Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen der ved om jeg kan oprette et IVS også, jeg har en enkeltmandsvirksomhed lige nu der udfører rengøringer.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Alma og Frida:

Hej alle

Er der nogen der ved om jeg kan oprette et IVS også, jeg har en enkeltmandsvirksomhed lige nu der udfører rengøringer.

Med mindre du er frataget retten til at eje eller være direktør i kapitalselskaber, så kan du i princippet oprette alle de IVS'er du har lyst til. At du i forvejen har en enkeltmandsvirksomhed ændrer ikke på dette.

 

Nu ved jeg ikke hvad tanken med dit nye IVS er, men skal du have flyttet aktiviteten fra din enkeltmandsvirksomhed over i et IVS skal du nok starte med at undersøge om dine kundeaftaler kan flyttes sådan uden videre eller du skal have lavet nye aftaler.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alma og Frida. I går bare ind på www.cvr.dk, der kan I oprette jeres IVS, og så får I automatisk et cvr-nummer. Få oprettet en erhvervskonto i jeres bank, når I har fået cvr-nummer. Det bevirker også, at I ikke blander bogførslerne sammen med selskabets, og jeres erhvervskonto skal også være en nemkonto.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Alma og Frida:

Hej alle

Er der nogen der ved om jeg kan oprette et IVS også, jeg har en enkeltmandsvirksomhed lige nu der udfører rengøringer.

Det kan du sagtens - men vær lige klar over, at det slet ikke handler om hvorvidt du kan, eller hvor let det er at stifte. Det handler om, at du inden sætter dig ind i både de omkostninger - og regler du skal leve op til som et IVS

Start med forskelle på din nuværende personlige virksomhed og et IVS - fordele og bagdele og omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

se lidt basis om hvad det kan forventes at koste http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Det kan sagtens være du skal have et selskab som et IVS, men du skal være helt klar på forpligtelserne, for det er ikke som med virksomhed, noget man bare starter og så stopper igen når man fortryder - det tager f.eks. let 6-12 mdr at få det lukket - og det giver en række pligter, alt for mange overser, i eufori over hvor let det er at at stifte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Formålet med at åbne et nyt selskab er hovedsagligt at jeg vil flytte en del af min virksomhed derhen, således at det er adskilt og at jeg kan opbygge kapital gennem den som jeg kan bruge til at lave et aps.

Jeg er bare ikke helt klar på hvordan og hvorledes. Jeg kan godt se at ivs ikke bare er sådan lige. Men man kan vel også oprette flere enkeltmandsvirksomheder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man kan kun have EN enkeltmandsvirksomhed

læs meget mere om IVS så du kan beslutte dig på et kvalificeret grundlag i min E-bog om netop IVS - med stiftelse og masser af vigtige "huskelister" og viden om skat, moms og inspiration http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan kun have EN enkeltmandsvirksomhed, men du kan godt have flere momsnr./firmanavne under samme cvr.nr.

Man skal så dog lave særskilt regnskab for hvert momsnr. man har.

Mvh Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)