Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop (en del almene spørgsmål)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du har rigtig mange gode idéer med shoppen og kan også se at du vil have en god baggrund for at køre den.

Jeg tror også at det ville være svært (eller umuligt) at bruge dropshipping. Det kræver vel at du har en mellemmand som leverandør, som har alle de produkter du vil sælge. Om der findes nogen der har alle de produkter du vil sælge og som vil sende dem for dig, aner jeg ikke :-)

Men som du siger, kan dropshipping også være en dårlig idé, da du mister kontrollen over dele af kundeservicen, ikke så nemt kan vedlægge hilsner og gaver. Så det er nok ikke den rette vej at gå for dig.

Hvis jeg skal nævne én ting, så er det stadig markedsføringen. Hvis du skulle sælge idéen til en investor, ville investoren vide HVEM der laver SEO og Facebook marketing. Og sikkert også hvor meget du vil bruge på det, og hvordan du vil gøre det :-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Mathias,

Tak :-)

Umiddelbart havde jeg tænkt mig selv at give et forsøg, da jeg selv har kodet (dog kun basale) hjemmesider før. Men erkender blankt at jeg ikke er SEOekspert

Som en liv-linje har jeg nogle programmørere i min vennekreds der formentlig ville kunne give mig lidt guide.


Egentlig ved jeg ikke om en investor er noget jeg bør gøre brug af? Som sagt er jeg helt grøn i alt det her hvad angår at drive virksomhed. Og ikke den fjerneste idé om hvad banken forventer eller hvad man kan forvente af dem (det vil jeg selvfølgelig undersøge). Men som en trumf, så har jeg en mindre del af en ménerstatningsum tilbage. Jeg ved godt det selvfølgelig ikke er optimalt - men så har jeg i hvert fald nogle kreditorbeskyttet penge som jeg kan stille som sikkerhed (hvis det overhovedet er muligt?)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise:
Nu har jeg ikke den fjerneste kendskab til virksomhedsregnskab og hvad er er God/dårlig indtjening.  Er der et beløb som skiller vandende lidt mellem god/middel/dårlig? :-)
Du kan typisk se hvad deres varelager er værd under aktiver i årsrapporten.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak PashminaWear :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et tillægsspørgsmål.

Jeg har lige kigget nogle gamle noter igennem fra vores iværksættermodul vi havde da jeg var under uddannelse. Her har jeg skrevet at som IVS virksomhed kunne være mere problematisk at forhandle med- og/eller at få leverandører. (Da man jo ikke hæfter personligt, og kun skal indskyde 1 kr.)

Er der nogle der kan af- /eller bekræfte det? Selvfølgelig indenfor denne virksomhedsform.

Vil et enkeltmandsvirksomhed ikke være det mest ideelle, som start? Smile

Med venlig hilsen
Louise

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise:
Jeg har lige kigget nogle gamle noter igennem fra vores iværksættermodul vi havde da jeg var under uddannelse. Her har jeg skrevet at som IVS virksomhed kunne være mere problematisk at forhandle med- og/eller at få leverandører. (Da man jo ikke hæfter personligt, og kun skal indskyde 1 kr.)

Det er kun i teoriens verden, og til forelæsninger på uddannelsesstederne, at du ikke hæfter personligt.

I virkelighedens verden vil leverandører, banker osv. kræve at du selv hæfter for virksomhedens engagement - f.eks. i form af kaution eller anden sikkerhedsstillelse.
Det gælder uanset om du vælger IVS, APS eller anden selskabsform.

Om der så er andre fordele/ulemper ved valg af selskabsform for dig og din virksomhed, det skal jeg ikke kloge i :)

De bedste hilsner
/Brian

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Brian

Man kan jo lære nok så meget, hvis ikke det gælder i praksis Big Smile

Vil de sige (hvis jeg forstår det korrekt), at rent juridisk hæfter du personligt med personlige virksomheder som en enkeltmandsvirksomhed og I/S, og det vil kapitalen i selskaberne normalt dække, men leverandører, banker o.ling. vil kræve et ekstraordinært dokument der er juridiskbindende med at man hæfter personligt for evt. tab m.m.?

Ved du om hvor stor en del, leverandører %-vis kræver af sikkerhedsstillelse.
- Lad os sige, hvis jeg indkøber tøj for 50.000 kr, vil jeg skulle kunne stille sikkerhed med det fulde beløb, eller tag fx. 30.000 kr? Eller i hvilket omgang er normen?

Med venlig hilsen
Louise

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise:
Vil de sige (hvis jeg forstår det korrekt), at rent juridisk hæfter du personligt med personlige virksomheder som en enkeltmandsvirksomhed og I/S, og det vil kapitalen i selskaberne normalt dække, men leverandører, banker o.ling. vil kræve et ekstraordinært dokument der er juridiskbindende med at man hæfter personligt for evt. tab m.m.?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at "kapitalen i selskaberne vil dække".

Men ganske kort så hæfter du personligt når det er enkeltmandsvirksomhed, personligt ejet mindre virksomhed eller I/S.

Hvis du stifter et selskab, så er det korrekt at det er selskabet der hæfter juridisk - men banken og leverandørerne er selvfølgelig ikke interesseret i at satse flere millioner på et selskab der kun har vist at det er en kr. værd.
Derfor vil de sikre sig på forskellig vis, jeg kan ikke sige noget om hvordan de vil gøre i din situation, men typisk vil banken forlange at du skaffer sikkerhed for selskabets engagement med dem, typisk i form af kautioner (evt. du kautionere personligt).
Dine leverandører kan også bede dig om at tegne en selvskyldner kaution, stille en bankgaranti eller lign., men typisk vil de bare kræve forudbetaling før de leverer.

I dit eksempel med at købe tøj for 50.000 vil jeg tro at leverandøren bare kræver at du betaler forud - det er meget lettere for dem end diverse sikkerhedsstillelse.
(og væsentligt billigere for dig når det er beløb nede i den størrelsesorden).

Når alt det er sagt, så synes jeg du er igang med det forkerte lige nu - brug energien på at finde ud af din niche, hvordan markedet er, undersøg leverandørerne er det til at få lov til at handle, tjek konkurrenterne ud osv.

Det bliver sidste indspark fra mig i denne omgang - jeg går i ferie-mode herfra ;)

Stor hilsen
/Brian

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til valg af virksomhedsform, så er enkeltmandsvirksomhed bare sååå dejlig let!

Jeg tror først jeg ville vælge et selskab, hvis jeg skulle eje andele af en forretning, sammen med nogen jeg nærmest vidste ville trække forretningen op, og sikre at vi kom til at tjene mange penge.

Med IvS og ApS er der forsikringer, regnskab, flere regler, udgifter og besvær :-)

Og jeg tror ikke at du skal gå efter en investor. Efter min vurdering, er det bedst at du starter projektet op selv. Dog vil jeg stadig sige at det var endnu bedre, hvis du kunne starte det op sammen med en anden. Så ville i kun have den halve risiko hver, flere timer til at ligge i virksomheden, flere kompetencer (tænker stadigvæk på SEO eller annoncering) og have mulighed for at diskutere forskellige idéer og problemer.

Desuden er det super godt at du har et netværk du kan spørge til råds og få lidt hjælp fra!

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)