Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativt privatforbrug

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

2014 var ikke så godt et år for mig indtjeningsmæssigt.

April 2016 kom der brev fra SKAT hvor der bl. a. stod: " Vi gennemgår din skat da din selvangivelse er udsøgt i et projekt hvor vi undersøger om den selvangivne indkomst er opgjort efter gældende regler".

SKAT påstod at jeg i 2014 har haft et "negativt privatforbrug" på 35.900 kr.

Jeg indsendte så dokumentation: en skattefri gave fra min far på 59.000 kr. og 3700 kr. jeg fik tilbage i varmepenge - og nogle gavekort - og dokumentation for hævninger på ca. 11.000 kr. på en bankkonto.

I juni sender SKAT mig nyt brev - de vil ændre min A-indkomst fra 0 kr. til 39.000 kr.

De skriver at mine forhold ikke levner plads til et acceptabelt privatforbrug og foreslår at den skattepligtige indkomst før arbejdsmarkedsbidrag forhøjes skønsmæssigt med 39.000 kr. Efter denne forhøjelse mener de, at mine forhold levner plads til et disponibelt privatforbrug på ca.65.000 kr. om året. 

Desuden pådutter de mig fiktive udgifter som f.eks. 200 kr. om måneden til tøj/sko - og 100 kr. til frisør mdl. - disse udgifter har jeg ikke haft.

Desuden nævner de:

Skattepligtig indkomst før arbejdsmarkedsbidrag: 6.407 kr.

Arbejdsmarkedsbidrag: 2620 kr.

Er der risiko for at de forlanger en efterskat? Gaven fra min far (59.ooo kr.) skulle vel være skattefri?

Og de har ændret min personlige indkomst til 39.000 kr. - dette beløb ligger under personfradraget (42.800 kr.). Kan de så forlange noget?

mvh

Vibeke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis gaven er givet som skattefri gave og kan dokumenteres - så er det beløb skattefrit. Resten kan jeg ikke overskud - men du kan jo se ud fra årsopgørelsen hvor skat, som jeg forstår det, har sat din indkomst til 39.000 kr - hvad der så giver i skat. 
Er det eneste indtægt så det er under dit fradrag, så udløser det blot AM bidrag på 8%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg læser skat mener for lav indkomst at leve for det har intet med gaver og det andet at gøre

lavt forbrug er mistænklige overfor skat , så du overbevise dem om du kan leve for mindre kroner for hvis har råd bil med mere spare mad og andre ting ser dit forbrug mytisk ud i deres øjne , men alle der spare er under mistænke under min skralde tur om aften hver nat finder gratis mad  tøj med mere  der møder jeg da tit folk der har haft lavt privatforbrug  og er netop ramt af skat da de lever meget sparsomme men mange gør bare sådanne fordi man tænker på miljøet 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

jeg læser skat mener for lav indkomst at leve for det har intet med gaver og det andet at gøre

Selvfølgelig er der en sammenhæng til gaven. Den kan sagtens bruges til at dokumentere privatforbrug.

Men jeg giver dig helt ret, forholdet udspringer i første omgang af ingen eller manglende indkomst.

HelleVibeke:

SKAT påstod at jeg i 2014 har haft et "negativt privatforbrug" på 35.900 kr.

Jeg indsendte så dokumentation: en skattefri gave fra min far på 59.000 kr. og 3700 kr. jeg fik tilbage i varmepenge - og nogle gavekort - og dokumentation for hævninger på ca. 11.000 kr. på en bankkonto.

I juni sender SKAT mig nyt brev - de vil ændre min A-indkomst fra 0 kr. til 39.000 kr.

De skriver at mine forhold ikke levner plads til et acceptabelt privatforbrug og foreslår at den skattepligtige indkomst før arbejdsmarkedsbidrag forhøjes skønsmæssigt med 39.000 kr. Efter denne forhøjelse mener de, at mine forhold levner plads til et disponibelt privatforbrug på ca.65.000 kr. om året. 

Desuden pådutter de mig fiktive udgifter som f.eks. 200 kr. om måneden til tøj/sko - og 100 kr. til frisør mdl. - disse udgifter har jeg ikke haft.

Er der risiko for at de forlanger en efterskat? Gaven fra min far (59.ooo kr.) skulle vel være skattefri?

Og de har ændret min personlige indkomst til 39.000 kr. - dette beløb ligger under personfradraget (42.800 kr.). Kan de så forlange noget?

Hvis du selv kigger ned på tallene ovenfra, kan du så ikke også se at (59.000 + 3.700 + ca. 11.000) lyder af et lavt privatforbrug, tænk på alle udgifter såsom mad, tøj, husleje, transport, fest og ballade skal tages med. Så uden at kende til dine specifikke forhold til jeg også synes det lyder lavt.

Men det kan sagtens være det er korrekt, og hvis du vil overbevise Skat om det er rigtigt kan du ikke nøjes med at indsende hvad du har fået i likvider, så er du også nød til at opgøre dine udgifter mere præcist.

 

Nu kender jeg ikke til hverken dine privat- eller erhvervsøkonomiske forhold, men hvis din årsopgørelse kan holde til at A-indkomst øges fra 0 til 39.000 kr. uden at du skal betale alverden i restskat, så er det måske spørgsmålet om du ikke blot skal acceptere den skønsmæssige ansættelse. Problemet med at bestride Skat's skønsmæssige ansættelse er, at der som regel følger rigtig meget arbejde med! Og skatteværdien er måske slet ikke det værd, umiddelbart lyder det jo som om du kun kommer til at betale AM-bidrag af 39.000 kr.??

Tilmeldt 27. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det lyder da som et lavt privatforbrug, Jesper, men i 2014 brugte jeg stort set ikke penge på transport, frisør, ferie,  eller fest og ballade, og mit tøjindkøb var begrænset til den lokale genbrugsbutik.

Men de kan altså tvinge en til at betale arbejdsmarkedsbidrag af en indkomst man ikke har haft?

Hvilket magtmisbrug!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

HelleVibeke:

Jo, det lyder da som et lavt privatforbrug, Jesper, men i 2014 brugte jeg stort set ikke penge på transport, frisør, ferie,  eller fest og ballade, og mit tøjindkøb var begrænset til den lokale genbrugsbutik.

Men de kan altså tvinge en til at betale arbejdsmarkedsbidrag af en indkomst man ikke har haft?

Hvilket magtmisbrug!

Det har intet med magtmisbrug at gøre, tværtimod! Det er en objektiv vurdering af dine bevægelser i formue sat op imod din indtjening, forskellen her er som udgangspunkt lig med et objektivt privatforbrug. Det er baggrunden for deres reaktion.

 

Da du i første omgang ikke har overbevist Skat (som jeg læser det) om hvad dit reelle privatforbrug er, så skønner de et "normalt" privatforbrug.

Nu lyder det lidt på dit indlæg som om Skat har afgjort sagen? Hvis, ja, så har mulighed for omgørelse at klage over kendelsen (vejledning følger i brevet sammen med kendelsen, eller kan du ringe til Skat og få vejledning da de som offentlig myndighed har en vejledningspligt)

 

Men uanset (hvis det er noget du vil gå videre med), så skal du have opstillet dit privatforbrug for året selv. Hvad har du brugt af penge set over året; husleje, transport, tøj osv.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Det har intet med magtmisbrug at gøre, tværtimod! Det er en objektiv vurdering af dine bevægelser i formue sat op imod din indtjening, forskellen her er som udgangspunkt lig med et objektivt privatforbrug. Det er baggrunden for deres reaktion.

Enig i dine betragtninger - men synes at SKAT ved at tage en sådan sag op er helt ude af proportioner i forhold til at anvende deres ressourcer. Her taler vi om 2620 kr. i AM-bidrag på en skønsmæssig ansættelse..........

Min tanke er at fordi det er et led i et kontrolprojekt - så tæller alle reguleringer positivt for SKAT - og det vægter nok højere her end det saglige.......Hmm

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Mikael christiansen:

jeg læser skat mener for lav indkomst at leve for det har intet med gaver og det andet at gøre

Selvfølgelig er der en sammenhæng til gaven. Den kan sagtens bruges til at dokumentere privatforbrug.

Men jeg giver dig helt ret, forholdet udspringer i første omgang af ingen eller manglende indkomst.

HelleVibeke:

SKAT påstod at jeg i 2014 har haft et "negativt privatforbrug" på 35.900 kr.

Jeg indsendte så dokumentation: en skattefri gave fra min far på 59.000 kr. og 3700 kr. jeg fik tilbage i varmepenge - og nogle gavekort - og dokumentation for hævninger på ca. 11.000 kr. på en bankkonto.

I juni sender SKAT mig nyt brev - de vil ændre min A-indkomst fra 0 kr. til 39.000 kr.

De skriver at mine forhold ikke levner plads til et acceptabelt privatforbrug og foreslår at den skattepligtige indkomst før arbejdsmarkedsbidrag forhøjes skønsmæssigt med 39.000 kr. Efter denne forhøjelse mener de, at mine forhold levner plads til et disponibelt privatforbrug på ca.65.000 kr. om året. 

Desuden pådutter de mig fiktive udgifter som f.eks. 200 kr. om måneden til tøj/sko - og 100 kr. til frisør mdl. - disse udgifter har jeg ikke haft.

Er der risiko for at de forlanger en efterskat? Gaven fra min far (59.ooo kr.) skulle vel være skattefri?

Og de har ændret min personlige indkomst til 39.000 kr. - dette beløb ligger under personfradraget (42.800 kr.). Kan de så forlange noget?

Hvis du selv kigger ned på tallene ovenfra, kan du så ikke også se at (59.000 + 3.700 + ca. 11.000) lyder af et lavt privatforbrug, tænk på alle udgifter såsom mad, tøj, husleje, transport, fest og ballade skal tages med. Så uden at kende til dine specifikke forhold til jeg også synes det lyder lavt.

Men det kan sagtens være det er korrekt, og hvis du vil overbevise Skat om det er rigtigt kan du ikke nøjes med at indsende hvad du har fået i likvider, så er du også nød til at opgøre dine udgifter mere præcist.

 

Nu kender jeg ikke til hverken dine privat- eller erhvervsøkonomiske forhold, men hvis din årsopgørelse kan holde til at A-indkomst øges fra 0 til 39.000 kr. uden at du skal betale alverden i restskat, så er det måske spørgsmålet om du ikke blot skal acceptere den skønsmæssige ansættelse. Problemet med at bestride Skat's skønsmæssige ansættelse er, at der som regel følger rigtig meget arbejde med! Og skatteværdien er måske slet ikke det værd, umiddelbart lyder det jo som om du kun kommer til at betale AM-bidrag af 39.000 kr.??

Jesper_nl:

Mikael christiansen:

jeg læser skat mener for lav indkomst at leve for det har intet med gaver og det andet at gøre

Selvfølgelig er der en sammenhæng til gaven. Den kan sagtens bruges til at dokumentere privatforbrug.

Men jeg giver dig helt ret, forholdet udspringer i første omgang af ingen eller manglende indkomst.

HelleVibeke:

SKAT påstod at jeg i 2014 har haft et "negativt privatforbrug" på 35.900 kr.

Jeg indsendte så dokumentation: en skattefri gave fra min far på 59.000 kr. og 3700 kr. jeg fik tilbage i varmepenge - og nogle gavekort - og dokumentation for hævninger på ca. 11.000 kr. på en bankkonto.

I juni sender SKAT mig nyt brev - de vil ændre min A-indkomst fra 0 kr. til 39.000 kr.

De skriver at mine forhold ikke levner plads til et acceptabelt privatforbrug og foreslår at den skattepligtige indkomst før arbejdsmarkedsbidrag forhøjes skønsmæssigt med 39.000 kr. Efter denne forhøjelse mener de, at mine forhold levner plads til et disponibelt privatforbrug på ca.65.000 kr. om året. 

Desuden pådutter de mig fiktive udgifter som f.eks. 200 kr. om måneden til tøj/sko - og 100 kr. til frisør mdl. - disse udgifter har jeg ikke haft.

Er der risiko for at de forlanger en efterskat? Gaven fra min far (59.ooo kr.) skulle vel være skattefri?

Og de har ændret min personlige indkomst til 39.000 kr. - dette beløb ligger under personfradraget (42.800 kr.). Kan de så forlange noget?

Hvis du selv kigger ned på tallene ovenfra, kan du så ikke også se at (59.000 + 3.700 + ca. 11.000) lyder af et lavt privatforbrug, tænk på alle udgifter såsom mad, tøj, husleje, transport, fest og ballade skal tages med. Så uden at kende til dine specifikke forhold til jeg også synes det lyder lavt.

Men det kan sagtens være det er korrekt, og hvis du vil overbevise Skat om det er rigtigt kan du ikke nøjes med at indsende hvad du har fået i likvider, så er du også nød til at opgøre dine udgifter mere præcist.

 

Nu kender jeg ikke til hverken dine privat- eller erhvervsøkonomiske forhold, men hvis din årsopgørelse kan holde til at A-indkomst øges fra 0 til 39.000 kr. uden at du skal betale alverden i restskat, så er det måske spørgsmålet om du ikke blot skal acceptere den skønsmæssige ansættelse. Problemet med at bestride Skat's skønsmæssige ansættelse er, at der som regel følger rigtig meget arbejde med! Og skatteværdien er måske slet ikke det værd, umiddelbart lyder det jo som om du kun kommer til at betale AM-bidrag af 39.000 kr.??

jeg har været udenfor noget ligne men jeg lever en del mere alternativ skralder om natten og bruger intet tøj så den skønsmæssig tager intet hensyn til den person du er hvis levet som mig ville de bare sætte indkomsten højere da jeg ikke bruger penge på mad tøj med mere derved , jeg ved udmærket det med fiktive udgifter det gør de med alle der har lavt forbrug selv om har alle faktura og orden regnskabet og har revisor og skat har godkendt regnskabet men de mener der er få indtægter til et normalt forbrug 

jeg har dog nu fået førtidspension , da jeg ikke gider kæmpe med skat mere det kan man jo selv vælge når man er som mig lever alternativ og aldrig har fået en uddannelsen og fast job , jeg har også fået diagnoses autisme men det afgørende er jo ikke fik job og kunne holde og gennemføre en uddannelsen og er over 40 år 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er absolut ikke eneste med dette problem gå en tur om aften spørg de hjemløse og nu snakker jeg af til med nogle af dem mange har problemer med skat.dk grundet deres lave forbrug og alternative forbrug og de mennesker er ikke gode til at finde den hjælpe de godt kan få , de fleste kan der lever sådan med meget nemt få en førtidspension  jeg synes det er godt de vil klare sig uden offentlige ydelser skat tager først hensyn til dem når de modtager en ydelsen for så har de en fast indtægt 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)