Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på Start-up søges:)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg har skrevet et par indlæg tidligere her på sitet. Og hver gang har jeg fået overvældende gode svar - Dette håber jeg på at få igen:)

Mit navn er Casper og jeg har startet en virksomhed ved navn Sportsgear som har fået agenturet på et sportstøjsmærke ved navn Robey.

Vi har oplevet en fin vækst gennem det seneste år, men nu er en udfordring vokset sig så tilpas stor at der skal gøres noget ved den.

På trods af at vi har aftale med forskellige foreninger om at de "kun" må købe deres vare hos os, vil de store sportstøjsmærker ikke lade os forhandle deres produkter. (Det er primært Fodboldstøvler og Bolde som er et problem). Vi har forsøgt på mange måde, dog uden held.

Derfor har jeg fået en idé, og det er i denne forbindelse at jeg søger noget feedback.

Ideén:

Jeg sad en dag og kiggede på fodboldstøvler samt deres priser. Priserne er kun gået en vej de seneste år, og det er ikke nedad. Et par topstøvler fra Nike koster i dag uden problemer 2500kr. Da jeg spillede fodbold for 10 år siden kostede den absolut dyreste støvle 1000 kr. Dette fik mig til at overveje om støvler ikke har nået en så høj pris at der efterhånden er plads til et marked for brugte fodboldstøvler. Jeg tjekkede DBA og jeg kan se at der i gennemsnit bliver oprettet mellem 15-20 par støvler om dagen.

Konceptet:

Med udgangspunkt i ovenstående har jeg tænkt over følgende koncept: En side hvor man både kan sælge sine brugte fodboldstøvler samt købe andre brugte fodboldstøvler. Det skal være noget i stil med - Udfyld formularen og få et bud på dine fodboldsko inden for 2 timer. Hvis du accepterer buddet sender vi en Label som du kan bruge til at sende dine fodboldsko til os hvorefter at du modtager dine penge inden for x arbejdsdage.

De fodboldstøvler vi vil opkøbe er UDELUKKENDE sko som ikke er for slidte og det er i denne proces at folk kan føle sig trykke. Ingen fodboldsko hvor syningerne er gået eller lign.

Det skulle også være problemfrit at sende skoen retur hvis ikke den kan passes af køber. evt. mod at næste køb har gratis fragt eller lign.

Herudover skal siden være let at finde rundt i samt søge på str. pris, mærke mm.

På sigt skulle siden også tilbyde nye fodboldstøvler. Men det kræver en vis volumen at få lov til det:)

Målgruppe:

Målgruppen skulle være forældre som har børn i alderen 6-14 år. Det er i disse år at børnenes fødder vokser som bare faen. Her er det ikke sjældent set at et barn kun kan passe sine nye fodboldstøvler i MAKS et halvt år - altså lang tid før at fodboldstøvlen er slidt nok til at have udtjent sin værnepligt. Her tror vi a der er en kæmpe mulighed for at der både kunne sælges og købes en del brugte fodboldstøvler:)

Mine spørgsmål er derfor:

Hvad er dine umiddelbare tanker om idéen? Har du bedre idéer til konceptet? Ville du købe et par brugte fodboldstøvler til dit barn? Anden generel feedback?

Håber på nogle konstruktive svar fra alle jer søde aminoer:) God dag.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

COEberg:
Hvad er dine umiddelbare tanker om idéen? Har du bedre idéer til konceptet? Ville du købe et par brugte fodboldstøvler til dit barn?

Jeg ville aldrig købe brugt fodtøj, hverken til mig selv eller til børn.

Fodtøj tager meget hurtigt form af de fødder det bruges af.

Jeg kan godt se fristelsen med de priser der er på fodboldstøvler (hvorfor hedder det støvler, når det faktisk er sko?)

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for din feedback.

Det er også en overvejelse vi har haft. Der er dog en lille fordel ved fodboldsko. De er nemlig tit lavet i materialer som ikke "sætter" sig efter foden på samme måde som læder sko mm gør.

Hmm - Det kaldes egentlig både fodboldsko og fodboldstøvler. Hvorfor ved jeg faktisk ikke:)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

COEberg:

Priserne er kun gået en vej de seneste år, og det er ikke nedad. Et par topstøvler fra Nike koster i dag uden problemer 2500kr. Da jeg spillede fodbold for 10 år siden kostede den absolut dyreste støvle 1000 kr. Dette fik mig til at overveje om støvler ikke har nået en så høj pris at der efterhånden er plads til et marked for brugte fodboldstøvler. Jeg tjekkede DBA og jeg kan se at der i gennemsnit bliver oprettet mellem 15-20 par 

Priserne for fodboldstøvler har faktisk gået ned af de seneste år. Nu, hvor du nævner topmodellen for Nike, så kostede den 3.500,- for ny for 4 år siden, da de lancerede deres nye kollektion af Superfly, i dag er de nede på 2.200-2.500 - sommetider endda billigere.

Jeg tror, at det ikke er en god idé med at købe og sælge brugte sko. Som nævnt i indlægget over mig, så tager fodtøj meget form af den person, der tidligere har brugt det; derfor er det ikke sundt for fødderne at hoppe i et par fodboldstøvler, som er "spillet til" af en anden person.
Held og lykke med projektet! :-)

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Tak for din feedback.

Jeg er ikke helt enig i din vurdering omkring priserne på fodboldsko. Det er rigtigt at Nike havde og stadig har sko som koster 3500 for nye. Dette gælder dog KUN limiterede modeller og aldrig deres all round top modeller.

Omkring pasformen er det et helt legitimt argument og noget der skal tages højde for:)

Fortsat god dag:)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

COEberg:

Jeg er ikke helt enig i din vurdering omkring priserne på fodboldsko. Det er rigtigt at Nike havde og stadig har sko som koster 3500 for nye. Dette gælder dog KUN limiterede modeller og aldrig deres all round top modeller.

Det kan du have en vis ret i. :-)

Jeg kan ihvertfald huske, at hvis man - for 2 år siden - skulle have en topmodel i Superfly, så kom man ikke under 3.500,-. Men her den anden dag fik jeg mig et par Vapor (Nike topmodel sammen med Superfly) for 1.500.

Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver svært. DBA , gul og gratis , Trendsales mm. Sider godt på Brugtmarkeder, tror folk vil bruge det brugtmarkede de plejer at bruge. Ønsker jer held og lykke, men den bliver svær, og meget op af bakke. Bliver svært at brede kanskabet til jeres side når i er på en så lille niche.

4mobil.dk

Jim

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

COEberg:
Har du bedre idéer til konceptet?

Noget du kunne overveje, som vil give dig en fordel ift. brugtmarkeder som DBA og GoG, er at sælge fodboldstøvlerne refurbished.

Dvs. når du modtager støvlerne, så renser du dem, behandler læderet, skifter sålen til en ny, og sætter nye snørebånd i. 

Det vil sikkert gøre, at man er mindre tilbøjelig til at tænke at det er sure brugte støvler. De vil fremstå mere nye, og kunden ved at de har fået en behandling, så de er klar til brug. Det vil sikkert give dig en markedsmæssig fordel.

Den omkostning der er ved at friske støvlerne op er naturligvis en indtægtskilde, den proces kan du jo også tjene på. Det vil gøre støvlerne lidt dyrer, men det er så heller ikke sure støvler du sælger, som dem der er på div. brugtmarkeder hvor private sælger.

Blot en ide....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)