattet af lovpligtig arbejdsskadeforsikring - ganske som I så som ejere skal, uanset løn og omsætning - for en person normalt 1.800 kr per år

Få lidt bøvl med at få en erhvervskonto i banken, når alle ejere er under 18 - det bør pågældende checke inden

Husk evt omkostning til regnskab - årsopgørelse og selskabsselvangivelse

Det kan absolut lade sig gøre, men det er langt lettere hvis du kan få dine forældre til at tage ansvaret og lave ansøgning om dispensation

se om dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

og se mere om det med en over 18 stifter selskab - f.eks. IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

god vind med det   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas83:
Jeg har overvejet at vise dem at jeg kan tjene penge ved at køre uden cvr i starten og få cvr når de er overbevist. 

Nu ved vi jo ikke, hvad det er, du vil arbejde med.

Men @John: Hvis den service Niklas yder, kan leveres uden at have et cvr-nummer - og hvis han ikke omsætter for mere end 50.000 i 12 løbende måneder - kunne han vel egentlig godt starte med at tilbyde sin service og vise sine forældre, at han er seriøs omkring det?

Eller er der noget der taler imod det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Men @John: Hvis den service Niklas yder, kan leveres uden at have et cvr-nummer - og hvis han ikke omsætter for mere end 50.000 i 12 løbende måneder - kunne han vel egentlig godt starte med at tilbyde sin service og vise sine forældre, at han er seriøs omkring det?

Eller er der noget der taler imod det?

loven Smile værgemålslov osv. Man må ikke optræde som virksomhed før man er 18 eller har dispensation., De 50t har kun med moms at gøre

Man må ikke indgå bindende aftaler (kan ikke holdes op mod dem) man må ikke kunne skabe gæld osv - Læs gerne mere om hvorfor http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Han må gerne udføre arbejde og honorar arbejde som privatperson for firmaer f.eks. - De skal så bare indberette honorar på hans CPR og skal jo vide at det er en under 18 de har ansat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man må ikke optræde som virksomhed før man er 18 eller har dispensation

OK. Vi har bare en del unge her i området, som tilbyder hjælp med f.eks. græsslåning eller hjælp til PC. Vo bruger dem ikke selv, så jeg har aldrig fordybet mig i, hvordan de organiserer det og om de fremstår som et decideret firma. "Brians plænepasning" kan jo selvfølgelig både være et firmanavn - og en beskrivelse af den ydelse, Brian leverer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

de må slå græs og udføre alt det arbejde de vil - og der sker næppe noget for Brians plæneklipning - men f.eks. webshop o.l., hvor der jo skal overholdes pligter og kan skabes gæld må de ikke. Arbejde med plæneklipning eller som freelance honorar for firmaer er helt OK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)