Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt af min partner - hvem skal betale?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Der er jo tale om en iværksættervirksomhed, så jeg har selvfølgelig ikke krævet markedsrente af mit indskud. Havde jeg krævet det, var virksomheden i alle tilfælde aldrig kommet igang. Sådan er det at være iværksætter og man må leve med et dårligt afkast i starten. 

Her er et uddrag af ejeraftalen. Som det fremgår ejer vi lige meget.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det fremgår her, varetages ledelsen af os begge. For vi ikke udpeget en direktør og har ingen direktørkontrakt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Da I begge er medlemmer af selskabets ledelse skal I varetage selskabets interesser og I har begge derfor en loyalitetspligt i forhold til selskabet. Om du har overtrådt den eller ej har vi ikke grundlage for at vurdere. Men hvis du har udøvet virksomhed som konkurrere med jeres selskab, så vil det kunne kategoriseres som værende illoyalt.

Når I tegner selskabet i forening så kan din partner ikke indgive anmeldelse på vegne af firmaet, da det kræver jeres begge underskrift. Altså må det ske af ham personligt og er dermed jeres IVS uvedkommende. Bruger han selskabets midler kan han gøres erstatningsansvarlig over for IVS. Samme princip er iøvrigt gældende i forhold til revisorudgiften.

Dialog er vejen frem..... Der skal ikke mange advokattimer til før I begge sidder med rene omkostninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Når I tegner selskabet i forening så kan din partner ikke indgive anmeldelse på vegne af firmaet, da det kræver jeres begge underskrift. Altså må det ske af ham personligt og er dermed jeres IVS uvedkommende. Bruger han selskabets midler kan han gøres erstatningsansvarlig over for IVS. Samme princip er iøvrigt gældende i forhold til revisorudgiften.
revisor udgiften synes jeg vi ved alt for lidt om, hvis "sagsøger" er direktør med dennes rettigheder - og B er anpartshaver - Jeg ved slet ikke nok til at vide, om brugen af revisor er gal her.

Anmeldelse er klart noget personligt og ja - alt for lille beløb til strid i retten, men måske har begge skudt lån ind- og direktøren er måske personligt følelsesmæssigt ramt osv   Ja se at komme i tale og finde løsning. Igen HVIS jeg er ret selskab - så er EK negativ og der er en del anpartshaver tilgodehavender - det skal altsammen med i løsningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
revisor udgiften synes jeg vi ved alt for lidt om, hvis "sagsøger" er direktør med dennes rettigheder - og B er anpartshaver - Jeg ved slet ikke nok til at vide, om brugen af revisor er gal her.

Pointen er vel John - at begge er direktører og tegner selskabet i forening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Pointen er vel John - at begge er direktører og tegner selskabet i forening.
ved du det? Jeg ser - men kan ha forkert selskab - trådstarter som anpartshaver i regnskabet "modstanderen" som den registrerede direktør

Men - ja jeg ved ikke om begge er direktør og tegner fælles og i så fald ved jeg som ikke en gang, om man kan vinde sag mod den ene direktør, fordi han har involveret en revisor på en måde som vel, ret beset, ingen af os kender til - og uden at kender evt ejeraftale.

Jeg er helt enig i, at "modstanderen" ikke kan lade selskabet betale for en evt sag - advokat -osv men mon det er det som revisor har været inde i - det tror jeg ikke vi ved, men ER det kun med sagen som formål, så holder den da ikke.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har Christian valgt tidligere i tråden været så venlig at sætte en kopi ind omkring ledelsesstruktur som svarer til erhvervsstyrelsens registrering af to direktører som tegner i forening.

Der er nok ikke nogen som piver over en købt paperclips men overholder msn ikke en tegningsregl så leves livet farligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Nu har Christian valgt tidligere i tråden været så venlig at sætte en kopi ind omkring ledelsesstruktur som svarer til erhvervsstyrelsens registrering af to direktører som tegner i forening.
ok ikke set - skal kigge tilbage - vil nu stadigt mene - tegningsret - i forhold til brug af revisor er lidt bredt - og igen - hvis modstander  som jeg ser regnskabet - er eneste formelle direktør, er jeg vel ikke sikker på man kan sige brug af revisor går ud over tegningsret -  men jo sagtens kan være problematisk hvis det kun er med sagen for øje. Som altid har mange sager to sider

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian K.:
jeg har selvfølgelig ikke krævet markedsrente af mit indskud. Havde jeg krævet det, var virksomheden i alle tilfælde aldrig kommet igang. Sådan er det at være iværksætter og man må leve med et dårligt afkast i starten. 
det er så ikke lovligt. Skydes lån ind, så skal der beregnes markesrente helt enkelt .- da et selskab jo på alle måder, også skattemæssigt´, er en helt anden end selskabet - så det er forkert desværre. 

Du kunne jo bare låne selskabet nok til at det kunne klare renten også - og så er det jo ikke et problem - alternativt kunne I jo have stiftet med den kapital som selskabet havde brug for til drift. Nu står du jo -. ved en evt. lukning, til at tabe dit lån uden skattefradrag som jeg forstår dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

FYI: Din anonymisering virker ikke, det tog mig under 60 sekunder at finde frem til både firmanavn og partner navn og hjemmeadresse.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)